728 x 90

تیراندازی مزدوران رژیم به مردم عراق به‌دلیل اعتراض به مراسم به‌هلاک رسیدن پاسدار جنایتکار قاسم سلیمانی

عراق -درگیری  نیرو ها ی امنیتی با طرفداران رژیم ایران
عراق -درگیری نیرو ها ی امنیتی با طرفداران رژیم ایران

خبرگزاری فرانسه روز شنبه ۱۸دی طی گزارشی به‌نقل از یک منبع موثق در عراق از زخمی شدن دو معترض به برپایی مراسم بزرگداشت قاسم سلیمانی فرمانده نیروی تروریستی قدس در این کشور خبر داد.
بر اساس گزارش منابع مطلع، افراد مسلح به سوی معترضانی که قصد ممانعت از برپایی مراسم یاد شده را داشتند آتش گشودند و دو نفر از آنها را زخمی کردند.
قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس رژیم ایران که از وی به‌عنوان معمار استراتژی رژیم ایران در خاورمیانه نام برده می‌شد سوم ژانویه سال۲۰۲۰ در جریان سفر به عراق پس از حمله پهپاد آمریکایی به خودرو حامل وی در خارج فرودگاه بغداد جان باخت.
ابو مهدی مهندس، نفر شماره ۲ بسیج مردمی عراق، موسوم به حشدالشعبی که تشکلی از نیروهای شبه‌نظامی نزدیک به رژیم ایران به حساب می‌آید نیز در جریان این حمله کشته شد.
در ادامه این گزارش آمده است که جناح‌هایی مسلح که قصد برپایی مراسمی به یاد قاسم سلیمانی کودک کش و نیز ابو مهدی مهندس تروریست را در کوت واقع در جنوب عراق داشتند با حمله گروهی تظاهر کننده مخالف قاسم سلیمانی روبه‌رو شدند و اقدام به تیراندازی کردند.
تظاهر کنندگان که شمار آنها ۱۵۰ تا ۲۰۰نفر عنوان شده به محل برپایی مراسم حمله کردند و در مخالفت با برگزاری چنین مناسبتهایی با پاره کردن پوسترهای قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس قصد برهم زدن مراسم را داشتند.
افراد مسلح برپا کننده مراسم که منبع امنیتی مورد استناد فرانس‌پرس آنها را شناسایی نکرده در واکنش به حمله معترضان اقدام به تیراندازی کردند که در این میان گفته می‌شود دو تظاهر کننده مجروح شدند.
سجاد سالم، نماینده مستقل پارلمان عراق و از اعضای جنبش اعتراضی ضدحکومتیِ پیشین در اکتبر ۲۰۱۹ با انتشار ویدیویی در صفحه فیس‌بوک خود ویدیویی از افراد مسلح درگیر در این حادثه را منتشر کرده که در آن صدای تیراندازی به‌وضوح شنیده می‌شود.
این نماینده مستقل مدعی است که تیراندازی از سوی عصائب اهل حق یا شبکهٔ خزعلی، یکی از مهم‌ترین شاخه‌های حشد شعبی و بزرگترین گروه‌های شبه‌نظامی شیعی فعال در عراق و سوریه صورت گرفته است.
در پی این حادثه مراسم بزرگداشت به‌حال تعلیق درآمد و نیروهای امنیتی برای برقراری نظم در اطراف محل و دیگر نقاط شهر مستقر شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d286e03a-ba16-4117-86c4-de25eb47e957"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات