728 x 90

تورم بالای ۴۰درصدی و اذعان به ورشکستگی اقتصادی نظام ولایت

تورم و گرانی
تورم و گرانی

فرشاد مومنی اقتصاددان حکومتی با اشاره به ورشکستگی اقتصاد رژیم گفت: ۱۳۵کشور، تورم یک رقمی دارند، فقط ایران به همراه ۸کشور دیگر تورم بالای ۴۰درصد دارند.

این دولت اسم خودش را گذاشته دولت محرومان. شعار سال هم کنترل تورم و رشد تولید است ولی در همین یک ماه ببینید چه تحولاتی در قیمت آب، برق، بلیت هواپیما، ارز، تعرفه گاز، خدمت خودرو و از این قبیل اتفاق‌ها افتاده است. این‌ها آن چیز‌هایی است که مستقیماً توسط خود دولت اعمال می‌شود. بعد آن وقت می‌آیند مصاحبه می‌کنند می‌گویند ما اهتمام‌مان به کنترل تورم و اهتمام‌مان به فلان چیز است. اما در سی سال اخیر حاصل شده ولی ما در هیچ دوره‌ای مانند این سی سال به این ابعاد، گسیختگی و آشفتگی در برنامه‌ریزی نداشته‌ایم (سایت حکومتی آفتاب ۶ اردیبهشت).

 

هم‌چنین روزنامه حکومتی فرهیختگان چهارشنبه ۶اردیبهشت به عقب‌ماندگی اقتصاد رژیم اشاره کرد و نوشت: طبق آمارها تا قبل از جنگ روسیه ـ اوکراین حجم صادرات ترکیه به روسیه ۷ تا ۱۰برابر صادرات ما به روسیه بود اما پس از شروع جنگ، صادرات ترکیه به روسیه ۱۴برابر صادرات ما شده است. -

 

روزنامه حکومتی ابتکار هم چهارشنبه ۶اردیبهشت می‌نویسد اقتصاد ایران لای منگنه است، تورم امان مردم را بریده و فقرهر روز ابعاد جدیدی از خود را نشان می‌دهد. اما به نظر می‌رسد سیاست‌گذار به جای رفع بحران‌هایی همانند تحریم و اقتصادی ذینفعانه به‌دنبال پوشش مشکلات به‌دنبال دوقطبی‌های ساختگی است که در برخی مقاطع در اقتصاد ایران و ذیل عناوینی چون پوپولیستها و نئولیبرال‌ها نمایان می‌شوند و افکار عمومی را به خود مشغول می‌کنند و آنها را از موضوعات اصلی همانند حق انتخاب پرت می‌کند. بیشتر این موارد پوشش‌های خودساخته‌ای است برای ندیدن اصل واقعیت در اقتصاد ایران.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42f15a85-55a0-44c2-b069-6a46afe374c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات