728 x 90

تلگرام، بودن یا نبودن!

بودن یا نبودن
بودن یا نبودن

تیتر بالا عنوان نشست تخصصی شورای عالی فضای مجازی رژیم آخوندی است که روز سه‌شنبه ۲۸فروردین ۹۷ برگزار گردید. عبارت «بودن یا نبودن» اشاره دارد به یکی از تاثیرگذارترین بندهای ادبی در ادبیات جهان  که ویلیام شکسپیر در نمایش‌نامه هملت در پرده سوم، صحنه نخست آن را نگاشت. هملت در این بند از نمایش‌نامه کاملاً ناامید و سرگشته شده و در نظر دارد میان بودن یا خودکشی کردن (نبودن) یکی را برگزیند. 

حالا بنگرید به نظام آخوندی که این عبارت ادبی را قرض گرفته و به صورت مضحکی نشست تخصصی شورای عالی فضای مجازی را تحت این عنوان برگزار کرده است: «تلگرام، بودن یا نبودن». واقعیت اما این است که همه این دست و پا زدن‌ها تعبیر و ترفندی است برای فیلتر کردن تلگرام. 

جالب این‌که در همین نشست «بودن یا نبودن» یک عضو شورای عالی فضای مجازی رژیم می‌گوید:

«پیام‌رسان خارجی تلگرام به هیچ‌کدام از تعهداتش به فعالیت در ایران پایبند نبوده». (تلویزیون رژیم، شبکه خبر ۲۸فروردین ۹۷ ساعت ۲۰۳۰)

حال ببینیم این تعهدات چه بوده که تلگرام به‌ آن پایبند نبوده است. این کارگزار ادامه می‌دهد:

««تلگرام که می‌خواد بیاد در داخل ایران، این حالا قابل اثباته ولی شاید سندش محرمانه است حالا توی روزنامه نمی‌ره، این ۴تا تعهد به جمهوری اسلامی داده. اولیش اینه که قوانین و مقررات و هنجارهای جامعه ما رو رعایت بکنه». (همان منبع)

این‌که این عضو شورای عالی فضای مجازی هیچ اشاره‌‌یی به این نمی‌کند که تلگرام در کجا و چطور قوانین و مقررات و هنجارهای رژیم آخوندی را رعایت نکرده است، لابد دستش خالی است وگرنه گوش فلک را می‌برد.

این کارگزار در باره تعهد دوم تلگرام می‌گوید: «دومی اینه که کانال‌های پورنوگرافی و کلا تجارت پورنوگرافی رو توی ایران توسعه نده». (همان منبع)

خب معلوم است که این هم برای خالی نبودن عریضه می‌باشد. چرا که کیست که نداند اولین باعث و بانی و نخستین مروج و اشاعه‌دهنده هر نوع فساد و فحشا کسی نیست جز آخوندهای غارتگر. همان‌‌ها که ثروت و سرمایه این ملت را چپاول کردند و مردم را به روز سیاه نشاندند و بعد با تبرئه و آزاد کردن مهره‌های فاسدی همچون سعید طوسی، یار مقرب ولی‌فقیه (که بوی تعفن افتضاحات مشمئزکننده او تا دوردست‌ها انسان را می‌آزرد) به ریش ملت خندیدند.

اما باز هم جالب اینجاست که در این تعهد دوم هم دست این کارگزار خالی است که بگوید تلگرام در کجا و چطور تجارت پورنوگرافی را توسعه داده است. در عوض برای توجیه این تهیدستی می‌گوید:

«اینها عرض کنم من حداقل دیدم صورتجلسه‌اش رو ولی این‌که حالا برای شماها، حتماً که غریبه نیستید، ولی این‌که اون مسئولینی که اینا دستشون هست این اراده رو داشته باشن که اینا رو منتشر بکنن یا نه این یک بحث دیگری است». (همان منبع)

یعنی دارد می‌گوید که برای همه این نقض تعهدات تلگرام که به قوانین و مقررات رژیم پایبند نبوده و پورنوگرافی را توسعه داده، دلیل و مدرک دارد. اما فقط یک مشکل کوچک وجود دارد که آن هم به آن مسئولینی برمی‌گردد که این مدارک دستشون هست ولی اراده منتشر کردن آن را ندارند. خب، به نظر کاملاً روشن است و نیازی به توضیح ندارد که واقعاً دست رژیم در این زمینه خالی است.

اما هر چقدر از این نشست «هملت»‌‌ی راجع به بودن یا نبودن تلگرام می‌گذرد، ادامه بحث جالب و جالب‌تر می‌شود. آنجا که این کارگزار فضای مجازی به نقض تعهد سوم تلگرام اشاره می‌کند و می‌گوید:

«…و بعد موارد بعدی که همین بحث‌های تروریستی همکاری بکنه. توی یک مورد این کار رو کرد. البته نمی‌دونم آیا این رو هم باید بگیم که مثلاً کدوم مورد بوده چون حداقل ما اطلاعاتش رو داریم». (همان منبع)

این هم یک چشمه از ماجراهای هملت-جیمزباندی سربازان گمنام وزارت بدنام. دارد می‌گوید تلگرام در بحث‌های تروریستی همکاری کرده و جناب کارگزار اطلاعاتی فضای مجازی رژیم حالا حیران مانده و نمی‌داند که آیا باید مدارک همکاری تلگرام در بحث‌های تروریستی را هم رو کند یا نه مثل بقیه رو نکند. چرا رو نکند؟ به دلیل خیلی ساده، چون اصلاً اراده رو کردن این مدارک را ندارد. چرا اراده این کار را ندارد؟ به دلیل خیلی روشن: دستش خالی است!

و حالا می‌رسیم به قسمت مهیج نمایشنامه هملت (ببخشید نشست) «بودن یا نبون» شورای عالی فضای مجازی. آنجا که این کارگزار اطلاعاتی می‌گوید:

«…در بحث جرائم اینا باید پاسخگو باشند. شما بارها خدمت شما عرض شود که از زبان دادستان کل و مسئولین قضایی کشور این رو شنیدید که به هیچ وجه تلگرام در بحث معرفی منشاء جرائم با جمهوری اسلامی ایران همکاری نمی‌کنه. این که دیگه نه سیاسیه نه به قول معروف اقتصادیه. یک بابایی اومده با یک اکانتی که در خارج هم ثبت شده کلی سرقت از حساب‌های مردم کرده، الآن قوه قضاییه میگه آقا تلفن این فرد رو به ما بدهید که ما باهاش برخورد بکنیم. خب این همچین چیزی اصلاً در قاموس تلگرام وجود نداره». (همان منبع)

بعله، این هم از پرده چهارم نمایشنامه نشست شورای عالی فضای مجازی حول «بودن یا نبودن» تلگرام. بالاخره همه چیز از پرده برون افتاد و زود معلوم شد که پس از آن آسمان و ریسمان بافتن‌ها، حرف حساب و در واقع حرف ناحساب دیکتاتوری آخوندی با تلگرام این است که چرا وقتی شماره تلفن و اطلاعات کاربران را می‌خواهم، به من نمی‌دهی تا با آن کاربران برخورد کنم! برخورد کنم تا پولی که فلان بابا سرقت کرده را پس بگیرم و به صاحبش بدهم!

از این خنده‌دارتر نمی‌شد پرده پایانی این نمایش‌نامه-نشست را این‌طور تمام کرد. می‌گوید بارها از دادستان کل (مثل همین دادستان کل سابق، سعید مرتضوی که اخیراً با کوله‌باری از قتل و جنایت و با کوله‌باری از پول بی‌زبان این ملت مظلوم متواری شد) و از مسئولین قضایی کشور (مثل همین زمین‌خوار محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضاییه که پرونده‌اش در قوه قضاییه سال‌هاست دارد خاک می‌خورد) شنیدیم که به هیچ وجه تلگرام با ما همکاری نمی‌کنه. خب حالا که همکاری نمی‌کند و اطلاعات کاربران را به ما نمی‌دهد جزایش این است که فیلتر شود. یعنی همان منطق مرسوم و رایج همه دیکتاتورهای جهان.

اینجا فقط یک سؤال خیلی کوچک از آخوندهای دزد و از باندهای غارتگر نظام مطرح می‌شود؛ این‌که اگر قرار بر گرفتن پول‌های به سرقت رفته آن بابا است که به صاحبش برگردد، خب چرا راه دور می‌روید؟ این همه مؤسسه غارتگر وابسته به سپاه پاسداران مثل کاسپین و ملل و آرمان وحدت و توسعه البرز و ثامن‌الحجج و… هست که روزانه مردم غارت‌شده نسبت به بازگردان مال‌هایشان دست به تجمع اعتراضی می‌زنند ولی کو گوش شنوا؟!

 بنابراین با مختصر نگاهی به این رژیم به‌خوبی می‌توان دید که از قضا در شرایط فعلی سؤال اصلی نه از تلگرام بلکه از رژیم این است: «نظام، بودن یا نبودن».

رژیمی که در چنبره مشکلات لاینحل و در گرداب دردهای بی‌درمان خود در این روزها ناامید و زبون نه راه پس دارد (سرکوب مانند دوران دهه سیاه ۶۰) و نه راه پیش (خوردن جام زهرهای بعدی).

جهت اطلاع آخوند علی خامنه‌ای ولی‌فقیه درمانده و سرگشته نظام پوسیده آخوندی و جهت اطلاع همه باندهای غارتگر مافیایی نظام باید گفت هنوز یک پرده دیگر باقی مانده است. پرده فیلتر شدن دیکتاتوری آخوندی توسط مردم و مقاوت سازمان‌یافتهٔ آنها. پرده سقوط دیکتاتور توسط ارتش بیکاران، سپاه گرسنگان و توسط بازوان پرتوان کانون‌های شورشی در سراسر ایران.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b27432bb-35e5-4baa-8a25-647c12c57bf0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات