728 x 90

جان بولتون: رژیم ایران با افزایش غنی‌سازی نشان داد که هرگز تصمیم استراتژیک برای کنار گذاشتن تولید سلاحهای اتمی اتخاذ نکرده است

آمریکا لغو معافیت‌های مربوط به برنامه اتمی این رژیم را بررسی می کند

جان بولتون
جان بولتون

جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با برایت بارت گفت: پس از عبور ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده رژیم ایران از مرز تعیین شده در توافق اتمی و تهدید روحانی به انجام غنی‌سازی با هر درصدی که مایل باشد، دونالد ترامپ لغو سایر معافیت‌های مربوط به برنامه اتمی رژیم ایران را مورد بررسی قرار داده است.

بولتون افزود: پیش از این، ما هفت معافیت اتمی داشتیم. آخرین بار تعداد این معافیتها را به پنج مورد کاهش دادیم. با توجه به اقداماتی که رژیم ایران برای شکستن محدودیتهای برجامی‌اش برمی‌دارد، ما هم‌اکنون به‌طور خیلی جدی در حال بررسی پنج معافیت اتمی دیگر هستیم. این رژیم در موقعیت خوبی در رابطه با اصول بنیادین توافقنامه اتمی و قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت ملل ‌متحد قرار ندارد. آنها نه فقط برجام بلکه ان پی تی را هم نقض کرده‌اند.

جان بولتون گفت: اتخاذ استراتژی رفتن تا لبه پرتگاه از طریق اعلام نقض برجام و افزایش مستمر تنشها، نشان‌دهنده موفقیت کارزار فشار حداکثری ترامپ است و این رژیم قطعاً فشارهای اقتصادی را حس می‌کند.

رژیم ایران هرگز تصمیم نگرفته است از تسلیحات اتمی دست بردارد. آنها هرگز به توافقنامه به‌عنوان توافقنامه منع تکثیر اتمی نگاه نکرده‌اند و کمترین قصدی برای خاتمه دادن به برنامه اتمی خود نداشته‌اند.

رژیم ایران با افزایش میزان اورانیوم و همچنین درصد غنی‌سازی خود نشان داد که هرگز تصمیمی قاطع و استراتژیک برای کنار گذاشتن تولید سلاحهای اتمی» اتخاذ نکرده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70311fa5-7c3a-4d28-acef-02bfe8ea3068"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات