728 x 90

جان بولتون: جهان اکنون جایگزینی برای توافق هسته‌یی دارد؛ مردم ایران

جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا
جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، سه‌شنبه ۲۵بهمن طی مصاحبه‌یی به عرب نیوز گفت: جهان اکنون جایگزینی برای توافق هسته‌یی دارد: مردم ایران
وی گفت تهدیدات علیه مقامات آمریکایی و مخالفان خارج از کشور نشان‌دهنده ماهیت تروریستی رژیم ایران است.
جان بولتون استدلال می‌کند که توافق برجام ۲۰۱۵ با غرب به ایران اجازه راهی به سمت سلاح‌های هسته‌ای داد.
شهر نیویورک: از زمانی که یکی از نیروهای سپاه پاسداران در آگوست ۲۰۲۲ تلاش کرد جان بولتون را به‌قتل برساند، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل تحت حمایت سرویس مخفی بوده است.
بولتون به عرب نیوز گفت: «برای من واضح است که دولت بایدن هم‌چنان می‌خواهد به توافق برجام بازگردد.
تحلیلگران می‌گویند باز گذاشتن درهای دیپلماسی نه چندان نشان‌دهنده امیدهای غرب برای دستیابی به موفقیت واقعی با ایران، بلکه نشان‌دهنده معضلی است که قدرت‌های غربی با کمبود جایگزین برای مهار جاه‌طلبی‌های هسته‌یی ایران مواجه هستند.
به نظر می‌رسد اکنون اولویت، حفظ وضعیت موجود است که در آن همه طرف‌ها به‌طور ضمنی توافق می‌کنند که توافقی وجود ندارد، بلکه بحرانی نیز وجود ندارد.
اگر چه این یک سناریوی ایده‌آل برای ایران نیست - با وجود تحریم‌ها و مسدود شدن دارایی‌ها - بولتون معتقد است که وضعیت موجود به‌نفع جمهوری اسلامی است.
او می‌گوید «بزرگ‌ترین اشتباهی» که ایالات متحده و دیگران در پیش از توافق ۲۰۱۵ مرتکب شدند، این بود که اصرار نکردند ایران تصمیمی روشن و صریح برای دست کشیدن از دستیابی به سلاح‌های هسته‌یی بگیرد.
«قضیه دقیقا برعکس بود. ایران به‌لحاظ داخلی به خود تأکید دارد که خواهان تسلیحات هسته‌یی است و از این توافق برای احیای اقتصاد استفاده خواهد کرد، تا منابع بیشتری را نه فقط برای برنامه تسلیحاتی، بلکه برای برنامه موشکی، تروریسم و ​​سایر فعالیت‌های مخرب فراهم کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea7749c6-1f4b-40cc-beeb-bbef9e06bf7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات