728 x 90

تلاشها برای تسریع واکسیناسیون در ۵قاره جهان

واکسن کرونا
واکسن کرونا

تعداد مبتلایان کرونا در سراسر جهان از ۹۵میلیون نفر گذشته و بر نگرانی‌ها مخصوصاً به‌خاطر موجهای بعدی ناشی از شیوع شتابان ویروس جهش‌یافته افزوده است. به همین خاطر کشورهای مختلف در پنج قاره جهان، تدابیر قرنطینه و محدودیتها را بیشتر کرده و به تلاشهای خود برای تسریع واکسیناسیون یا دریافت هر چه سریع‌تر واکسن کرونا ادامه می‌دهند.

در همین رابطه انگلستان کلیهٴ موارد استثنا در رابطه با ضوابط ورود به‌این کشور را خاتمه یافته اعلام کرد. از این پس هر کس بخواهد از هر مرزی وارد انگلستان شود باید نتیجه تست منفی PCR مربوط به‌حداکثر ۷۲ساعت پیش را در اختیار داشته باشد و علاوه بر این، مدت ده روز را در قرنطینه بگذراند انگلستان از این هفته واکسیناسیون افراد «به‌شدت آسیب‌پذیر» و افراد بالای ۷۰سال را شروع می‌کند که به‌گفته مقامات رسمی حدود ۹ماه تا سپتامبر سال آینده ادامه دارد.

برزیل بعد از رژیم ایران از آمار ۲۰۰هزار فوت در اثر کرونا گذشت. مقامات برزیل روز یکشنبه به‌منطور مقابله با موج دومی همه‌گیری کرونا که تنها در جنوب این کشور، ۱۰۰۰ کشته ظرف چند روز به‌جا گذاشته دو واکسن دیگر را هم به‌طور اضطراری مورد تأیید قرار دادند.

در آلبانی یکی از برجسته‌ترین هنرمندان نقاش آلبانیایی، مصطفی آراپی به‌دلیل ابتلا به‌کرونا و وضعیت سلامتی رو به‌وخامتش در بیمارستان بستری شد.

وزارت بهداشت آلبانی روز یکشنبه اعلام کرد طی ۲۴ساعت از ۲۵۲۱ تست کرونا ۴۷۴نفر مبتلای جدید به کرونا شناسایی شدند و در همین روز طبق آمار رسمی ۷نفر دیگر به جان‌باختگان کرونا افزوده شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3af711e7-0dfe-48ef-b681-3216f5018cb4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات