728 x 90

تلویزیون الغد: مریم رجوی گفت تمام اصلاحات ظاهری در ایران شکست خورده است

مریم رجوی
مریم رجوی

تلویزیون الغد در گزارشی از کنفراس پاریس در آستانه روز جهانی زن  گفت:‌  در حالی که ایران شاهد افزایش اعتراضات مردمی است، در پاریس کنفرانسی تحت عنوان «زنان نیروی تغییر» توسط شورای ملی مقاومت ایران برگزار شد.  در این کنفرانس صدها تن از شخصیت های  سیاسی و حقوقی از سراسر جهان برای همبستگی با قیام‌کنندگان در ایران و به‌خصوص با زنان ایرانی شرکت داشتند. مریم رجوی در این کنفرانس گفت:‌ مسئولیت زنان ادامه قیام است... حلقه اصلی شعله‌ور کردن قیامها زنان بودند. من تأکید می‌کنم: زنان فقط برای گرفتن حقوق خود قیام نکرده‌اند، بلکه برای آزاد کردن ایران به‌طور کامل قیام کرده‌اند. 

تلویزیون الغد افزود: شرکت‌کنندگان با شرکت در این کنفرانس از جامعه جهانی خواستار لزوم آزادی زندانیان به‌خصوص زنان شدند. کما این‌که تبعیض جنسیتی و نابرابری و دیکتاتوری که بنیادگرایان مذهبی بر جامعه ایران به‌طور عام و علیه زنان به‌طور خاص اعمال کرده‌اند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

هدی بدران رئیس اتحادیه زنان عرب گفت: ما نیز به‌عنوان زنان مصری از مرحله مشخصی عبور کرده‌ایم.

راما یاد رئیس سابق دفتر حقوق‌بشر فرانسه گفت: ضروری است که جامعه جهانی زنان ایرانی را در انقلاب برای آزادی و حقوق‌شان کمک نماید و ما از رژیم ایران می‌خواهیم که به حقوق‌بشر احترام گذاشته و اجرا نماید.

تلویزیون الغد افزود: شرکت‌کنندگان توافق کردند که امروز ایستادن در برابر رژیم ایران که به جنایت علیه مردم خود و خلقهای منطقه می‌پردازد، ضرورتی مبرم است. آنها همچنین از نقش فعال زنان در مقاومت در داخل  و خارج ایران تقدیر کردند.

بسیاری از شرکت‌کنندگان بر این باورند که زنان ایرانی وزن و ثقلی در تحرک قیام و مقاومت دارند و خواهان دستیابی به آزادی هستند که رژیم تهران آن را سرکوب و از مردم ایران دریغ نموده است.  

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7467deab-a1a6-45a0-8c52-1d8c29b06232"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات