728 x 90

تلگراف - نگرانی‌ها نسبت به افزایش حملات گروه‌های مورد حمایت ایران به نیروهای آمریکایی

 پایگاه عین‌الاسد
پایگاه عین‌الاسد

تلگراف سه‌شنبه ۲ آبان نوشت نگرانیها نسبت به افزایش حملات گروه‌های مورد حمایت ایران به نیروهای آمریکایی بیشتر شده است.
این نگرانی‌ها در پی یک سری حملات پهپادی به نیروهای آمریکایی در منطقه است.
آمریکا بر این باور است که گروه‌های مسلح حمایت‌شده توسط ایران قصد دارند در پی حملات تروریستی حماس در اسرائیل، حملات خود را به نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه افزایش دهند.
پس از یک سری حملات هواپیماهای بدون سرنشین علیه نیروها در منطقه، مقامات آمریکایی بر این باورند که گروه‌های مورد حمایت ایران در حال برنامه‌ریزی برای اقدامات بیشتر در خاورمیانه از جمله در سوریه هستند.
یک مقام آمریکایی به سی.ان.ان گفت که «چراغ‌های قرمز در همه جا چشمک می‌زنند» و اگر چه هیچ مدرکی دال بر این‌که خود ایران دستور حمله به نیروهای آمریکایی را صادر می‌کند وجود ندارد، اما احتمالاً رژیم ایران تشویق به این حملات می‌کند.
روز دوشنبه، سرتیپ پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع، گفت که سامانه‌های دفاعی آمریکا با دو پهپاد انتحاری در پایگاه التنف در مرز سوریه و عراق مقابله کرده‌اند.
من می‌توانم تأیید کنم که یک حمله پهپاد به التنف در سوریه انجام شده است. دو پهپاد تهاجمی یک طرفه سرنگون شدند. هیچ آسیبی به نیروهای آمریکایی وارد نشده است».
سرتیپ رایدر گفت که در روزهای اخیر حملات موشکی و پهپادی به نیروهای آمریکایی توسط جنگنده‌های «تحت حمایت ایران» افزایش یافته است، اما نگفت کدام گروه‌های خاصی به نظر آمریکا مسئول حادثه روز دوشنبه بوده‌اند.
«با این حال، به واسطه حمایت ایران از آن‌ها، در نهایت ایران را مسئول خواهیم دانست».
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، گفت که «ارتباط بسیار مستقیمی» بین گروه‌هایی که به نیروهای آمریکایی حمله می‌کنند و سپاه پاسداران) وجود دارد.
 کربی گفت که ایالات متحده "عمیقا نگران احتمال تشدید قابل توجه این حملات در روزهای آینده است".
مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند که در حالی که ایران از این گروهها حمایت می‌کند، دستور حمله‌های خاص را نمی‌دهد تا خود را از این گروهها دور نگه دارد.
ایران هم‌چنین متهم به سازماندهی حملات حماس به اسراییل در اوایل این ماه شده است.
وال استریت ژورنال گزارش داد که مقامات سپاه پاسداران پیش از حمله‌ این گروه، در کنار اعضای حزب‌الله، گروه تروریستی مستقر در لبنان، با تروریستهای حماس دیدار کرده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a48e42b-6fab-4e6d-bcf2-9c9dfeb8c240"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات