728 x 90

جاسیندا آردرن محدودیتهای جدیدی را علیه ایران اعلام می‌کند

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند
جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند

جاسیندا آردرن نخست‌وزیر نیوزیلند و رهبر حزب کارگر روز دوشنبه ۹آبان در کلیپی گفت: آنچه در ماه‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، عقب رفتن ایران در زمینه حقوق‌بشر از مبنای گفتگوی برقرار شده در سال۲۰۱۸ است.

گروه‌های حقوق‌بشر تخمین می‌زنند که صدها ایرانی در سرکوب خشونت‌آمیز جنبش اعتراضی کشته و هزاران نفر مجروح و دستگیر شده‌اند.

ما همیشه به گفتگو و دیپلماسی به‌عنوان ابزارهای کلیدی معتقد بوده‌ایم. اما ما هم‌چنین به ارسال پیامهای واضح از جانب کسانی که کمترین توانایی را دارند، معتقدیم.

 بر این اساس، نیوزیلند اکنون گفتگوهای حقوق‌بشری با ایران را برای مدت نامحدودی تعلیق خواهد کرد.

وی افزود: ما در انجام مذاکراتی که با پیشرفت همراه نباشد فایده‌ای نمی‌بینیم و بدتر از آن، مشروعیتی را برای آنها فراهم می‌کند که مطابق اقدامات آنها نیست.

 ما هم‌چنین از کشورهای عضو ملل متحد می‌خواهیم که ایران را از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان حذف کنند.

کشوری که هم‌چنان به حملات وحشیانه خود به حقوق زنان ادامه می‌دهد، برای تعلق داشتن به یک نهاد برجسته جهانی که به ترویج برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان اختصاص دارد، قابل دوام نیست.

به‌عنوان یک کشور عضو، وظیفه ما این است که صدای خود را رسانده و از دستورات و ارزشهای کمیسیون حمایت کنیم. ما در مورد اقدامات بیشتر دولت نیوزیلند برای تشدید محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران و نشان دادن حمایت خود از همه کسانی که در ایران هستند، به‌ویژه زنان و دخترانی که برای دموکراسی و حقوق‌بشر ایستاده‌اند و جانشان را به خطر می‌اندازند، راهنمایی خواستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/967fc959-5206-4752-b66c-4007889f7bc5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات