728 x 90

جاناتان کوهن: نیروی دریایی رژیم ایران می‌دانست مین عمل نکرده دقیقاً کجای نفتکش قرار داشت و از هیچ روش استانداردی برای یافتن ماده انفجاری استفاده نشد

جاناتان کوهن
جاناتان کوهن

شورای امنیت ملل ‌متحد روز دوشنبه ۳تیرماه۹۸ حمله به نفتکشها در خاورمیانه را به‌عنوان یک تهدید جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی محکوم کرد.

 

به‌دنبال برگزاری اجلاس غیرعلنی شورای امنیت، جاناتان کوهن سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل که شورای امنیت را بر اساس اطلاعات مربوط به حملات رژیم آخوندی به نفتکشها در خلیج‌فارس و دریای عمان توجیه کرده است، در مورد عملکرد رژیم آخوندی گفت: یک قایق گشتی که تنها توسط نیروی دریایی رژیم ایران استفاده می‌شود، در نزدیکی یکی از نفکتشهای مورد حمله قرار گرفته پهلو می‌گیرد تا یک مین منفجر نشده را از بدنه آن بردارد. قایق گشت‌زنی دقیقاً می‌دانست که کجا باید این مین منفجر نشده را جستجو کند و از هیچ روش استانداردی برای یافتن ماده انفجاری در یک محل ناشناخته استفاده نشد. نیروی دریایی رژیم ایران دقیقاً می‌دانست که چگونه این مین عمل می‌کرد و دقیقاً در کجا قرار داشت. کندن مین از کشتی و ضبط آن توسط نیروی دریایی رژیم ایران مشخصاً به‌منظور مخفی کردن نقش شان در این عملیات بود.

 

منصور العتیبی سفیر کویت در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت گفت: شورای امنیت اعضای در ارتباط با این وقایع و کشورهای منطقه را به ماکزیمم خویشتنداری و تلاش برای تقلیل تنشها و پایان دادن به آن فراخواند.

 

نمایندگیهای انگلستان، فرانسه و آلمان نیز با صدور بیانیه مشترکی، حملات تروریستی به نفتکشها و کشتی‌های تجاری و سرنگون ساختن پهپاد آمریکا در خلیج‌فارس را محکوم کردند و از رژیم آخوندی خواستند به تعهداتش در برجام مقید بماند.

در این بیانیه که توسط نماینده آلمان در سازمان ملل قرائت شد آمده است.

ما بر محکومیت قوی علیه حمله به نفتکشها در دریای عمان، و اقدامات خرابکارانه روی چهار کشتی در فجیره و هر تهدیدی برای عبور و مرور دریایی و صلح و امنیت در منطقه تأکید می‌کنیم. حمله به نفتکشها برخلاف قوانین آزادی دریانوردی و حمل‌ و نقل دریایی است.

بیانیه سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان درباره برجام و لزوم تن‌دادن رژیم به تعهداتش می‌افزاید: با توجه به اجلاس آتی شورای امنیت در مورد قطعنامه ۲۲۳۱ در این هفته، فرانسه، انگلستان و آلمان بر تعهد اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت و حفظ برجام تأکید می‌کنند و از همه طرفها می‌خواهند که همین کار را بکنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2e48a75-6365-444b-82ee-86f7067ecff3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات