728 x 90

تنش در باندهای حکومتی به‌خاطر معامله بر سر گروگانهای آمریکایی

گروگانهای آمریکایی
گروگانهای آمریکایی

تروریسم و گروگانگیری برای باج‌خواهی، توسط رژیم آخوندی، از همان اولین روزهای حکومت خمینی برای جهان مقولهٔ آشنایی است. این موضوع بار دیگر با معاملهٔ تبادل ۵گروگان دوتابعیتی، در ازای دریافت یک باج ۶میلیارد دلاری از پول‌های بلوکه‌شدهٔ ایران، در کانون توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته است.

در رسانه‌های حکومتی امروز یکشنبه ۲۲مرداد نمونه‌هایی از تنش در باندهای حکومتی دیده می‌شود.

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی رژیم درباره معامله بر سر گروگانهای آمریکایی گفت: به‌دلیل پایین آمدن برابری پول کره جنوبی در مقابل دلار، نزدیک به یک میلیارد دلار از ۷میلیارد دلار جمهوری اسلامی در کره جنوبی کاهش یافت. بر همین اساس، به‌زودی تمامی این منابع یورویی به حساب‌های ۶بانک ایرانی در قطر واریز و به‌صورت پرداخت بانکی جهت خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود.

هم‌چنین کوروش احمدی، دیپلمات سابق رژیم ایران در سازمان ملل متحد گفت: این که مقامات ما یکی دو سال تلاش کنند و حاصل آن نهایتاً آزادیبخش محدودی از سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی باشد، اصلاً و اساساً با اندازه‌های اقتصاد ایران و نیاز کشور تناسبی ندارد

روزنامه حکومتی هم‌میهن نیز با اشاره به معامله بر سر گروگانها نوشت: شش میلیارد دلار هیچ گره مهمی از کشور را باز نمی‌کند، کشوری که به قول وزیر نفت آن فقط به ۲۴۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز نیاز دارد؛ ۶میلیارد دلار هیچ دردی از آن را درمان نمی‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/73e5f10e-85e8-4dd1-9173-cc61db8b69d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات