728 x 90

جان بولتون: من فکر می‌کنم مردم ایران شایستهٔ دولت بهتری هستند و شکی در این رابطه وجود ندارد

جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا
جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا

فاکس نیوز-۸اردیبهشت ۹۸

جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا:

پاسخ به ظریف وزیر خارجه آخوندها: این کاملا خنده‌دار است، این مصاحبه یک سناریوی تبلیغاتی طراحی شده توسط رژیم ایران است.

من فکر می‌کنم مردم ایران شایستهٔ دولت بهتری هستند و شکی در این رابطه وجود ندارد.

مشکل این است که این فقط یک دیکتاتوری مذهبی نیست بلکه یک دیکتاتوری نظامی است که کار را بسیار مشکل می‌کند.

بگذارید ببینیم با ادامهٔ افزایش فشار اقتصادی چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

 

فاکس نیوز-۸اردیبهشت ۹۸:

مجری:‌ پاسخ شما به اتهام او (ظریف) مبنی بر این‌که شما و برخی رهبران خاورمیانه تلاش می‌کنید بین آمریکا و ایران درگیری ایجاد کنید چیست؟

جان بولتون: این کاملا خنده‌دار است. فکر می‌کنم چیزی که این مصاحبه نشان می‌دهد یک سناریوی تبلیغاتی به‌دقت طراحی شده توسط رژیم ایران است. این تلاشی است که آنها برای شایع کردن اطلاعات غلط در بدنه سیاست آمریکا می‌کنند. واقعیت این است که سیاست رئیس‌جمهور درباره ایران بسیار پیش از آن که من وارد دولت شوم روشن بود. و آن این بود که حداکثر فشار روی رژیم گذاشته شود تا آنرا وادار به تغییر رفتار کند. به‌نظر من این سیاست کار کرده است. فکر می‌کنم این آن چیزی است که آنها نگران آن هستند.

 

مجری: همان‌طور که او گفت شما در سال ۲۰۱۷یک سخنرانی خطاب به مجاهدین خلق، گروه اپوزیسیونی که زمانی، نه الآن، ولی در گذشته در لیست تروریستی بود،‌ ایراد کردید که در آن درباره تغییر رژیم در ایران صحبت کردید، و این‌که در سال ۲۰۱۹یعنی امسال، که چهلمین سالگرد سرنگونی شاه و انقلاب اسلامی است، همراه با مجاهدین خلق در تهران جشن بگیرید آیا به‌نظر شما این رژیم قادر به تغییر رفتار است؟

جان بولتون: باید ببینیم، اول اجازه بدهید راجع به مجاهدین خلق بگویم.آیا می‌دانید چه کسی مجاهدین خلق را از لیست سازمانهای تروریست خارجی ایالات متحده خارج ساخت؟ هیلاری کلینتون «جمهوریخواه به‌خوبی شناخته شده از جناح راست»!

واقعیت این است که رژیم ایران به سرکوب مردمش ادامه می‌دهد. کماکان بزرگترین حامی مالی تروریسم بین‌المللی است. به‌دنبال کردن موشکهای بالستیک ادامه می‌دهد که تنها هدف واقعی از آنها، حمل سلاح اتمی در زمانی است که این توانمندی را کسب کنند. هیچ تردیدی وجود ندارد که این رژیم تهدیدی برای منطقه و جهان است. بهمین دلیل است که ما فکر می‌کنیم که کارزار فشار، تأثیر قابل توجهی روی توانمندی آنها برای این کارها گذاشته است.

 

مجری: من تمامی اینها را می‌فهمم ولی صادقانه آیا شما خواهان تغییر رژیم نیستید؟ آیا این تنها راهی نیست که ایران برای همسایگانش یک تهدید نباشد. شما همین حالا لیستی از موضوعات که چرا ایران چنین عامل بدی است را ارائه کردید.

جان بولتون: فکر می‌کنم که مردم ایران شایستهٔ دولت بهتری هستند و شکی در این رابطه وجود ندارد. مشکل این است که این فقط یک دیکتاتوری مذهبی نیست، بلکه یک دیکتاتوری نظامی است که کار را بسیار مشکل می‌کند. ما خواهیم دید که با ادامهٔ افزایش فشار اقتصادی چه اتفاقی خواهد افتاد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f24ff96-152c-42d4-93f9-db77d24999b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات