728 x 90

توفان دورین با بادهایی با سرعت ۲۸۵کیلومتر در باهاما

توفان دورین
توفان دورین

توفان دورین که شدت آن به درجه پنج رسید باهامای آمریکا را در نوردید. سرعت بادهای این توفان به ۲۸۵کیلومتر در ساعت رسیده که شدیدترین‌ توفان در این منطقه در تاریخ معاصر است.

انتظار می‌رود این توفان "بی‌اندازه خطرناک" پس از حدود سی ساعت از باهاما عبور کرده و به سمت ساحل شرقی آمریکا حرکت ‌کند.

ساکنان باهاما که در مسیر پیش‌بینی شده توفان قرار دارند محل را ترک کرده‌اند و مقامات هشدار داده‌اند که بلندی موج‌های این توفان به هفت ‌متر برسد.

توفان اوایل یکشنبه در دویست کیلومتری جزیره "آباکوی بزرگ" بود، و اکنون با سرعت یازده کیلومتر در ساعت به سمت غرب حرکت می‌کند و سرعت بادهایش به حدود ۲۸۵کیلومتر در ساعت می‌رسد. پیش‌بینی شده مرکز توفان به‌زودی به بالای جزیره "آباکوی بزرگ" برسد و دوشنبه به جزیره "گرند

پس از گذر از جزایر باهاما، پیش‌بینی شده که توفان دورین به فلوریدا در ساحل شرقی آمریکا آسیب بزند. قبلاً انتظار می‌رفت این توفان مستقیماً به فلوریدا بزند اما اکنون مسیرش کمی تغییر کرده است و به‌نظر می‌رسد ویرانی به اوج نرسد.

 

سرعت بادهای توفان دورین یکی از خطرناکترین‌ها در سال‌های اخیر است. کارشناسان هشدار داده‌اند که این توفان می‌تواند مخربترین توفان این منطقه باشد؛ بعد ار توفان درجه پنج اندرو که در سال ۱۹۹۲شصت و پنج نفر را کشت و ۶۳هزار خانه را ویران کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c17b6278-fdd9-4eb0-8c72-dde2f1fb5e62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات