728 x 90

تلویزیون A۲ - سی.ان.ان آلبانی: گزارشی مستند از تروریسم رژیم آخوندی علیه مجاهدین

گزارشی از تلویزیون آلبانی آ۲ - سی ان ان آلبانی
گزارشی از تلویزیون آلبانی آ۲ - سی ان ان آلبانی

تلویزیون A۲ - سی.ان.ان آلبانی: گزارشی مستند از تروریسم رژیم آخوندی علیه مجاهدین

محکومیت دیپلمات تروریست رژیم آخوندی و همدستانش در دادگاه آنتورپ

امنیت مجاهدین حتی در آلبانی نیز به خطر افتاد

بیش از ۶۰شهروند خارجی در سه سال گذشته عنصر نامطلوب اعلام شده‌اند

تاریخچه اخراجها از آلبانی بیشتر مربوط به ایران است

طی سال گذشته کشور ما چهار ایرانی را اخراج کرد که دو نفر آنها دیپلمات بودند

خانم مریم رجوی:

وزیر خارجه آخوندها باید مورد حسابرسی قرار بگیرد

تمامیت وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران باید نامگذاری تروریستی شوند

اروپا نباید به مأموران رژیم موقعیت پناهندگی و تابعیت بدهد

جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا

حکم دادگاه آنتورپ نقطه عطفی در روابط اتحادیه اروپا و رژیم ایران است

این اقدام تروریستی می‌توانست نوعی حمله به برج های دوقلو از نوع اروپایی آن باشد

این شبکه تروریستی رژیم ایران هنوز هم وجود دارد

تلویزیون A۲ - سی.ان.ان آلبانی:

گوینده تلویزیون:

تهدید تروریستی در اروپا، گروهی از مقام‌های بیش از بیست کشور را بر آن داشت تا با صدور بیانیه‌یی از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن بخواهند روابط دیپلماتیک خود را با رژیم ایران کاهش دهند.

به گفته این مقامها، این کار باید انجام شود تا تهدید تروریسم مورد حمایت رژیم ایران پایان یابد. این بیانیه دقیقاً قبل از صدور حکم درباره پرونده اسدالله اسدی، دیپلمات ارشد رژیم ایران منتشر شد. وی به‌عنوان طراح حمله تروریستی ۲۰۱۸ متهم شد که هدفش بمب‌گذاری در گردهمایی مخالفان ایرانی در فرانسه بود.

جولیو ترتزی وزیر خارجه ایتالیا – ۲۰۱۳: افکار عمومی باید درک کند که این یک نقطه عطفی در روابط بین کشورها و نهادهای اتحادیه اروپا با رژیم ایران است

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان: آنچه ما نیاز داریم یک اقدام قاطع و یک سیاست قاطع، به‌دلیل شیوه‌یی است که دیپلمات رژیم ایران عمل کرده است. ما آنچه اتفاق افتاده است نمی‌توانیم تحمل کنیم. به‌دلیل این محاکمه و به‌دلیل اتفاقات دیگر که بررسی شده‌اند. کاملاً روشن است که این نیاز به یک سیاست قاطع از طرف همه ما دارد. نه فقط ابراز تأسف یا ابراز نگرانی. باید سیاست قاطع باشد که ما تحمل مان در برابر بی‌قانونی صفر است.

گوینده تلویزیون:دادگاه اسدی و سه همدستش در ژوئن سال۲۰۲۰ در بلژیک آغاز شد. وی و همدستانش، امیر سعدونی، همسرش نسیمه نعامی و مهرداد عارفانی، به جرم "اقدام به قتل"و"مشارکت در یک گروه تروریستی"محاکمه می‌شوند. امیر سعدونی و نسیمه نعامی تقریباً ۱۲سال خود را به‌عنوان هواداران مجاهدین خلق نشان می‌داند. آنها سعی کردند از این موقعیت برای فرستادن بمب به داخل گردهمایی"ایران آزاد" در ویلپنت فرانسه استفاده کنند، اما در حالی که راهی پاریس بودند دستگیر شدند.

سومین تروریست، مهرداد عارفانی، در فرانسه و اسدی در آلمان دستگیر شدند. هر دو به مقامات بلژیکی تحویل داده شدند.

خانم مریم رجوی: سفرایشان را از تهران فرا بخوانند و سفارتها و مراکز رژیم در اروپا را ببندند که برای تروریسم به کار گرفته می‌شود. وزیر خارجه آخوندها باید مورد حسابرسی قرار بگیرد. تمامیت وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران باید به‌عنوان یک نهاد تروریستی نامگذاری شوند. اروپا نباید به مأموران رژیم موقعیت پناهندگی و تابعیت بدهد. آنها باید تحت پیگیرد قرار بگیرند و اخراج شوند. هر مذاکره‌یی با رژیم و بازگشت به موقعیت عادی دیپلماتیک باید مشروط به از هم پاشیدن شبکه تروریستی آخوندها در اروپا شود.

اینگرید بتانکور کاندیدای ریاست‌جمهوری کلمبیا -۲۰۰۲: این پیروزی تمامی قربانیان تروریسم در جهان است.

استفن هارپر نخست‌وزیر کانادا ۲۰۰۶: افرادی که محاکمه شده‌اند، در برابر مدارک غیرقابل انکاری قرار گرفته‌اند که نشان می‌دهد قصد انجام این جنایت را داشته‌اند.

دیوید جونز نماینده پارلمان انگلستان: اسدی یک دیپلمات شاغل بوده است بنابراین تمامیت رژیم مسئول اعمال اوست از جمله وزیر خارجه جواد ظریف.

سناتور رابرت توریسلی: بدون شک پیروزی امروز یک پیروزی فوق‌العاده است. این چهار نفر که دیپلمات و مأموران رژیم بودند در مقابل یک رویه عادلانه، آزاد و باز و دادگاه قانونی قرار گرفتند و به‌خاطر دست زدن به تروریسم گناهکار شناخته شدند.

گوینده تلویزیون:

یکی از آنها، عرفانی همراه با مادر یک شهید، قبلاً، به آلبانی به مجموعه مجاهدین، "اشرف۳"، در مانز سفر کرده بود. وی برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد این قرارگاه در کشورمان از این پوشش استفاده کرده بود.

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان: این به‌روشنی به یک سیاست قاطع نیاز دارد تا رژیم ایران بفهمد ما چنین فعالیت‌هایی را. تحمل نمی‌کنیم واضح است که کار پلیسی و اطلاعاتی مورد نیاز است اما ین تنها راه‌حل برای این مشکل نیست. راه‌حل جامع یک سیاست صحیح است که این واقعیت را به‌رسمیت بشناسد رژیم ایران تروریسم دولتی را در سراسر جهان هدایت می‌کند

جولیو ترتزی وزیر خارجه ایتالیا – ۲۰۱۳: این یک نقطه‌عطف است که باید توسط نهادهای اروپایی و افکار عمومی اروپا درک و پیگیری شود، زیرا تلاش برای چنین کشتار عظیمی صورت گرفته است. این اقدام ممکن است با فاجعه ایجاد شده توسط القاعده در حمله به برج های دوقلو در خاک آمریکا قابل مقایسه باشد. این می‌توانست نوعی حمله به برج های دوقلو در اروپا (از نوع اروپایی آن) باشد. این شبکه هنوز هم وجود دارد

گوینده تلویزیون:

این ماجرا در تمام سازمانهای اجرای قانون و هم‌چنین سازمانهای اطلاعاتی در سراسر اروپا، حتی در آلبانی که ۳۰۰۰ عضو مجاهدین از مارس ۲۰۱۳ تا سپتامبر ۲۰۱۶ زمانی که آخرین گروه آنها از کمپ لیبرتی در عراق به اینجا آمدند، سؤالاتی را ایجاد کرد.

مجاهدین ایرانی یک جنبش مخالف هستند که برای سرنگونی رژیم ایران مبارزه می‌کنند. آنها هم‌چنین به‌عنوان مجاهدین خلق شناخته می‌شوند. این جنبش در سال۱۹۶۵ توسط گروهی از دانشجویان با هدف سرنگونی شاه بنیان نهاده شد. هنگامی که شاه سرنگون شد، تقابل دیگری بین مجاهدین و خمینی که قدرت را به دست گرفته بود، آغاز شد. در پایان سال۱۹۸۱، به‌دلیل سرکوب رژیم، بسیاری از اعضا و طرفداران سازمان به خارج از کشور رفتند و مرکز اصلی آنها فرانسه شد.

در سال۱۹۸۶، این جنبش پایگاه عملیاتی‌اش را به شرق عراق منتقل کرد، اما با حمله آمریکا وضعیت تغییر کرد. نیروهای آمریکایی تصمیم گرفتند که آنها را در قرارگاه اشرف، پایگاه نظامی سابق عراق، نگه دارند.

اما پس از ترک آمریکاییها از اشرف در سال۲۰۱۱، اقدامات خشونت‌آمیز علیه مجاهدین آغاز شد. در همان سال، اعضای مجاهدین خلق به کمپ لیبرتی، خارج بغداد منتقل شدند. به‌دلیل تهدید جان آنها و موشک‌بارانها، انتقال آنها از عراق به کشورهای دیگر که یکی از آنها آلبانی بود، ضروری شد.

امنیت مجاهدین حتی در آلبانی نیز به خطر افتاد. بیش از ۶۰شهروند خارجی در ۳سال گذشته عنصر نامطلوب اعلام شده‌اند. اطلاعات از وزارت امور خارجه نشان می‌دهد که حداقل ۷نفر از این افراد بخشی از نمایندگیهای دیپلماتیک خارجی بوده‌اند که اکثر آنها از ایران هستند.

در سالهای اخیر، تاریخچه اخراج از آلبانی بیشتر مربوط به ایران است. طی سال گذشته، کشور ما ۴ ایرانی را اخراج کرد که ۲نفر دیپلمات بودند.

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان: تهدید بسیار واقعی است. پرونده اسدی و پرونده آلبانی نشان داد که دیپلماتهای رژیم ایران دفاتر و سفارتها را مستقیماً برای اهداف تروریستی بکار میگرند.

جولیو ترتزی وزیر خارجه ایتالیا – ۲۰۱۳: شبکه‌ای که اسدی در اروپا راه انداخته بود کماکان پابرجاست تنها سه تن از همدستان او دستگیر شده‌اند. او ۲۴ مسافرت به کشورهای دیگر اروپایی داشته است. بنابراین شبکه هنوز وجود دارد.

گوینده تلویزیون:

این اطلاعات در سال۲۰۱۸ زمانی برملا شد که یک گروه تروریستی قصد حمله به جشنهای نوروز در تیرانا را داشت.

یک سال بعد، پلیس شبکه‌یی را کشف کرد اما هیچ کسی دستگیر نشد. مسئول این عملیات پیمان، یکی از نیروهای سپاه قدس رژیم ایران از زیرمجموعه‌های عملیاتی سپاه پاسداران بود.

در سال۲۰۱۸، غلامحسین محمدنیا، سفیر رژیم ایران در تیرانا، به همراه دیپلمات دیگر، "عنصر نامطلوب" اعلام شد، زیرا به‌گفته سرویسهای اطلاعاتی، آنها در چندین فعالیت شرکت داشتند که به امنیت ملی آسیب می‌رساند.

در تاریخ ۱۵ژانویه سال۲۰۲۰، مقامات آلبانی اعلام کردند دستور اخراج دو دیپلمات رژیم ایران را صادر کرده‌اند، که عنصر نامطلوب اعلام شده بودند.

این تصمیم توسط وزیر خارجه پیشین گنت ساکای در شبکه‌های اجتماعی علنی شد. به‌گفته وی، این دو دیپلمات، محمد پیمانماتی و سید حسینی، "فعالیت‌هایی را در نقض موقعیت خود و اصول کنوانسیون وین در روابط دیپلماتیک" انجام داده بودند.

چند روز بعد، این تصمیم با تعطیلی یک بنیاد غیردولتی در کشور ما همراه شد. این دو دیپلمات بودجه بنیاد را تأمین می‌کردند و هم‌چنین با قاسم سلیمانی فرمانده کشته شده نیروی قدس ارتباط نزدیک داشتند.

پس از کشته شدن فرمانده سپاه قدس، خامنه‌ای گفت که جمهوری اسلامی باید دشمنان خود را بشناسد و این بدان معنی است که آلبانی یکی از آنها است.

ادی راما نخست‌وزیر آلبانی: خطر وجود دارد. من افتخار می‌کنم این ریسک توسط آمریکا به‌عهده گرفته شده است. ما بخشی از ناتو هستیم و هر حمله‌یی علیه کشور ما یک حمله به ناتو است. این روشن باشد.

گوینده تلویزیون:

در ۲۳ژوئیه سال۲۰۲۰، آلبانی دانیل کسرایی را اخراج کرد. وزیر سابق کشور، ساندر لشای، دستور داد این ایرانی ۲۹ساله با تابعیت ایتالیا برای مدت ۱۵سال از ورود به آلبانی ممنوع شود.

در ۱۸اکتبر سال۲۰۲۰، یک ایرانی دیگر "عنصر نامطلوب" اعلام شد. احسان بیدی، مظنون به نفوذ به قرارگاه مجاهدین در مانزا برای به دست آوردن اطلاعات برای نیروهای قدس بود.

همه موارد اخراج در مورد تروریسم است

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان: واقعیت ساده این است که ما نمی‌توانیم به رژیم آخوندی اعتماد کنیم.

به همین دلیل باید سفارتهایش بسته شود. دیپلماتهایش باید اخراج شوند. ما باید علامت قوی بفرستیم که بی‌قانونی آنها و تروریسم در هر شکلی از جمله در شکل دیپلوماسی را تحمل نمی‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8766bb4-3b48-4f32-bb38-f6b2146676ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات