728 x 90

جامعه‌شناس حکومتی: شعارهای مسئولان باد هَواست، این‌که می‌گویند سواره از پیاده خبر ندارد حکایت مقامات جمهوری اسلامی است

فقر در ایران
فقر در ایران

قرایی مقدم جامعه‌شناس حکومتی در واکنش به اظهارات غضنفر آبادی که گفته است افزایش سرقت ربطی با وضعیت اقتصادی ندارد گفت: اظهارات غضنفر آبادی حرف بیخودی است، همه شعارهای مسئولان باد هَواست، مسئولان با زندانی کردن مردم خودشان را گول می‌زنند.

جامعه‌شناس حکومتی در گفتگو با سایت حکومتی دیده‌بان ۲۶اسفند نوشت: این‌که می‌گویند سواره از پیاده خبر ندارد حکایت مقامات جمهوری اسلامی است. وقتی خود این آدم می‌پذیرد که مشکلات اقتصادی از عوامل مهم سرقت است، آن‌وقت چرا صحبت‌های خودش را نقض می‌کند؟

وی افزود: مردم در تأمین معیشت دچار مشکل هستند و به‌قول خود همین آقایان ۳۰میلیون از مردم زیر خط فقر قرار دارند؛ بنابراین این بازدارندگی‌ها نمی‌تواند کارساز باشد و جواب بدهد. اگر این روش‌ها مؤثر بود چرا وضعیت مملکت هر روز بدتر از روز قبل می‌شود؟! پس مشخص می‌شود زندان، گرداندن متهم در سطح شهر و بریدن دست مجرمان نه تنها کارساز نیست بلکه آمار جرم و جنایات را بیشتر از قبل می‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اجرای قوانین سختگیرانه‌تر برای کاهش جرم و جرایم در رژیم آخوندی گفت: وقتی نیازهای اولیه یک فرد به خطر می‌افتد دیگر این شخص به فکر امنیت نیست. اصلاً دیگر این فرد به این‌که به زندان افتاده و یا تنبیه می‌شود فکر نمی‌کند؛ چون مسأله دیگر بقاست. چطوری از جامعه‌یی که در تأمین غذا هم مشکل دارد انتظار رفتار منطقی داشته باشیم.

خطاب به غضنفرآبادی می‌گویم که شما نمی‌توانید بگویید که اشکالی ندارد مردم گرسنه باشند و کسی که به‌خاطر گرسنگی دزدی کرد ما او را به بدترین روش مجارات خواهیم کرد!

وقتی کسی شکم زن و بچه‌اش گرسنه است چطوری از او انتظار منطق داشته باشیم؟! علت همه آسیب‌های اجتماعی فقر، گرانی و تورم است. مردم در وضعیتی قرار گرفته‌اند که نمی‌توانند برنج، میوه و یا حتی میوه بخورند! غضنفرآبادی و دیگر مسئولان خلاف اظهاراتشان رفتار می‌کنند. این جماعت علت را رها می‌کنند و به معلول می‌چسبند. غضنفرآبادی و دوستانشان اگر خیلی نگران افزایش جرم و جنایات هستند بیایند برای مردم اشتغال ایجاد کنند. دلیلش این است که غضنفرآبادی طعم فقر و نداری را نچشیده است. این فرد و مقامات جمهوری اسلامی تصوری از گرسنگی ندارند البته جا دارد بگویم که خبر دارد اما برایشان مهم نیست یعنی در واقع در مقابل فقر مردم بی‌تفاوت هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/971825d5-1596-4965-8bf7-6abe64265082"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات