728 x 90

جان کربی: به توافق نزدیک شده‌ایم ولی برخی اختلافات هنوز باقی است

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید
جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید روز چهارشنبه ۲ شهریور در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت٬ اکنون نسبت به چند هفته پیش به توافق نزدیکتر هستیم چرا که ایران در برخی موارد مصالحه کرده است «اما شکافها پابرجاست. ما هنوز به نقطه (مورد نظر) نرسیده‌ایم».

کربی افزود: «ایران امتیازهایی داده که به ما اجازه داد تا به جایی که الآن هستیم برسیم؛ پس، این یک گام مثبت رو به جلو است».

این مقام ارشد آمریکایی با بیان این‌که ایران و قدرتهای غربی، =حتی نسبت به چند هفته پیش، [به توافق هسته‌ای] نزدیک‌تر هستند در عین‌حال افزود: «شکافها هم‌چنان پابرجا است و ما هنوز به نقطه [مورد نظر] نرسیده‌ایم».

کربی هم‌چنین تأکید کرد که حکومت ایران باید به سؤال‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دهد چرا که به‌گفته او، این، تنها راه رفع نگرانی [درباره فعالیت‌های هسته‌یی ایران] است.

او افزود که نباید هیچ شرطی بین اجرای مجدد توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ (برجام) و تحقیق‌های مربوط به تعهدات ایران درباره معاهده منع گسترش سلاحهای هسته‌یی و پادمانهای جامع آن وجود داشته باشد.

کارین ژان‌پی‌یر، سخنگوی کاخ‌سفید هم در یک نشست خبری یادآور شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا همواره خود را متعهد دانسته تا از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی جلوگیری کند.
ژان‌پی‌یر تصریح کرد که رژیم ایران مجهز به سلاح هسته‌یی، می‌تواند تهدید بزرگ‌تری برای آمریکا و متحدان این کشور در منطقه محسوب شودو جو بایدن از هر وسیله‌ای برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی استفاده می‌کند.
او در عین‌حال افزود که اولویت بایدن، در مواجهه با برنامه هسته‌یی ایران، استفاده از دیپلماسی است. (دویچه وله ۳ شهریور )

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4635085-f481-49d3-a88d-a11dfb1c532a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات