728 x 90

تلگراف لندن: هنیه با کمک «عواملی از داخل سپاه» توسط موساد کشته شد

ساختمان محل استقرار هنیه در تهران
ساختمان محل استقرار هنیه در تهران

روزنامه تلگراف لندن روز جمعه ۱۲مرداد در گزارشی نوشت که سازمان اطلاعاتی اسرائیل، موساد، با استخدام نیروهایی از سپاه، در ساختمان محل اقامت اسماعیل هنیه در تهران بمب‌گذاری کرده و او را کشته است.

بر اساس این گزارش عوامل امنیتی جمهوری اسلامی از سپاه «انصارالمهدی» که مسئولیت حفاظت از اماکن و شخصیتها را برعهده دارد، با همکاری موساد مواد منفجره را در سه اتاق جداگانه از ساختمانی که اسماعیل هنیه عمدتاً در آن اقامت داشت، کارگزاری و سپس در بامداد چهارشنبه ۱۰مردادماه آنرا از خارج از ایران منفجر کرده‌اند.

به گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف، عوامل اجرای این عملیات در تصاویر دوربینهای مداربسته دیده شدند که به‌طور مخفیانه وارد اتاق‌ها شده و پس از چند دقیقه خارج می‌شوند. گفته می‌شود این افراد پیش از انجام عملیات روز چهارشنبه از کشور خارج شده‌اند اما با یک رابط در داخل ایران مرتبط بودند.

روزنامه تلگراف هم‌چنین نوشت اقدام به کشتن اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی حماس، همزمان با مراسم تشییع جنازه ابراهیم رئیسی، برنامه‌ریزی شده بود اما به‌دلیل ازدحام جمعیت در داخل ساختمان و احتمال ناکامی، این عملیات انجام نشد. یک مقام سپاه پاسداران هم به تلگراف گفت اکنون مطمئن هستند که موساد عوامل سپاه حفاظت انصار المهدی را استخدام کرده است.

او هم‌چنین افزود: «پس از تحقیقات بیشتر، بمبهای اضافی در دو اتاق دیگر کشف شد».
یک مقام دیگر سپاه پاسداران هم به تلگراف گفت که این عملیات یک تحقیر بزرگ برای جمهوری اسلامی و یک نقص بزرگ امنیتی است. این مقام افزود در حال حاضر، گروه‌های درون سپاه در بخش‌های مختلف یکدیگر را به شکست متهم می‌کنند و اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، دستور داده تا شماری از سپاهیان مشکوک و مظنون اخراج، دستگیر و احتمالاً اعدام شوند.

گفته می‌شود علی خامنه‌ای هم در دو روز گذشته چندین بار تمامی فرماندهان ارشد نظامی را فراخوانده و خواستار پاسخگویی شده است. کشتن اسماعیل هنیه در پایتخت ایران نگرانی‌ها را درباره نفوذ و توانایی اسراییل برای عملیات در داخل ایران تشدید کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e4cee56-5bd5-4a8d-b4c3-5f8cd2e0b04f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات