728 x 90

تیغ حذف شورای نگهبان بالای سر کاندیداهای باند مغلوب

شورای نگهبان ارتجاع
شورای نگهبان ارتجاع

در حالی‌که آخوند روحانی و باند او و کاندیداهای سرسپرده به ولایت از باند مغلوب از شورای نگهبان متقاضی حذف نکردن خود هستند تا عناصر آنها در نمایش انتخاباتی مشارکت داشته باشند، کدخدایی سخنگوی این شورا تیغ حذف را بالای سر همه آنها نگه داشت و با بی‌اعتنایی که موضوع مشارکت، گفت: مشارکت احتمالی پایین در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هیچ مشکل حقوقی ایجاد نخواهد کرد و اعتبار و مشروعیت آن پابرجاست و سخنان تند نامزدها روی تصمیم‌گیری شورای نگهبان تاثیری نخواهد داشت (توئیتر کدخدایی ۲۹اردیبهشت).

در واکنش به اظهارات کدخدایی، عباس عبدی از باند مغلوب نوشت: اگر ۸۰درصد هم در انتخابات شرکت کنند چیزی به اعتبار آن اضافه نمی‌شود. زیرا ماهیت انتخابات موجود تحت تأثیر متغیر مشارکت مردم قرار ندارد (توئیتر عباس عبدی ۲۹اردیبهشت).

کدخدایی در واکنش به شایعات ضد و نقیض راجع به احمدی‌نژاد نیز گفت درباره صلاحیت هیچ‌یک از داوطلبان تصمیمی اتخاذ نشده است. .

تلویزیون رژیم ۲۹اردیبهشت ۹۹:

سؤال: احراز صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت تاکنون از فردی یا افرادی مشخص شده؟

کدخدایی: نخیر هنوز هیچ نظر نهایی در واقع ما در شورای نگهبان ما بهش نرسیدیم و مطالب مختلفی هست نسبت به افراد و بایستی یک یک اینها با دقت بررسی بشه، نظرات کارشناسی رو و نظرات مراجع رسمی رو ببینیم. در پیرامون افراد بحثهای مختلفی شده ولی هنوز به جمعبندی نرسیدم (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۲۹اردیبهشت).

یک روزنامه باند مغلوب رژیم درباره ثبت نام آخوند جلاد ابراهیم رئیسی برای کرسی ریاست‌جمهوری رژیم در عین ریاست او بر قوه قضایه ارتجاع، نوشت: ثبت‌نام رئیسی بروز نوعی تعارض منافع محتمل یا حتی ناگزیر (نمایان ساخته) چرا که او رئیس قوه قضاییه و رئیس نهادی است که باید به شکایات انتخاباتی رسیدگی کند. سه نفر از اعضای شورای نگهبان به‌عنوان منتخبان رئیسی فعالیت می‌کنند (روزنامه حکومتی اعتماد ۲۹اردیبهشت).

در همین حال، زریبافان از کاندیداهای پوششی روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌یی به نفع رئیسی جلاد کناره‌گیری کرد (تلگرام حکومتی ایرنا ۲۹اردیبهشت).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c82639da-b352-408b-8327-a40859e7f1b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات