728 x 90

تلاشها برای متوقف کردن بحران غزه - اسرائیل در دهمین روز درگیری‌ها

حملات اسرائیل به غزه
حملات اسرائیل به غزه

رویترز ۲۹اردیبهشت گزارش کرد که از زمان شروع بحران و جنگ در غزه حداقل ۲۱۷فلسطینی از جمله ۶۳کودک جان خود را از دست داده و بیش از ۱۴۰۰تن مجروح شده‌اند. مقامات اسراییلی گفتند ۱۲نفر نیز در اسراییل کشته شده‌اند.

براساس گزارشها صبح امروز چهارشنبه، اسرائیل عملیات هوایی در غزه را از سر گرفت. در مقابل، گروه‌های حماس و ... نیز راکت‌های بیشتری به سمت اسرائیل شلیک کردند.

از سوی دیگر تلاشها برای متوقف کردن خشونتها قدمهایی به پیش برداشته است. مقامات آمریکایی گفتند دولت بایدن به‌طور خصوصی روی اسراییل فشار می‌اورد که بمباران غزه را کاهش دهد.

کاخ‌سفید اعلام کرد بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در گفتگویی که با نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل داشت به وی گفت که انتظار دارد در کاهش خشونتها در مسیر به سمت آتش‌بس قدمهای اساسی برداشته شود

هم‌چنین میانجیگران مصری در تلاشند تا بمبارانها متوقف شود و مصر متعهد شده برای بازسازی غزه ۵۰۰میلیون دلار اختصاص دهد.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت حدود ۵۰ هزار فلسطینی در غزه تاکنون آواره شده‌اند.

سازمان نجات کودکان می‌گوید در جریان حملات هفته گذشته اسرائیل، ۵۰ مدرسه در غزه و سه مدرسه در اسرائیل آسیب دیده‌اند.

سایت وزارت‌خارجه آمریکا نوشت: آنتونی بلینکن روز سه‌شنبه ۲۸اردیبهشت با وزیر خارجه مراکش در مورد نگرانی‌های مشترک در رابطه با خشونتهای اسرائیل، ساحل غربی و غزه که منجر به کشته شدن شهروندان غیرنظامی فلسطینی و اسراییلی از جمله کودکان شده است گفتگو کرد.

در همین حال آسوشیتدپرس نوشت: خون‌ریزیهای مداوم در نوار غزه باعث اعتراضات در سرتاسر کشورهای عربی علیه اسراییل و در حمایت از فلسطینیان شده و این مخالفتها در تظاهرات خیابانی و در شبکه‌های اجتماعی و روزنامه‌ها ابراز می‌شود.

فلسطینیان در سراسر شهرهای اسراییل و مناطق اشغالی روز سه‌شنبه در یک اقدام جمعی و نادر دست به اعتصاب زدند.

صدها فلسطینی در رام‌الله با اقدام به آتش زدن لاستیک به طرف سربازان اسراییلی سنگ پرتاب کردند. در جریان این کشمکشها سه فلسطینی بر اثر شلیک گلوله‌های سرباران اسراییلی کشته و بیش از ۱۴۰نفر مجروح شدند. اسراییل نیز گفت دو تن از سربازانش زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه خبر از تظاهرات در کشورهای مختلف از جمله در اردن، پاکستان، قبرس و مراکش داد. مردم در بوئنوس‌آیرس در آرژانتین نیز به خیابان‌ها ریختند و علیه بمباران غزه توسط اسراییل شعار دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43c8de2a-dc9b-4484-aeae-6f72df580007"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات