728 x 90

جان کربی: آمریکا هرگز دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی را نمی‌پذیرد

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا
جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا جمعه ۱۱شهریور در مصاحبه با العربیه بار دیگر تأکید کرد که آمریکا هرگز دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی را نمی‌پذیرد.

او افزود: «جو بایدن بسیار واضح گفته که به‌دنبال حل دیپلماتیک موضوع توافق هسته‌یی با ایران است اما در عین‌حال به صراحت گفته که همه گزینه‌ها باید آماده باشند».

کربی هم‌چنین افزود: «ایران اجازه دستیابی به توان ساخت سلاح هسته‌یی را نخواهد داشت».

کربی نیز تأکید کرد: «صرف‌نظر از آنچه در پرونده مذاکرات هسته‌یی رخ می‌دهد، دولت آمریکا مصمم به جلوگیری از فعالیت‌های مخرّب رژیم ایران در سراسر خاورمیانه است».

او هم‌چنین افزود: «حملات اخیر آمریکا به پایگاههای ایران در سوریه این رویکرد واشنگتن را تأیید می‌کند».

او در ادامه تأکید کرد: «باید مطمئن شویم که با توافق یا بدون توافق می‌توانیم به فعالیت‌های خصمانه ایران پاسخ دهیم».

کربی هم‌چنین تأکید کرد که دولت آمریکا چه از نظر اقتصادی و تحریم‌هایی که هنوز علیه تهران جریان دارد و چه از لحاظ نظامی زمانی که نیاز به دفاع از شهروندان و منافع آمریکایی باشد، در مقابله با ایران اقدام خواهد کرد.

او با اشاره به این‌که دستیابی به توافق هسته‌یی بسیاری از مسائل را تسهیل می‌کند، گفت: «هیچ مشکلی در خاورمیانه را نمی‌توان با وجود ایران مسلح به سلاح هسته‌یی به‌راحتی حل و فصل کرد».

جان کربی درباره شبه‌نظامیان مسلح در عراق، به‌ویژه آن‌هایی که از سوی ایران حمایت می‌شوند، تأکید کرد که واشنگتن به برداشتن گام‌های محکم و سریع علیه آنها ادامه می‌دهد، زیرا آنها تهدیدی برای منافع ایالات متحده و شرکای عراقی هستند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e7a987c-956d-4acb-a493-aba3a169858a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات