728 x 90

تنشها در شورای امنیت سازمان ملل بر سر غنی‌سازی اورانیوم و تهدیدهای رژیم ایران

شورای امنیت سازمان ملل
شورای امنیت سازمان ملل

بنا به گزارش آسوشیتدپرس  روز پنجشنبه ۱۴تیر سازمان ملل متحد، آمریکا و متحدان غربی آن در شورای امنیت سازمان ملل با روسیه و رژیم ایران بر سر پیشرفت غنی‌سازی اورانیوم و ارسال پهپادهای جنگی رژیم ایران برای حمله به اوکراین درگیر شدند. آسوشیتدپرس افزوده است: تبادل نظرهای تندی در نشست شش ماهه شورای امنیت در مورد اجرای قطعنامه برجام صورت گرفت.

رابرت وود، معاون سفیر آمریکا، رژیم ایران و روسیه را به مشارکت در انتقال پهپادهای مورد استفاده در اوکراین بدون تأیید قبلی شورای امنیت و نقض قطعنامه ۲۰۱۵ متهم کرد.

وود گفت: «این یک موضوع مرگ یا زندگی برای مردم اوکراین است. شرایطی که اثرات مخرب نقض قطعنامه ۲۲۳۱ توسط ایران را تجربه می‌کند.

باربارا وودوارد، سفیر انگلستان در سازمان ملل، که ریاست جلسه شورا را برعهده داشت، سپس خواستار رأی‌گیری در مورد امکان مشارکت اوکراین شد. دوازده عضو به «آری» رأی دادند، در حالی که چین و روسیه «نه» و موزامبیک رأی ممتنع دادند.

رزماری دی کارلو، مسئول سیاسی سازمان ملل متحد در جلسه توجیهی خود در شورا گفت که فرانسه، آلمان، اوکراین، بریتانیا و آمریکا نامه‌هایی در مورد انتقال ادعایی پهپادها از ایران به روسیه نوشته‌اند و عکس‌ها و تحلیل‌های خود را از پهپادهای کشف‌شده ارائه کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d2d0b1b-c828-4b8d-bb1c-49edf19f002a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات