728 x 90

تلاش برای تولید واکسنی مؤثر برای مقابله با تمام سویه‌های کرونا

کرونا
کرونا

با گسترش سویه بسیار مسری اومیکرون ویروس کرونا بسیاری از تولیدکنندگان واکسن در پی تولید واکسنی برای مقابله با آن هستند. تیمی از پژوهشگران در توبینگن آلمان برای تولید واکسنی مؤثر برای مقابله با تمام سویه‌ها تلاش می‌کنند.
اواخر نوامبر نخستین سال پاندمی کرونا (سال ۲۰۲۰) شرکت داروسازی بیون‌تک آلمان برای واکسن خود برای مقابله با بیماری کووید۱۹ درخواست مجوز اضطراری کرد.

دو ماه پیش از آن گروهی از پژوهشگران در شهر توبینگن آلمان نخستین نتایج کار برای تولید واکسنی کاملاً متفاوت را منتشر کردند.
اساس کار این گروه پژوهشها و برنامه‌های مداوای بیماران سرطانی بود؛ در این روش سلولهای ایمنی موسوم به سلولهای «تی» فعال تا سلولهای سرطانی را شناسایی و نابود کنند.
به گزارش رادیو سراسری آلمان، یولیانه والتس، از کلینیک دانشگاه توبینگن زمانی با خود فکر کرد که این کار باید در مورد سلول‌های آلوده به ویروس هم مؤثر باشد.

او می‌گوید ما در مرحله مقدماتی گروه بزرگی از کسانی که به ویروس کرونا، عامل ابتلا به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و بهبود یافته بودند را معاینه کردیم.(دویچه‌وله فارسی۱۷بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14e43be0-bf7e-4f36-8ce6-5313430288bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات