728 x 90

تیسیر التمیمی: رژیم ایران فرقه‌گرایی را ترویج می‌دهد و منابع کشورش را صرف برنامه‌های هسته‌یی و موشکی می‌کند

تیسیر التمیمی، رئیس سابق دادگستری فلسطین
تیسیر التمیمی، رئیس سابق دادگستری فلسطین

تیسیر التمیمی، رئیس سابق دادگستری فلسطین در مصاحبه‌یی اختصاصی با سایت العین الاخباریه روز ۱۴دی گفت: «رژیم ایران جنگهای فرقه‌یی را در خاورمیانه منفجر می‌کند، و منابع کشورش را به جای هزینه کردن برای تأمین نیازهای اساسی، برای برنامه‌های هسته‌یی و موشکی هدر می‌دهد.»

التمیمی افزود: «بی‌توجهی غرب به سیاست‌های رژیم ایران، به‌ویژه کشورهای اروپایی، باید پایان یابد».

بخشهایی از مصاحبه تیسیر التمیمی در زیر آورده شده است:

تیسیر التمیمی: سیاست چشم بستن بر اعمال تروریستی رژیم حاکم بر ایران که توسط غرب، به‌ویژه کشورهای اروپایی در پیش گرفته شده است، نظام ولایت فقیه ایران را به تلاش برای سرکوب مخالفان داخلی و خارجی خود ترغیب کرده است.

در چند سال گذشته، ترور تعدادی از مخالفان رژیم ایران در کشورهای اروپایی شاهد بوده‌ایم که همگی بدون پاسخگویی گذاشته شدند.

حتی فراتر از این، طی مذاکرات سیاسی و تجاری بین ایران و این کشورها، شماری از مخالفان نظام با وجود عدم برخورداری از روند دادرسی عادلانه و عدم استقلال دادگستری و شفافیت قوانین، به ایران بازگردانده شده‌اند.

دولت‌های اروپایی باید عملیات تروریستی رژیم ایران را مهار کنند، و افراد درگیر در این ترورها و ارعاب‌ها را بدون ملاحظات سیاسی و تجاری مجازات کنند.هم‌چنین لازم است مسئولان و عاملان پشت‌پرده این جریانهای را شناسایی و تحت پیگرد قضایی قرار بدهند.

این اقدامی ضروری و بازدارنده در مقابل رژیم ایران و اعمال تروریستی آن تحت نام اسلام است.

جلوگیری از گسترش تروریسم رژیم آخوندی ایران نیازمند برخورد بسیار جدی است.اینجا من سه درخواستی را که ماه گذشته از سوی چهره‌های برجسته‌ٔ عرب خطاب به دبیرکل سازمان ملل، کمیساریای عالی حقوق‌بشر و رهبران اروپایی و جامعه‌ٔ جهانی بیان شده بود، مرور می‌کنم.درخواستها بدین شرح هستند:

• مسئول شناختن رژیم ایران در اقدامات تروریستی گسترده در جهان، و به‌ویژه در منطقه.

• بستن مراکز و سفارت‌خانه‌های ایران که به‌نحوی درگیر در اقدامات تروریستی بوده‌اند، در کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه.

• بستن یا اخراج سفیران، مأموران و سایر عوامل تروریستی وزارت اطلاعات که به نام دیپلمات مشغول فعالیت هستند.

سوال؛ تشدید فشار بر رژیم ایران تا چه اندازه می‌تواند گشاینده‌ٔ راهی به سوی آینده‌ای جدید برای منطقه و جهان باشد؟

تیسیر التمیمی: برای رژیم خونین ایران، تنها پذیرش و پرورش تروریسم رضایت‌بخش نبود، بلکه آن را عملی کرد و بر شدت آن افزود. این امر موجب افزایش موارد نقض حقوق‌بشر علیه مردم خودش می‌شود، که بیش از چهار دهه ادامه دارد: تبعیض نژادی، محدود کردن آزادی‌ها، محاکمه، بازداشت و شکنجه در زندانها.

وحشتناک‌ترین آنها آمار بالای اعدامها برای هر کسی است که به سیاست‌ها، ایدئولوژی، اهداف و جاه‌طلبیهای توسعه‌طلبانه‌اش اعتراض دارد.

هم‌چنین قتل‌عام در داخل و خارج کشور؛ چه شخصاً و چه با وساطت شبه‌نظامیانش. نمونه‌اش قتل‌عام ١٩٨٨ است که در آن سران نظام طی یک ماه ۳۰هزار سیاستمدار مخالف را به‌قتل رساندند، و فرمانده‌ای که به این قتل‌ها اعتراض کرده بود را از تمام سمت‌هایش برکنار و حبس خانگی کردند.

این امر مستلزم ارجاع جرایم سران رژیم ایران به شورای امنیت سازمان ملل و پایان دادن به مصونیت آن‌ها، و هم‌چنین محاکمه‌ٔ آنان در دادگاههای بین‌المللی است.لازم است جامعه‌ٔ جهانی برای جلوگیری از سیاست‌های توسعه‌طلبانه و اقدامات تروریستی رژیم ایران موضع قاطعی اتخاذ کند.

سوال: تیسیر التمیمی در پاسخ به سؤال چشم‌انداز فعلی برنامه‌های هسته‌یی و موشکی ایران را چگونه می‌بینید؟ گفت:

تیسیر التمیمی: مردم ایران در وضعیت معیشتی دشواری به سر می‌برند، این وضعیت مخصوصاً با همه‌گیری کرونا تشدید شده است.این در حالی است که رژیم میلیاردها دلار هزینه صرف برنامه‌های موشکی و داشتن ابزار سرکوب مردمش می‌کند که خواهان احقاق مطالبات قانونی خود هستند.

هم‌چنین از جنگ‌ها و اختلافات فرقه‌یی در منطقه حمایت می‌کند و به آن دامن می‌زند.این پول‌های هنگفت باید صرف مردم ایران و نیازهای اساسی آنان می‌شد.آنها شایسته‌ٔ واقعی این هزینه هستند.

ثروت ملی و انرژی‌ها و نعمت‌های این کشور متعلق به مردم است.آنها باید در ثبات، امنیت و رفاه زندگی کنند.زندگی آنان بسیار مهمتر است از تمام برنامه‌های هسته‌یی و موشکی که رژیم ایران در حال دنبال کردن آن است.

وی درباره آینده رژیم ایران گفت:

من فکر می‌کنم این مردم ایران هستند که با مقاومت خود آینده این رژیم را تعیین می‌کنند.اعتراضات آنها در سال٢٠١٧ و هم‌چنین ٢٠١٨ و سایر حرکات اعتراضی و تجمعاتی که کماکان در شهرهای مختلف ایران شاهدش هستیم، نشان می‌دهد که آنها مبارزات خود را تا انقلاب و سرنگونی کامل این رژیم ادامه خواهند داد.

اما سکوت جامعه بین‌المللی در قبال جنایات و تخلفاتی که رژیم ایران مرتکب می‌شود، باعث می‌شود رژیم در قبال آنها پاسخگو نباشد.رهایی ایران از استبداد رژیم آخوندی، خبر از آزادی کل منطقه‌یی از چنگال تروریسم و تجاوز می‌دهد.

بنابراین لازم است تمام ایران از مقاومت و مبارزه مردم ایران به رهبری خانم مریم رجوی حمایت کرده و در کنار ایشان بایستند، و بازپس‌گیری حقوق قانونی و تحقق آرمانهای مردم به رهبری خانم مریم رجوی را به‌رسمیت بشناسند. این امر به بازگشت صلح و ثبات منطقه و همه جهان، و هم‌چنین ایجاد یک آینده جدید و روشن ضروری خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11e39889-844d-4165-9690-9e16e8b6d639"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات