728 x 90

تلویزیون لا اون بلژیک: رسوایی بزرگ در پارلمان اروپا که همه پارلمان را در شوک فرو برده است

تلویزیون لا اون بلژیک: رسوایی بزرگ در پارلمان اروپا
تلویزیون لا اون بلژیک: رسوایی بزرگ در پارلمان اروپا

تلویزیون لا اون بلژیک ۱۹ آذر ۱۴۰۱:

امروز در جریان کشف یک ماجرای فساد و پول‌شویی یکی از معاونین رئیس پارلمان اروپا به همراه چهار نفر دیگر در جلسه پارلمان مورد سؤال و جواب قرار گرفتند. تحقیقات به قطر راه می‌برد و یک ارگانیزاسیون جنایی که کارش فساد و پولشویی می‌باشد.

اواکایلی معاون رئیس پارلمان، آخرین نفری بود که در این پرونده دستگیر شد، وی می‌خواسته مابه ازای دریافت پول زیاد روی این ارگان تأثیر بگذارد. ماه گذشته وی که اهل یونان است پیشنهاداتی به پارلمان ارائه داد که بحثهای زیادی برانگیخت.

صحبت‌های اواکایلی در ماه گذشته در پارلمان: «امروز مسابقات جام جهانی در قطر اثبات این است که دیپلماسی ورزشی به یک تغییرات تاریخی منجر شده، یک کشور با رفرم‌هایی که الهام‌بخش همه دنیای عرب است. من تنها نفری بودم که گفتم قطر یک رهبر در زمینه حقوق کار است».

امروز اواکایلی از حزبش اخراج شد، روز شنبه مورد بازجویی قرار گرفت.

هم‌چنین پارلمانتر سابق اروپا از ایتالیا پیرآنتونیو پانزدری که او هم مورد بازجویی قرار گرفت. فردا مشخص می‌شود که آیا این دو تحت بازداشت موقت قرار خواهند گرفت یا نه.

فعلاً همه پارلمان در شوک قرار گرفته.

رئیس پارلمان روبرتا متسولا در توئیتر واکنش نشان داد و گفت: «پارلمان اروپا به‌شدت علیه فساد میایستد، در این رابطه ما نمی‌توانیم در مورد تحقیقاتی که در جریان است توضیحی بدهیم، بجز این‌که تأیید کنیم که ما کاملاً با تمام دستگاه پلیسی و قضایی همکاری کرده و خواهیم کرد».

از طرف دیگر سازمانهای غیردولتی از فرهنگ عدم تنبیه در درون پارلمان اروپا اعتراض کرده‌اند و نسبت به افزایش قوانین اخلاقی فراخوان داده‌اند.

رافائل کرگونو از ارگان شفافیت بین‌المللی اتحادیه اروپا گفت: متأسفانه سالهاست که ما در پارلمان اروپا نسبت به تهدیدات اخلاقی فعالیت می‌کنیم هر مورد را که ما مطرح کردیم یا چشمها به روی آن بسته شد و یا از پیگیری ممانعت شده و به‌وضوح هیچ تمایلی در دنبال کردن این موارد وجود ندارد، و امروز قیمتش را داریم می‌دهیم».

بسیاری از پارلمانترها امشب درخواست کرده‌اند موضوع در جلسات بزرگ و کامل پارلمان از روز دوشنبه در استراسبورگ مورد بحث قرار بگیرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/baa329a0-60c3-4ffd-879b-3e900dc53f1e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات