728 x 90

تلویزیون سراسری سوئیس: چهره وزیر دادگستری رژیم ایران تناقض موجود در شورای حقوق بشر

تلویزیون سوئیس و حضور علیرضا آوایی در ژنو
تلویزیون سوئیس و حضور علیرضا آوایی در ژنو

آوایی مسئول دستگیریها و اعدامهای فراینده

و در لیست تحریمهای سوئیس و اتحادیه اروپاست

ار.ت.اس. تلویزیون سراسری سوئیس در اخبار شامگاهی هشتم اسفند خود تحت عنوان «سخنرانی جنجالی»، گزارش داد: «امروز تناقض موجود (در شورای حقوق بشر) چهرهٴ وزیر دادگستری (رژیم) ایران را بر خود دارد... علیرضا آوایی در لیست افراد تحریم‌شده توسط سوئیس و اتحادیه اروپاست. (اتهامات او شامل) فهرست بالابلندی است؛ (از جمله) دستگیریهای خودسرانه، نقض حقوق بازداشت‌شدگان و افزایش اعدام‌ها.

تلویزیون سوئیس افزود: سال گذشته بیش از 500اعدام در ایران صورت گرفت... اما نگران‌کننده‌تر این‌که رژیم فقط در ماه ژانویه گذشته، سه فرد را که در نوجوانی محکوم شده بودند، اعدام کرد.

در مقابل (اجلاس شورای حقوق بشر)، شورای ملی مقاومت به دستگیری (آوایی) فراخوان می‌دهد که در زمانی که دادستان و عضو هیأت مرگ سال 67بود، هزاران تن از مخالفان را حذف کرد.

افشین علوی گفت: تقریباً سی سال است که این افراد از مصونیت کامل برخوردارند. مسئولان این قتل‌عام امروزه در ایران در قدرتند... امروز مردم ایران بپاخاسته‌اند، تعادل‌قوا در حال تغییر است و ما امیدواریم که به‌زودی روز محاکمه این افراد فرا برسد.

 

 

 

تلویزیون سوئیسی –لومان بلو:

تظاهر کنندگان گفتند آوایی

در قتل‌عام دهها هزار زندانی سیاسی

در سال ۶۷مشارکت داشت

تلویزیون سوئیسی لومان بلو: 27فوریه 2018

 (تجمع‌کنندگان) ایرانی علیه آوایی وزیر دادگستری (رژیم) ایران اعتراض کردند که متهم به مشارکت در قتل‌عام دهها هزار زندانی سیاسی در سال 1988است. با این‌که او در لیست سیاه سوئیس قرار دارد، وی در شورای حقوق بشر حضور یافت... حضور او در ژنو برای شورای ملی مقاومت اقدامی مضحک و برای خانواده‌های قربانیان خشمگین‌کننده است.

در میدان ناسیون یک چوبهٴ دار و صدها کفش و گل سمبل‌هایی در یادبود کسانی است که به‌طور جمعی اعدام شده‌اند.

افشین علوی (می‌گوید): «ما خواهان آن هستیم که این جنایتکار... محاکمه شود، مصونیت پایان یابد و او همین امروز جنایت‌های خود را پاسخ بدهد».

در سوئیس وکیل مارک بونان این پرونده را در دست گرفته است. شورای ملی مقاومت خواهان گشودن یک روند قضایی و برقراری عدالت است.

 

 

آسوشیتدپرس با مخابره چندین عکس از تظاهرات در ژنو علیه حضور و سخنرانی علیرضا آوایی قاتل 67و وزیر دادگستری رژیم در شورای حقوق بشر نوشت:

شورای حقوق بشر سازمان ملل در سوئیس – اعتراض کنندگان علیه سخنرانی علیرضا آوایی وزیر دادگستری جمهوری اسلامی در سی و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر در مقابل مقر اصلی اروپایی سازمان ملل در ژنو در روز سه‌شنبه 27فوریه2018 تظاهرات کردند.

در حالیکه انبوهی از کفشها و گلها(برای یادآوری قتل‌عام و اعدامها و گرامیداشت شهیدان) روی زمین به نمایش گذاشته شده‌اند،  اعتراض کنندگان علیه سخنرانی علیرضا آوایی دست به تظاهرات‌زده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd0f3596-7a17-4246-a777-bd9ff46d9eeb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات