728 x 90

تکرار مسمومیت سریالی؛ انتقال دانش‌آموزان پسر به بیمارستانی در بروجرد

مسمومیت سریالی دانش آموزان
مسمومیت سریالی دانش آموزان

روز دوشنبه هشتم اسفند ۱۴۰۱، رئیس اورژانس رژیم در استان لرستان از مسمومیت تعداد دیگری از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه خیام در بروجرد خبر داد. سریال مسمومیت دانش‌آموزان مدارس کشور علی الخصوص در قم و بروجرد از هفته‌های اخیر آغاز و تا به امروز ادامه داشته است.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس-تسنیم نوشت: تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه خیام در بروجرد مسموم شدند.

رئیس اورژانس رژیم در استان لرستان با اعلام این خبر گفت: هنوز جمع‌بندی کاملی از تعداد مسمومان نداشته‌ایم و بعد از تشکیل پرونده برای افراد مسموم، تعداد دانش‌آموزان را اعلام خواهیم کرد. 

سریال مسمومیت دانش‌آموزان مدارس کشور علی الخصوص در قم و بروجرد از هفته‌های اخیر آغاز و تا به امروز ادامه داشته است.

یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رژیم مسمومیت دانش‌آموزان مدارس را“ ناشی از ترکیبات شیمیایی در دسترس ”عنوان کرد و گفته که“ این اقدامات توسط برخی از افراد با هدف تعطیلی تمامی مدارس، به‌خصوص مدارس دخترانه صورت گرفته است. ”

نجف‌آبادی عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع درباره مسمومیتهای زنجیره‌یی دختران دانش‌آموز اعتراف کرد: آنچه مشخص است این است که هم در قم و هم در بروجرد مسأله عمدی است.

وی افزود: برای ما سؤال است که روی چه حسابی در مدارس این اتفاقات رخ می‌دهد؟ من نمی‌دانم یعنی ارگانهای اطلاعاتی ما نمی‌توانند تمام مدارک، قرائن و آنچه به جا مانده را بررسی کنند و به عامل برسند؟ وزیر اطلاعات وارد این پرونده شده ولی متأسفانه گزارشی به مجلس داده نشده است.(اقتصاد آنلاین رژیم ۷ اسفند)

مجید منعمی معاون سیاسی استاندار لرستان روز یکشنبه ۷ اسفند به خبرگزاری نیروی تروریستی قدس گفت: امروز در ادامه مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس بروجرد، تعداد ۱۰۷ دانش‌آموز در دبیرستانه دخترانه ۱۵ خرداد مسموم و راهی بیمارستان شدند. شورای تأمین در پی مسمومیت امروز دانش‌آموزان جلسه اضطراری تشکیل داد.

مسلم مرادی فرماندار ویژه بروجرد نیز گفت حدود ۵۰نفر از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه ۱۵خرداد این شهرستان با علائم سرگیجه و حالت تهوع به بیمارستان منتقل شدند.

روزنامه حکومتی هم‌میهن در گزارشی نوشته که دیروز در دبستان فرشتگان واقع در منطقه یک بروجرد هم تعدادی از دانش‌آموزان با علائم مسمومیت راهی بیمارستان شدند: «اتفاقی که به گفته والدین یکی از دانش‌آموزان مصدوم، نزدیک به ۶۰ دانش‌آموز را روانه بیمارستان کرد.»

ایرنا از نگرانی دانش‌آموزان و مراجعه والدین نگران به مدارس در بروجرد نوشته و گزارش داد که امروز، دوشنبه ۸ اسفند ماه و «پس از دامنه دار تر شدن این مسمومیت ها و تکرار آن در تعداد مدارس بیشتری دراین شهر از جمله مدرسه خیام، حافظیه و مهرگان برخی والدین در تایم بعداز ظهر مانع از رفتن فرزندان شان به مدارس شده اند.»

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91649a10-e828-4a71-b8e2-eeff3545ffad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات