728 x 90

جاودانگی و درگذشت قهرمان پاکباز مجاهد خلق محسن معصومی در آلبانی

جاودانگی و درگذشت قهرمان پاکباز مجاهد خلق محسن معصومی
جاودانگی و درگذشت قهرمان پاکباز مجاهد خلق محسن معصومی

مجاهد قهرمان محسن معصومی:

الان این بنگالی که شما می‌بینین این بنگال نزدیک‌ترین بنگال تقریباً به فاصله ۶ متری محل انفجار بوده این دیواره این بنگال است نگاه کنین یک به‌اصطلاح اجزایی مثل مثلا ساچمه یا چیزای فلزی خیلی فشرده‌ای توی این چیز گذاشته بودن توی قسمت مرمی این موشک که موقع انفجار بتونه به‌اصطلاح ماکزیمم تلفات رو بگیره

من نسبت به این واقعاً مفتخر و ممنون شدم توی نشست خواستم فقط این رو اضافه کنم به حرف بچه‌ها

 

جاودانگی قهرمان پاکباز مجاهد خلق محسن معصومی

مجاهد قهرمان محسن معصومی پس از ۴۴سال نبرد با دیکتاتوری ولایت فقیه در صفوف مجاهدین و ارتش آزادی در آلبانی درگذشت و به‌یاران شهید و صدیقش پیوست.

مجاهد صدیق محسن معصومی متولد ۱۳۳۹ فرزند دلاور مردم اراک در سال۵۷ در جریان تظاهرات ضدسلطنتی با آرمانهای مجاهدین آشنا شد. در سال۱۳۵۸ زمانی که دانشجوی مدرسهٔ علوم اراک در رشته ریاضی بود به مجاهدین پیوست و از آن زمان تا روز وفای به پیمان در ۴۴سال گذشته به‌رغم ۴سال بیماری لحظه‌ای از پا ننشست.

مجاهد خلق محسن معصومی از سال۱۳۵۹ تا ۱۳۶۳ در دو نوبت دستگیری در مجموع بیش از ۳سال و نیم را در زندانهای اراک و اصفهان و اوین مقاومت کرد و پس از بیرون آمدن از زندان توانست در سال۱۳۶۵ خود را به اشرف برساند و لباس ارتش آزادیبخش بر تن کند.

او در سلسله عملیات ارتش آزادیبخش ملی ایران دلاورانه شرکت داشت. در عملیات گیلانغرب در سال۱۳۶۶ در اثر اصابت ترکشهای نارنجک در چندین نقطه بدن مجروح شد. در عملیات فروغ جاویدان نیز در پای چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت. وی در مأموریتهای مختلف عملیاتی از چیلات تا چنگوله فرماندهی واحد رخنه را برعهده داشت.

این قهرمان پاکباز مجاهد خلق در ۱۴سال پایداری پرشکوه در اشرف و لیبرتی در برابر حملات پیاپی وحوش مالکی و جلاد قاسم سلیمانی اعم از حملات زمینی یا موشکی حداکثر رشادت و جنگاوری را از خود نشان داد. او پس از حماسهٔ بزرگ پایداری در برابر حملهٔ سنگین مزدوران نیروی تروریستی قدس با زرهی و رگبار گلوله به‌اشرف در ۱۹فروردین ۱۳۹۰ در نقشه‌مسیر خود به‌تاریخ ۳۰مرداد نوشت:

«اینک که در پرتو بدنهای سوراخ شده تیر شقاوت و استخوانهای له شده به‌وسیله زرهیها و جراحات و آلام بی‌شمار مجروحان محروم از دارو و درمان، خدای بزرگ بر ما منت گذاشت که از نظر انسجام درونی و قدرت هماوردی و توان درهم کوبیدن دشمن نابکار، به توانی صد چندان دست پیدا کنیم، اینک که با پرچمداری و مجاهدت بی‌نظیر خواهر مریم و استواری اشرف‌نشانها در داخل و خارج کشور، وجدانهای بیدار بسیاری در عالم به حمایت از مبارزه حقه ما برخاسته و عرصه را در هر زمینه بر دشمن ضدبشری تنگ کرده است، با مسئولیت‌پذیری تمام، ‌حس می‌کنم که زمان، زمان تعاقب این رژیم ضدبشری و اذنابش با هر لباس و هر نام، ‌تا فرو افتادنش در گور تاریخی‌اش است، برای جنبشی که اتکایی جز به خدای متعال و خلق قهرمان ندارد و از نعمت راهبری برادر مسعود و انقلاب دوران‌ساز خواهر مریم که دستیابی به سرچشمه انرژیهای لایزال انسانی است برخوردار است.

با فراهم بودن یک نیروی رزمنده متحد و منسجم که بر پایه فدا و صداقت حاضر به پرداخت هر بهایی برای آزادیست، ‌دیگر بر زنجیرهاست که گسسته شوند و بر همای سعادت و آزادیست که در میهن عزیز ما فرود آید، لذا هر جنگ در اشرف و برای اشرف جنگی مستقیم برای سرنگونی رژیم پلید آخوندیست که باید با سر در آن وارد شد».

محسن قهرمان در نقشه‌مسیر سال۱۳۹۲ در بحبوحهٔ موشک‌بارانهای جنایتکارانه توسط جنایتکاران نیروی تروریستی قدس به سرکردگی جلاد قاسم سلیمانی باز هم با سرافرازی همهٔ ابتلائات و محاصره و فشارها و توطئه‌ها را بخشی از نبرد پرشکوه سرنگونی دانست و از جمله چنین نوشت:

«شکوه شرکت در چنین نبردی، تحت رایتی چنین پرافتخار و بالا و پایین شدن در کوران فراز و نشیبهای راه، حقا مائده ایست استثنایی که توفیق نصیب شدن آن، مبین بالاترین دریافت و در نتیجه شایسته بزرگترین سپاسگذاری و منت پذیریست، امری که لذت و فرح افزایی آن قابل قیاس و معاوضه با هیچ ثروت و نعمت دیگری در جهان نیست. با سپاس از خدای بزرگ، بواسطه بهره‌مندی‌ام از نعمت راه یافتگی با شکر برخورداری از نعمت وجود برادر مسعود و خواهر مریم که حافظ و اعتلا دهنده همه ارزشهای انسانی، ‌آرمانی و تاریخی‌مان هستند، باشد که در پرتو اندیشه والای خواهر مریم و تحت فرماندهی شورای سرفراز رهبری در راه آزادی و شکوفایی ایران عزیز نقشی کوچک ایفا کنم».

 

محسن معصومی در زمان گروگانگیری مجاهدین در اشرف در سال۱۳۸۸ به مدت ۷۲روز در اعتصاب غذا به‌سر برد. وی نویسندهٴ بسیاری مقالات آموزندهٴ سیاسی در مصاف با فاشیسم دینی حاکم بر ایران و مزدوران گوناگون آن است.

این قهرمان صدیق مجاهد خلق عبور انقلاب ایدئولوژیک مریم رهایی را ورود به‌دنیای نوینی از ارزشها و تواناییها می‌دانست که افق‌هایی نوینی از ترقی و تکامل به‌روی انسان‌ها می‌گشاید. او در سال۱۳۹۱ در این مورد نوشت:

«جای غرور ابدیست که در کسوت یک مجاهد خلق، ‌در نبردی بزرگ و تاریخی، نه فقط به حل و فصل مهمترین معضل سیاسی امروز ملت ایران و جهان قیام کرده‌ایم، بلکه در راستای پاسخ به ضرورتها آن با آویختن به انقلاب ایدئولوژیکی مریم رهایی، به ارزشهایی والا در عرصه فردی و اجتماعی نائل شده افقهای درخشان و جدیدی را پیش روی انسانیت عدالت جو باز گشوده‌ایم و دستآوردهای تاریخ انسانی را از گزند تحریف، ‌سوء استفاده و واژگونگی، ‌تک به تک احیا و محفوظ نموده‌ایم».

شعارها:

گروگان اشرفی آزاد باید گردد

محسن (در حالی که تابلوی اعتصاب غذا را بگردن دارد) عید شما مبارک

 

مجاهدین صدیق محمد طاطائی، حمید توسلی، محسن معصومی

حمید توسلی خطاب به محمد طاطائی: سر افرازمون کردی به خدا...

 

نبرد با بیماری نیز از فصلهای درخشان زندگی انقلابی محسن قهرمان بود. در شرایطی که در مقاطع اوجگیری بیماری با شدیدترین دردها و آثار بیماری چنگ در چنگ بود، اما خم به‌ابرو نمی‌آورد و مسئولیتهایش را دنبال می‌کرد.

قهرمان پاکباز مجاهد خلق در نقشه‌مسیر سال۱۴۰۲ در ۲۰فروردین در اوج بیماری، اما سرشار از رزم آوری و جنگاوری چنین نوشت:

در شب ضربت خوردن مولای موحدین، قدر مجسم انسان، شیر پیروزمند خدا و مظهر می‌توان و باید، علی مرتضی، یکبار دیگر برای سرنگونی غاصبان حق حاکمیت مردم در سال۱۴۰۲ و جانانه‌ترین نبرد با ارتجاع و استعمار، در پیشگاهش تجدید عهد می‌کنم و با یاری جستن از خودش که سمبل غلبه بر تعادل‌قوای نابرابر است، چشم را تنها به انتهای صف دشمن می‌دوزم، پاها را چون میخ در زمین فرو خواهم کوبید و «پیرهن چاک و غزل خوان و صراحی در دست» به سینه دشمن خواهم زد.

 

مجاهد صدیق محسن معصومی در ایام اعتصاب غذا خطاب به ارگانهای بین‌المللی

من فقط خواسته م اینه که از وجدانهای انسانی و آنهایی که به‌اصطلاح به حقوق‌بشر توجه دارند که این وضعیت رو جدی بگیرن الآن من و تمام بچه‌ها تقریباً همین وضعیت رو داریم و هر لحظه ممکنه یک اتفاق ناگوار برای هر کدوم‌مون بیفته که به نظرم اگر این اتفاق بیفته هیچکس نمی‌تونه خودشو ببخشه

همه این قهرمانها در مسیر آزادی مردم ایران وقتی که از مبارزه با رژیم شاه به‌اصطلاح بر اثر مبارزات مردم ایران رژیم شاه سرنگون شد وظیفه خودشون رو تموم شده ندونستن و مطلقاً باصطلاح به فکر آسایش و به‌اصطلاح رفاه فردی خودشون نیفتاد از قضا دوباره در برابر غصب حاکمیت مردم توسط رژیم آخوندی علم شورش ایستادگی و مقاومت و آزادیخواهی برداشتن و توی این راه رژیم ضدبشری خمینی بسا جنایتکارتر بسا جنایتکارتر از شاه تمام قهرمانان رو به‌شهادت رسوند.

 

پیام تسلیت خانم مریم رجوی

به قهرمان پاکباز مجاهد خلق محسن معصومی، فرزند دلاور مردم اراک درود، که پس از ۴۴سال رزم بی‌امان در راه آزادی خلق و میهنش جاودانه شد. فقدان این مجاهد صدیق را به همرزمان و بستگانش تسلیت می‌گویم.

خوشا به سعادتش که با صدق و فدا، و با روحیه‌یی رزمنده و سرشار از جنگاوری، از همهٔ ابتلائات سرفرازانه عبور کرد؛ از زندان و شکنجه و جراحت بر اثر گلوله در میدان نبرد با دشمن ضدبشری، تا اعتصاب غذای۷۲روزه و تمامی کارزارهای پایداری در اشرف و لیبرتی.

به‌راستی که او نمونهٴ مجاهدت تمام‌عیار و همه‌جانبه در پهنه‌های سیاسی و نظامی و تشکیلاتی، و الگوی ایستادگی و جنگاوری به‌ویژه برای جوانان شورشگر اراک است.

 

مجاهد صدیق محسن معصومی:

 واقعا این‌طوری عوض شد که واقعاً این رو یک پرداخت به خودم و یک دریافت بزرگ میدونم برای انسانیت و برای مجاهد بودن خودم و من الآن تعهدی که میدم به‌اصطلاح بر این پایه سواره، مجاهد خلق محسن معصومی لم یرتابو، مجاهد شورشی، مجاهد مریمی حاضر حاضر حاضر

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0536c24-bb4c-4deb-a64d-3929863688e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات