728 x 90

توئیتر حسابهای چند رسانه حکومتی را مسدود کرد

توئیتر حسابهای چند رسانه رژیم ایران را بست
توئیتر حسابهای چند رسانه رژیم ایران را بست

توئیتر حسابهای چند رسانه حکومتی را به‌دلیل نقض قوانین این شبکه اجتماعی معلق کرد. رسانه‌هایی که حساب توئیترشان معلق شده از جمله ایرنا خبرگزاری رسمی حکومت آخوندی، خبرگزاری حکومتی مهر و مهر دیپلماسی، رسانه دیگری موسوم به باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به رادیو و تلویزیون رژیم ایران، حساب ریحانه متعلق به بیت خامنه‌ای و چند حساب کاربری دیگر از مزدوران بسیجی و پاسدار رژیم را شامل می‌شود.

توئیتر ظرف ماههای اخیر چندین هزار حساب متعلق به دستگاه جعل و دورغپراکنی رژیم آخوندی در فضای مجازی را بسته است.

 

شرکت توئیتر روز ۲۳خرداد ۹۸ اعلام کرد ۴۷۷۹حساب مرتبط با رژیم آخوندی را که به‌طور مخفیانه سیاست‌های رژیم ایران را پیش می‌بردند تعطیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس توئیتر گفت: این حسابها به همراه توئیتهایی که انجام داده‌اند را به بانک عمومی که برای مبارزه با اطلاعات گمراه‌کننده توسط دولتها ایجاد کرده است می‌افزاید تا از دخالت در انتخابات در جهان از این طریق جلوگیری کند.

آسوشیتدپرس افزود ماه پیش نیز توئیتر ۲۸۰۰حساب دیگر مرتبط با رژیم ایران که توسط شخصیتهای جعلی ایجاد شده بود را بسته است.

خبرگزاری بلومبرگ نیز ضمن انتشار این خبر گفت: تلاش توئیتر در این راستا می‌باشد که این رسانه اجتماعی را از عوامل نامطلوب پاکسازی کند.

 

در رسوایی دیگری برای تروریسم سایبری رژیم آخوندی روز ۸خرداد۹۸ کمپانی امنیت اینترنتی فایرآی یک شبکه از حسابهای ساختگی و انتشار اخبار جعلی وابسته به رژیم ایران در شبکه‌های اجتماعی را افشا کرد.

کمپانی امنیت اینترنتی فایرآی یک شبکه اخبار جعلی وابسته به رژیم آخوندی در اینترنت را افشا کرد و پرده دیگری از تروریسم اینترنتی رژیم آخوندی را کنار زد.

در این شبکه حسابهای جعلی توئیتر و فیس‌بوک که منشأ آنها در ایران است در حالی که خود را به‌عنوان کاندیداهای انتخاباتی یا روزنامه‌نگاران جا می‌زنند، اخباری ساختگی را با هدف تبلیغ سیاسی برای رژیم ایران و به زیر سؤال بردن نام گذاری تروریستی سپاه پاسداران به‌طور گسترده در اینترنت منتشر کرده‌اند.

به گزارش کمپانی فایر ای این شبکه اخبار جعلی حتی در انتخابات میان‌دوره‌یی کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸با سرقت مشخصات حسابهای برخی از کاندیداهای انتخاباتی از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات یپامهایی از جانب آنها منتشر می‌کرده است تا برای سیاست‌هایی که به سود رژیم ایران بوده است تبلیغ کند.

فعالیت‌های این شبکه در اساس از طریق شخصیتهای جعلی که به نام آنها حسابهای متعدد در توئیتر و فیس‌بوک ساخته شده است انجام می‌شود.

یک محقق کمپانی فایر آی به اسم لی فاستر گفت: این حسابها اکثراًً‌ خود را به‌عنوان روزنامه‌نگاران آمریکایی جا زده‌اند و موفق شده‌اند چندین کانال خبری آمریکا را قانع کنند مطالب آنها را به‌عنوان نامه به سردبیر یا در ستون نویسندگان مهمان و یا وبلاگ نویسان منتشر کنند.

فایرآی گزارش می‌کند این شبکه مطالبی از هر دو نقطه‌نظر محافظه کارانه یا پیشرو تولید می‌کرده و موضوعات مختلفی را پوشش می‌داده‌اند تا از منافع سیاسی رژیم ایران حمایت کنند. آنها از جمله به تصمیم دولت ترامپ برای لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران رژیم می‌پرداختند....(جزئیات بیشتر)

 

همچنین روز ۳۱فروردین ۹۸ توئیتر حساب کاربری رئیس «سازمان فضای مجازی سراج» از مجموعهٔ گروه‌های سایبری سپاه پاسداران را معلق کرد

توئیتر حساب کاربری منصور امینی رئیس سازمان فضای مجازی سراج را معلق کرد.این ارگان از مجموعه گروه‌های سایبری سپاه پاسداران است.

خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس شنبه ۳۱فروردین با درج این خبر نوشت:‌ معلق شدن حساب کاربری رئیس سازمان فضای مجازی سراج در پی درخواست یک محکوم سیاسی برای ریپورت کردن این حساب رخ داده است.

 

فیس‌بوک ۵۱۳حساب دیگر متعلق به حکومت آخوندی را به‌خاطر رفتار هماهنگ جعلی حذف کرد.

رویترز روز ۶فروردین ۹۸در گزارش خود در این باره نوشت: شبکه اجتماعی فیس‌بوک در مجموع ۲۶۳۲صفحه، گروه و حساب از فیس‌بوک و اینستاگرام به‌خاطر عملیات مرتبط با چهار کشور را حذف کرده که تعداد ۵۱۳حساب مربوط به رژیم ایران بوده است.

فیس‌بوک می‌گوید: این صفحات و حسابها را به‌خاطر رفتار آنها و نه محتویاتشان حذف کرد.

این سختگیری برای جبران سهل‌انگاری قبلی در مقابله با محتویات افراط‌گرایانه و عملیات تبلیغاتی صورت گرفته است.

 

فیس‌بوک در ۱۲بهمن ۹۷ نیز با حذف نزدیک به ۸۰۰حساب مرتبط با رژیم ایران اعلام کرده بود: این صفحات در فیس‌بوک و اینستاگرام به‌صورت هماهنگ در کشورهای مختلف به‌عنوان شهروندان این کشورها، دیدگاهها و منافع حکومت ایران را تبلیغ می‌کردند.

هزاران حساب مرتبط با کمپین دروغپراکنی رژیم ایران توسط فیس‌بوک و توئیتر حذف شد شرکت فیس‌بوک "۷۸۳صفحه، گروه و حساب کاربری وابسته به رژیم ایران را که رفتار هماهنگ‌شده‌ای داشتند را از شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام حذف کرده است. فیس‌بوک روز ۱۳بهمن ۹۸ اعلام کرد که این صفحات و حساب‌ها از ایران فعالیت می‌کردند و مطالب رسانه‌های حکومت ایران را پخش می‌کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس بخش امنیت سایبری فیس بوک، گفته است، این صفحات در فیس‌بوک و اینستاگرام به‌صورت هماهنگ در کشورهای مختلف به‌عنوان شهروندان این کشورها دیدگاهها و منافع حکومت ایران را تبلیغ می‌کردند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/855ee2bc-2c01-4931-98bc-28251317269c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات