728 x 90

جان کربی: محدودیت‌هایی برای هر گونه وجوه مسدود نشده ایران وجود خواهد داشت

جان کربی
جان کربی

به گزارش رویترز، کاخ سفید گفته است: محدودیت‌هایی برای هرگونه وجوه مسدود نشده ایران وجود خواهد داشت.

جان کربی سخنگوی کاخ سفید روز جمعه ۲۰مرداد در جمع خبرنگاران با اعلام این‌که آمریکا نظارتی کامل بر چگونگی هزینه کردن پولهای آزاد شده ایران خواهد داشت تأکید کرد: «اساساً این پول‌ها تنها می‌تواند برای غذا، دارو و تجهیزات پزشکی که کاربرد دوگانه نظامی نداشته باشند استفاده شود و یک فرایند بررسی بسیار سخت و دقیق برای بررسی چگونگی استفاده از آن زیر نظر وزارت خزانه‌داری آمریکا اعمال خواهد شد».

یک منبع آگاه به رویترز گفت: این پنج آمریکایی پس از خارج شدن وجوه از انسداد، اجازه خروج از ایران را خواهند داشت.

این در حالی است که روز گذشته آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه آمریکا در ارتباط با آزادی زندانیان آمریکایی در ایران گفته بود «انجام این توافق به هیچ‌وجه به‌معنای برداشته شدن تحریم‌های ایران نیست».

از سویی دیگر نمایندگان جمهوری خواه کنگره و سنای آمریکا با ابراز مخالفت خود با آزادسازی بخشی از پولهای رژیم ایران گفته بودند که به عقیده آنها دولت جو بایدن با آزادسازی این پول‌ها این امکان را فراهم کرده که ایران منابع مالی بیشتری برای برنامه اتمی‌اش و نیز برای پشتیبانی از گروه‌های شبه‌نظامی در عراق، لبنان و یمن به دست آورد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ee9c2c5-c99e-4911-a4d0-1123bd581699"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات