728 x 90

جان کربی: در حال حاضر هیچ توافق کوچکی با رژیم ایران در کار نیست

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک کاخ‌سفید
جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک کاخ‌سفید

تلویزیون فاکس نیوز ساندی روز ۲۵تیرماه در مصاحبه‌یی با جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک کاخ‌سفید درباره مذاکرات بر سر توافق اتمی با رژیم ایران گفت: در حال حاضر هیچ توافق کوچکی در کار نیست. بازگشت به توافق ایران هم‌اکنون محور اصلی دستور کار نیست.

جان کربی در پاسخ به سؤال مجری تلویزیون فاکس نیوز در مورد مذاکرات با رژیم ایران و برداشتن فشار از روی رژیم گفت: «اکنون هیچ‌کس هیچ فشاری را از ایران بر نمی‌دارد. و من فکر می‌کنم اگر به‌نحوه برخورد ما با چالشها در خاورمیانه نگاه کنید، حضور نظامی که در آنجا داریم، قدرت کاری که با متحدان و شرکایمان انجام می‌دهیم تا با رفتار بی‌ثبات کننده ایران مقابله کنیم. می‌بینید که ما هیچ فشاری را کاهش ندادیم. حالا توجه کنید، اگر آنها شروع به برداشتن گام‌هایی برای کاهش تنشهای هسته‌یی کنند، این چیز خوبی است. این یک چیز خوب برای منطقه است. این برای ما و منافع امنیت ملی ما خوب است. بدیهی است که ما در حال گفتگو با مقامات ایرانی در مورد تلاش برای بازگرداندن آمریکایی‌هایی که به ناحق بازداشت شده‌اند، هستیم، این درست است. اما در حال حاضر هیچ توافق کوچکی در کار نیست. بازگشت به توافق ایران هم‌اکنون محور اصلی دستور کار نیست. ما باید اطمینان حاصل کنیم که با رفتار بی‌ثبات‌کننده آنها مقابله می‌کنیم. و ما این کار را انجام می‌دهیم».

هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک کاخ سفید درباره رابطه رژیم ایران با روسیه و ارسال پهپادهای تهاجمی برای بمباران مردم اوکراین گفت: «این روابط در حال رشد روابط دفاعی، چه ایران و روسیه، چه روسیه و چین، واضح است که برای ما نگران‌کننده است، به‌خصوص در موردی که در حال حاضر بین ایران و روسیه وجود دارد، زیرا در واقع توانایی واقعی را فراهم می‌کند. از نظر توانایی آقای پوتین برای کشتن اوکراینی‌ها، رژیم ایران هم‌اکنون به ارائه چند ۱۰۰ پهپاد ادامه می‌دهند که پوتین از آنها برای حمله به شهرهای اوکراین و کشتن مردم استفاده می‌کند و آنچه رژیم ایران می‌خواهد عمل متقابل است، بنابراین آنها از روسیه توانایی‌هایی را می‌خواهند که بتوانند وارد خاورمیانه کنند و آنجا را بیشتر بی‌ثبات کنند. بنابراین این موضوع اکنون به‌وضوح مورد نگرانی است. در رابطه با این پهپاد روسی، منظورم این است که ما نگرانیهای خود را به‌وضوح به روس‌ها اعلام کرده‌ایم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/adec55ac-f14e-4675-9558-e2fc4e85e118"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات