728 x 90

تمدید مأموریت نیروهای حافظ صلح در لبنان

نیروی موقت حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفیل)
نیروی موقت حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفیل)

رویترز در گزارشی به تاریخ چهارشنبه هفتم شهریور خبر از تمدید مأموریت نیروهای حافظ صلح در لبنان توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد داد. رأی‌گیری درباره این موضوع تنها چند روز پس از درگیری شدید حزب‌الله و ارتش اسراییل انجام شد.
نیروی موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) - که در سال ۱۹۷۸ تأسیس شد - در مرز جنوبی لبنان با اسراییل گشت‌زنی می‌کند. دستور این عملیات هر سال تمدید می‌شود و مجوز فعلی آن روز شنبه به پایان می‌رسید.

تمدید مأموریت «یونیفیل» چند روز پس از آن انجام شد که حزب‌الله لبنان، گروه تحت حمایت رژیم ایران، و ارتش اسراییل یکی از شدیدترین درگیریهای خود طی ۱۰ماه گذشته را انجام دادند. این درگیری نگرانی از گسترش آتش جنگ در منطقه را افزایش داده است.

مقام‌های آمریکا و شمار دیگری از کشورها با اشاره به ادامه جنگ در غزه، از احتمال درگیری دیگری در خاورمیانه ابراز نگرانی کرده‌اند.

در ماه‌های اخیر و در پی آغاز جنگ در غزه حزب‌الله، جهاد اسلامی، و دیگر گروه‌های مسلح مورد حمایت رژیم ایران حمله‌های راکتی و پهپادی متعددی را علیه اسراییل انجام داده‌اند. این گروهها با حکومت‌های ایران و سوریه روابط نیرومندی دارند و جنگجویان و جنگ‌افزارهایشان را از طریق مرز سوریه و لبنان جا‌به‌جا می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46129c0f-79d4-48d0-a269-39554bb31b47"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات