728 x 90

تماس تلفنی محمود عباس رئیس دولت فلسطین و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

محمود عباس رئیس دولت فلسطین و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
محمود عباس رئیس دولت فلسطین و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

در پی آتش‌بس در جنگ غزه، محمود عباس رئیس دولت فلسطین و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در یک تماس تلفنی درباره راه‌حل سیاسی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا) محمود عباس در این گفتگو ضمن تأکید بر اهمیت ادامه آتش‌بس و برداشتن گامهای بیشتر برای تثبیت آن گفت: برقراری ثبات و امنیت از طریق ایجاد یک راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به اشغالگری اسراییل بر خاک دولت فلسطین با پایتختی قدس شرقی امکانپذیر است، که می‌باید از طریق کمیته چهارجانبه بین‌المللی بر اساس قطعنامه‌های قانونی و بین‌المللی دنبال شود. (خبرگزاری وفا ۱خرداد)

آنتونی بلینکن نیز بر تعهد آمریکا برای تضمین پایدار ماندن آتش‌بس تأکید کرد و گفت آمریکا با دولت فلسطین و سازمان ملل در راستای تأمین کمکهای سریع انسان‌دوستانه به فلسطین و بازسازی غزه متعهد باقی می‌ماند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی با رئیس‌جمهور کره جنوبی بر اهمیت راه‌حل دو کشوری برای رسیدن به یک صلح پایدار در خاورمیانه تأکید کرد و گفت: ما کماکان به راه‌حل دو کشوری نیاز داریم و این تنها پاسخ است.

بایدن اضافه کرد در گفتگو با محمودعباس درباره اهمیت تأمین امنیت در کرانه غربی صحبت کرده و تعهدات آمریکا در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی برای مردم فلسطین را تجدید کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانش درباره کمک به بازسازی ویرانیهای غزه گفت: مردم غزه نیاز به کمک دارند و من متعهدم این کار را انجام دهم و سعی خواهم کرد با سایر کشورها که با ما دیدگاه مشترکی دارند، مجموعه قابل توجهی را برای ساختن مجدد خانه‌های ویران شده تأمین کنیم. (رویترز، ۱خرداد)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac8dbbec-4980-4689-af05-eea141828185"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات