728 x 90

تونی ماتارلی: تصویری قدرتمند از ایران آزاد در گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس

تصویری قدرتمند از ایران آزاد در گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس
تصویری قدرتمند از ایران آزاد در گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس

تونی ماتارلی نماینده پیشین پارلمان ایتالیا طی مقاله‌ای در هافینگتون پست نوشت: فراتر از سیاستهای کلیشه‌ای در خاورمیانه، یک واقعیت برجسته وجود دارد و آن هم کارزار مقاومت مردم تحت ستم ایران در برابر دیکتاتوری مذهبی است.

در ۳۰ژوئن گذشته در پاریس دهها هزار ایرانی که از هر گوشه جهان آمده بودند در یک گردهمایی بزرگ تصویری قدرتمند از ایران آزاد و دموکراتیک را ارائه کردند که با حمایت بسیاری از مقامات و چهره‌های سیاسی و روشنفکران جهانی همراه بود.

 

نشانه‌های پایان رژیم تیرگی

پیامی که در این گردهمایی و در جلسات پیرامون آن فرستاده می‌شد تنها یک چیز بود: «یک ایران دیگر وجود دارد»! و همان‌طور که مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت روشن کرد، در حالیکه اعتراضات مردمی ادامه دارد، علائم و نشانه‌های بسیاری، حاکی از پایان رژیم تیرگی و تاریکی است.

تونی ماتارلی در ادامه می‌نویسد:‌ ائتلاف دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران برنامه‌ای دارد که اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و کنوانسیونهای بین‌المللی(از جمله درباره آزادی انجمنها و آزادی بیان و عقیده و مذهب) را در برمی‌گیرد و برنامه آن روشن می‌کند که چگونه یک ایران آزاد و دموکراتیک می‌تواند به ثبات در منطقه خاورمیانه کمک کند. در حالیکه رژیم حاکم بر ایران اصلی‌ترین عامل بی‌ثباتی در این منطقه است.

 

سخنرانی جولیو ترتزی سرپرست هیأت ایتالیا در گردهمایی پاریس

خانم رجوی، دوستان عزیز،

دوستان عزیز، برای این هیأت و برای من باعث افتخار است که امشب در این گردهمایی عالی حضور دارم، یک گردهمایی‌‌ که از نظر من یک سرفصل بسیار نزدیک در رسیدن به ایران آزاد است. و ما از شما خانم رجوی حمایت می‌کنیم و از همه رزمندگان آزادی در ایران، برای تغییر رژیم در ایران. ما اینجا هستیم تا تحسین عمیق خودمان را از ارزشهایی که شما مدافع آن هستید ابراز کنیم، نه فقط به‌خاطر منافع مردم ایران، بلکه به‌خاطر منافع تمام بشریت. ما حمایت بی‌قید و شرط خودمان را از رئیس‌جمهور برگزیده مریم رجوی و از سازمان مجاهدین اعلام می‌کنیم که مصمم‌تر از گذشته است، در زمانی که حکومت مذهبی مستاصل و رو به شکست است و تلاش می‌کند که رضا پهلوی پسر یک دیکتاتور - آخرین پادشاه ایران - را در صف دوستان این حکومت جنایتکار قرار دهد. او از تبعید طلایی خودش - پسر آخرین پادشاه بی‌اعتبار ایران - علیه تنها مقاومت واقعی و دموکراتیک که سازمان مجاهدین است، حرف می‌زند. آیا این یک انتقام خانوادگی است؟ آیا این از غیظ مجاهدین است که همیشه برای دموکراسی و آزادی جنگیده‌اند؟ ابتدا علیه دیکتاتوری شاه و بعد رژیم ملاها؟ ما در این دام جدید رژیم نمی‌افتیم. بخش بزرگی از جامعه ایتالیا معتقد است که بودن در کنار شما یعنی قرار گرفتن در سمت صحیح تاریخ.

 

در آماده‌سازی برای این گردهمایی بزرگ، ۳۸سناتور طی اعلامیه‌یی حمایت خود را از مردم ایران اعلام کردند، به‌خاطر خیزش‌ها، به‌خاطر مقاومتشان در برابر رژیم و به‌خاطر جنگشان برای دموکراسی و آزادی، و دوست من سناتور روبرتو رمپی توضیح خواهد داد که ابتکارعمل سنای ایتالیا برای آماده‌سازی این گردهمایی چه بوده است. فقط اجازه دهید چند جمله از این اعلامیه را بخوانم:

 

ابتکار عمل سنای ایتالیا

«نزدیک به ۴دهه است که دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران به‌خاطر نقض مستمر و وحشتناک حقوق‌بشر محکوم می‌شود. بیش از ۱۲۰،۰۰۰تن از مدافعان دموکراسی در ایران به‌طور خودسرانه دستگیر، شکنجه و اعدام شده‌اند. بیش از ۳۰،۰۰۰زندانی سیاسی در تابستان ۶۷ قتل‌عام شده‌اند و عاملان آن باید به دست عدالت سپرده شوند...». اینها حرفهای این گروه بزرگ ایتالیایی است. همان‌طور که خانم رجوی اخیراً گفتند؛ این رژیم از ابتدا در جنگ با مردم ایران بوده است. تمامی جنگهای دیگر برای سرپوش گذاشتن بر این جنگ اصلی بوده است. ولی این جنگها نشان‌دهنده قدرت این رژیم نیستند، بلکه نشان‌دهنده این هستند که هیچ دولت دیگری تلاش نکرد تا از جنگ‌طلبی این رژیم جلوگیری کند. اکنون زمان عمل فرا رسیده است. دوران جدید امنیت منطقه‌یی و بین‌المللی از سواحل مدیترانه و اقیانوس اطلس برمی‌خیزد. آمریکا و اروپا باید اراده و ارزشهای بنیادی خود را برای اثبات تعهدشان مشترکاًً به بوتهٔ آزمایش بگذارند و هیچ فرصتی بهتر از این وجود ندارد که از مقاومت ایران برای تغییر رژیم در ایران حمایتی قوی و فعال به‌عمل بیاوریم.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d277240-72dc-4fce-91d2-15ac2fa65a5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات