728 x 90

جامعه‌شناس حکومتی: وقتی نظام عرصه را بر مردم تنگ می‌کند مردم را به سمت استفاده از سلاح سوق می‌دهد

قیام آبان - عکس از آرشیو
قیام آبان - عکس از آرشیو

در ادامه عربده‌های سرکوبگرانه سرکردگان رژیم تحت نام آخوند‌ساخته مقابله با بدحجابی که تلاشی مذبوحانه برای ارعاب و مهار یک جامعه در آستانه انفجار به‌شمار می‌رود هشدارهای مهره‌ها و رسانه‌های همین نظام نسبت به پیامدهای خطرناک آن را درپی داشته است.

بخارایی جامعه‌شناس حکومتی در این باره گفت: اساساً خود موضوع سختگیری نسبت به حجاب از شاخصه‌های دوقطبی‌سازی اجتماعی است و تبعات آن بزرگتر از چیزی است که حاکمیت تصور می‌کند...
از نگاه جامعه‌شناختی هم ارتباط تنگاتنگی میان اختلالات فردی و اختلالات اجتماعی وجود دارد، دوقطبی‌سازی اجتماعی به‌ویژه در جامعه ما حکایت از وجود ساختار‌های بیمار دارد که این ساختار‌ها نقشی تعیین‌کننده بر روح و روان افراد دارند.
وی با اشاره به دوقطبی شدن جامعه و «بی‌تفاوتی اجتماعی» به اقدامات سرکوبگرانه رژیم افزود: به این وضعیت دوقطبی در جامعه چه بگوییم «دوقطبی اجتماعی» و چه بگوییم «ستیز و تعارض اجتماعی» باید به این نکته توجه کرد که در این حالت دو طرف نمی‌توانند با یکدیگر تعامل و گفتگو کرده و تفاهم و تعامل دیالکتیکی داشته باشند، در نتیجه ارتباط دو گروه به تعارض، ستیز، جدل و خصومت می‌رسد.
این رسانه حکومتی در نتیجه‌گیری خود با اعتراف به چشم‌انداز قیامهای بنیان‌کن نوشت: دوقطبی سازیهای حاکمیت، مردم را به سمت استفاده از سلاح سوق می‌دهد / تنگ کردن فضا به طغیان اجتماعی منجر خواهد شد. (رویداد ۲۴، رژیم ۳۰تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8fb968ea-7b3b-4593-b574-d9e725c1a35f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات