728 x 90

جان بولتون: اطلاعات در مورد تهدید رژیم ایران «عمیق و جدیست»

۲۰۱۹-۰۵-۲۵_۱۱-۳۶-۴۲
۲۰۱۹-۰۵-۲۵_۱۱-۳۶-۴۲

جان بولتون مشاور امنیت ملی پرزیدنت دونالد ترامپ که در ژاپن به‌سر می‌برد روز شنبه ۴خرداد۹۸ گفت: اطلاعات در مورد تهدید رژیم ایران « عمیق و جدیست».

خبرگزاری رویتر گزارش داد، جان بولتون در کنفرانس مطبوعاتی در توکیو پیش از بازدید ۴روزه از ژاپن توسط ترامپ گفت: حملات اخیر علیه نفتکش‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ نفت در عربستان سعودی « نشان‌دهنده نگرانی» در مورد ایران و نیروهای نیابتی آن است.

جان بولتون گفت:‌ موضوع تنشهای شدید با رژیم ایران یکی از محورهای مذاکره رهبران آمریکا و ژاپن خواهد بود.

 

روز جمعه ۳خرداد خبرگزاری رویترز گزارش داد: ارتش آمریکا سپاه پاسداران رژیم ایران را مسئول مستقیم حمله به نفتکشها در آبهای امارات نزدیکی بندر فجیره دانست.

آدمیرال مارکل گیلدی گفت: وزارت دفاع آمریکا آثاری از مینهای دریایی چسبنده استفاده شده در این حمله ارائه داده است که مرتبط با سپاه پاسداران می‌باشد.

این اظهارات در کنفرانس مطبوعاتی پنتاگون روز جمعه ۳خرداد اعلام شد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه ۳خرداد تأیید کرد که نیروهای بیشتری برای سنتکام، فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه اعزام شود.

دونالد ترامپ به خبرنگاران گفت ما می‌خواهیم در خاورمیانه حفاظت داشته باشیم. ما تعداد نسبتاً کوچکی را می‌فرستیم که عمدتاً حفاظتی هستند و تعداد آنها حدود ۱۵۰۰نفر هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: من یقینا فکر نمی‌کنم رژیم ایران بخواهند با ما بجنگند. اما آنها نمی‌توانند سلاح اتمی داشته باشند. در زمان اوباما که آن توافق وحشتناک را امضا کرد ظرف ۵تا ۶سال سلاح اتمی می‌داشتند. حالا آنها نمی‌توانند سلاح اتمی داشته باشند و آنها این را فهمیده‌اند.

این تصمیم ترامپ به‌دنبال دیدار با مقامات ارشد پنتاگون در کاخ سفید اتخاذ شد.

به گفته رسانه‌های خبری بر اساس این تصمیم سیستم دفاع موشکی و شناسایی نیروهای آمریکایی در منطقه تقویت می‌شود.

 

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌یی، جزئیات نیروها و ادواتی که به منطقه فرستاده می‌شود را اعلام کرد.

نیروها و ادواتی که به منطقه فرستاده می‌شوند عبارتند از: گردان پاتریوت برای مقابله با تهدیدهای موشکی، عوامل بیشتر گردآوری اطلاعات، پروازهای شناسایی، یک گروه مهندسی برای تقویت دفاعی در سراسر منطقه و یک اسکادران جنگنده‌های نظامی برای کمک به بازدارندگی و حمایت از عمق پاسخ نیروی هوایی.

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a424c5f6-b0f6-40c2-a1b8-4fb2415109ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات