728 x 90

تلاش آمریکا، اروپا و کشورهای خاورمیانه در تقویت سامانه‌های دفاعی علیه رژیم ایران

ناو آمریکایی
ناو آمریکایی

به گزارش سایت اهرام آنلاین یک مقام آمریکایی گفت که آمریکا در حال تقویت زیرساختهای دفاعی در خاورمیانه است. برت مک گرک، مسئول هماهنگی در امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا با اظهار این مطلب یکشنبه ۲۹آبان در کنفرانس سالانۀ امنیتی بحرین، افزود: تصمیم واشنگتن به تنشهای جاری با رژیم ایران مرتبط است.

او در ادامه گفت که آمریکا سرگرم ایجاد یک ساختار دفاع هوایی و دریایی مشترک در خاورمیانه است و آنچه مدتها درباره‌اش صحبت می‌شد، اکنون به یاری همکاریهای نوآورانه و فنون جدید در حال شکل‌گیری است. ژنرال مایکل کوریلا، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه، دیروز شنبه نوزدهم نوامبر در کنفرانس منامه گفت که آمریکا بیش از صد پهپاد تا سال آیندۀ میلادی در منطقۀ خلیج‌فارس مستقر می‌سازد. اعلام این خبر همزمان است با حملۀ پهپادی هفتۀ گذشته به یک نفتکش متعلق به یک ثروتمند اسراییلی در دریای عمان. آمریکا و اسراییل این حمله را به رژیم ایران نسبت دادند.

در اظهارات امروز خود برت مک گرک گفت که آمریکا تاکنون مانع از اجرای شماری از تهدیدهای حکومت ایران شده است. به گفتۀ منابع آگاه، حکومت ایران قصد داشته حمله‌یی را علیه عربستان سعودی به اجرا بگذارد. به گفتۀ مسئول خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا، به‌دلیل همکاری امنیتی دائمی و تنگاتنگ میان این کشور و عربستان، حکومت ایران موفق نشد حملۀ اخیر خود را به اجرا بگذارد.

در همسویی با این اظهارات، وزیر امور خارجۀ انگلستان، جیمز کلورلی، دیروز شنبه ۲۸آبان در کنفرانس امنیتی منامه گفت که رژیم ایران از خاورمیانه تا اوکراین سرگرم خون‌ریزی است. وی با اشاره به حمایت تسلیحاتی رژیم ایران از جنگ پوتین در اوکراین و تحویل پهپادهای رزمی به مسکو، قول داد که دولت لندن در همکاری با متحدان خود با تهدید رژیم ایران مقابله کند.

جیمز کلورلی که این سخنان را با اشاره به سرکوب خونین اعتراض های جاری در ایران ایراد می‌کرد، هم‌چنین گفت: "در حالی که مردم ایران علیه دهه‌ها ظلم و سرکوب به‌پا خاسته‌اند، رهبران ایران در کل منطقه و تا کی‌اف سرگرم خون‌ریزی و نابودی هستند. وزیر امور خارجۀ انگلستان سپس گفت که سلاحهای جمهوری اسلامی ایران کل منطقه را تهدید می‌کنند و امروز برنامۀ اتمی این کشور بیش از هر زمان پیشروی کرده و رژیم اسلامی پهپادهای مسلح برای کشتن غیرنظامیان اوکراین در اختیار روسیه می‌گذارد.

جیمز کلورلی هم‌چنین تصریح کرد که بریتانیا مصمم است که در کنار دوستان خود با تهدیدهای جمهوری اسلامی مقابله کند. جمعه هجدهم نوامبر، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا از اشاعۀ سلاحهای خطرناک و ناامن از سوی جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرد و بعید ندانست که اتحادیۀ اروپا تحریم‌های تازه‌یی را علیه حکومت ایران اعمال کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cdfb8d2-1b9a-4487-849a-776a90613302"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات