728 x 90

تهاجم و تیراندازی مأموران خامنه‌ای و نیروهای سرکوب برای تصرف زمینهای مردم در دانیال مازندران

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران -۲۷فروردین
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران -۲۷فروردین

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

تهاجم و تیراندازی مأموران خامنه‌ای و نیروهای سرکوب برای تصرف زمینهای مردم در دانیال مازندران

جان باختن دوتن از هموطنان، به آتش کشیدن اداره اوقاف و دفتر امام جمعه و خودروهای پلیس و اوقاف

روز شنبه ۲۶فروردین هنگامی که مردم روستای دانیال در متل قو در عباس آباد مازندران در مقابل تصاحب زمینهایشان توسط اوقاف آخوندها مقاومت کردند، با شلیک نیروهای سرکوبگر روبه‌رو شدند که به جان باختن دو تن از اهالی و مجروح شدن ۵تن دیگر منجر شد.

مأموران دادستانی رژیم با یک وقف‌نامه مجعول که با همکاری اداره اوقاف تهیه شده بود همراه نیروی سرکوبگر انتظامی به روستای دانیال رفتند تا بخش‌های بزرگی از زمین‌ها و مراتع مردم را مصادره کنند، مردم به مخالفت برخاستند که با شلیک نیروهای سرکوبگر مواجه شدند و دو جوان به‌نامهای سیامک کلاری و میرزاعلی کلاری در اثر اصابت گلوله جان باختند.

به‌دنبال این جنایت، مردم خشمگین، به‌سمت مرکز شهر متل قو رفتند و دفتر اوقاف آخوندها و دفتر امام جمعه را به آتش کشیدند. نیروهای سرکوب درصدد بودند که پیکر کشته‌شدگان را از سردخانه بربایند تا مانع تشییع آنها توسط مردم شوند اما با مقاومت مردم روبه‌رو شدند و مردم پیکر جان‌باختگان را پس گرفتند و امروز یکشنبه آنها را به‌خاک سپردند.

رسانه‌های حکومتی تلاش کردند این درگیری را نزاع بین اهالی نشان دهند اما خبرگزاری صدا و سیمای رژیم اذعان کرد: «ساعت ۹صبح امروز ۲۶فروردین ۱۴۰۲ معاونت تولیت موقوفه عام دانیال برای مالکیت زمینی در این روستا اقدام به فنس و جانمایی کانکس می‌کند که با واکنش اهالی روبه‌رو می‌شود. در اثر حمله مأموران دو نفر کشته و ۵نفر مصدوم شده‌اند و ۴دستگاه خودروی پلیس و نماینده اوقاف تخریب شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر – ۲۶فروردین).

امروز شمس‌الدین حسینی نماینده مجلس رژیم گفت: «در پی سماجت فرد یا افرادی برای تصاحب اراضی مردم در روستا به بهانه وقف مبتنی بر وقف‌نامه‌یی مجهول دو نفر کشته و تعدادی از اهالی روستا زخمی شدند... . نیروی انتظامی دادستانی و اوقاف باید نسبت به کشته شدن دو روستایی بی‌گناه پاسخگو و پیگیر باشند» تلویزیون شبکه خبر - ۲۷فروردین).

زمین‌خواری، کوه خواری، تصاحب زمینهای کشاورزی، جنگلها، دشتها و دریاها از مهمترین منابع درآمدهای نجومی پاسداران و مافیاهای حکومتی به قیمت فقیرتر و بی‌خانمان کردن بخشهای بیشتری از مردم است.

خانم مریم رجوی با تسلیت و همدردی با خانواده جان‌باختگان و با آرزوی بهبودی سریع برای مجروحان به مردم دانیال مازنداران که در مقابل تعدی و غارت و چپاول ایادی خامنه‌ای و در مقابل نیروهای سرکوبگر ایستادگی کردند درود فرستاد و از جوانان خواست در مقابل این‌همه ظلم و ستم و غارت بپاخیزند و مزدوران را به عقب‌نشینی وادار کنند. وی افزود این رژیم تنها زبان قاطعیت را می‌فهمد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷ فروردین ۱۴۰۲ (۱۶ آوریل ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/429e3f87-c646-48b3-8460-b3dc3302ac04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات