728 x 90

جامعه‌شناس حکومتی: بودجه برخی نهادها که اثر چندانی در بهبود شرایط جامعه ندارند، ۱۶برابر شده / زنگهای خطر به‌صدا در آمده

وضعیت بد معیشتی مردم - عکس از آرشیو
وضعیت بد معیشتی مردم - عکس از آرشیو

قرایی مقدم جامعه‌شناس حکومتی روز ۳۰آذر در گفتگویی با سایت حکومتی دیده‌بان ایران درباره افزایش جرایم در ایران تحت حاکمیت رژیم آخوندی گفت: درباره افزایش جرم و جنایتها در اثر وضعیت بد معیشتی، وضعیت از این چیزی که است بسیار وحشتناک‌تر خواهد شد. زنگ های خطر برای ایران به صدا درآمده است.

متأسفانه روح وحشتناک انسان شرافتمند در جامعه ما از بین رفته است. دولتمردان باید در افکار خود خانه‌تکانی کنند. سرانجام این وضعیت به اعتراضات مردم خواهد انجامید. چرا دولت پاسخگوی این سؤال نیست که به چه دلیل بودجه فلان نهاد ۱۶برابر شده است؟! تا وقتی‌که بودجه تحت نفوذ گروه‌های اقتدارگرا است، وضعیت کشور از این بدتر خواهد شد.

این جامعه شناس حکومتی درباره بودجه غارت و سرکوب نهادهای حکومتی نوشت: در بودجه ۱۴۰۱، بودجه برخی نهادها که اثر چندانی در بهبود شرایط جامعه ندارند، ۱۶برابر شده است اما فایده این نهادها برای جامعه چه است؟ هیچی. این نهادها چه سودی برای جامعه دارند؟! چرا آقایان این بودجه را صرف کار و اشتغال برای جوانان نمی‌کنید؟! بودجه ۱۴۰۱ مثل همه بودجه‌های چهل سال گذشته، بر اساس هزینه و سود تهیه نشده است. بودجه برخی نهادها افزایش ۵۰درصدی داشته است، آیا تا به الآن برای اشتغال و راحتی جوانان چنین افزایش بودجه‌یی تدوین کرده‌اند؟! آقایان برای رفع بیکاری چه‌کار کردند؟! تا دیروز پول مملکت را محمود احمدی‌نژاد به ونزوئلا می‌داد حالا آقایان این پول را به حزب‌الله لبنان تقدیم می‌کنند! همین‌ها باعث می‌شود که فقر و شکاف طبقاتی در کشور بالا برود. بودجه و اقتصاد ما به‌شدت سیاست زده است. در این مملکت هر کسی زورش بیشتر است، از پول و بودجه این مملکت بیشتر سهم دارد.

وقتی همه گرسنه هستند و درآمدی ندارند چه راهی جز دزدی برایش باقی خواهد ماند؟! رسانه‌ها هم دیگر هیچ تاثیری نمی‌تواند بر مردم بگذارند. مردم کار می‌خواهند حرف به درد آنها نمی‌خورد.

بالاخره مردم گرسنه هستند و در تأمین اساسی‌ترین کالاهای زندگی دچار مشکل جدی هستند. چند وقت پیش بود که یک پدر برای دزدی سه بسته بادام هندی به ۱۰ماه حبس محکوم شد! در حال حاضر حاکمیت بیشتر از همه نسبت به این موضوع آگاهی دارد، چرا نسبت به حل مشکل معیشتی و بهبود شرایط اقتصادی مردم گام مثبتی برنمی‌دارد؟

دلیل بی‌توجهی دولتهای چند سال اخیر نسبت به وضعیت حال حاضر معیشت و اقتصاد مردم چیست؟ چون ما الآن فقط با بحران اقتصادی روبه‌رو نیستیم بلکه با موجی از بحرانهای اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هم روبه‌رو هستیم!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b09d21ae-9bef-446e-b694-85e6cb3fdc8d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات