728 x 90

تفویض برخی اختیارات مربوط به تحریم‌های رژیم ایران از سوی رئیس‌جمهور آمریکا به وزارت‌خارجه، خزانه‌داری و دفاع این کشور

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برخی از اختیاراتش در مورد تحریم‌های رژیم ایران را به وزارتخانه‌های خارجه، خزانه‌داری و دفاع این کشور تفویض کرد.

سایت کاخ‌سفید آمریکا نوشت: بر اساس اختیاراتی که توسط قانون اساسی و قوانین آمریکا به‌عنوان رئیس‌جمهور به من اعطا شده است، بدین وسیله به شرح زیر دستور می‌دهم:

بخش ۱. قانون توقف خرید نفت ایران. به وزیر خزانه‌داری با مشورت وزیر خارجه تفویض می‌کنم.

این بخش هم‌چنین شامل مسدود کردن داراییها و سود ناشی از اموال اشخاص خارجی تحریم شده در آمریکا نیز می‌شود.

بخش ۲. قانون مبارزه و مقابله با صادرات گسترده موشکهای ایران. وظایف و اختیارات خود را به وزیر خارجه با مشورت وزیر خزانه‌داری تفویض می‌کنم.

این بخش هم‌چنین شامل اعمال تحریم‌ها برای صادرات آگاهانه قطعات و فناوری به رژیم ایران صرفنظر از این‌که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت منقضی بشود یا نشود و هم‌چنین شامل اعمال تحریم‌ها علیه کسانی که حمایت مادی و مالی با اشخاص خارجی که به رژیم ایران کمک می‌کند، نیز می‌شود.

بخش ۳. قانون حسابرسی به‌خاطر حقوق‌بشر و امنیت مهسا امینی (الف). بدینوسیله به وزیر خزانه‌داری با مشورت وزیر امور خارجه تفویض می‌کنم:

این بخش شامل بررسی لیستهای تحریمی و اعمال تحریم‌های جدید و نیز ارائه گزارش نوبه‌ای به کنگره در مورد فهرستهای تحریمی می‌شود.

در این بخش در مورد شرایط افرادی که تحت تحریم قرار می‌گیرد، آمده است: هر فردی که از طرف ولی‌فقیه، دفتر ولی‌فقیه، رئیس‌جمهور یا دفتر رئیس‌جمهور به سمت مقام رسمی ایران یا به‌عنوان رئیس هر مؤسسه واقع در ایران یا هر مؤسسه واقع در خارج از ایران که تحت مالکیت یا کنترل یک یا چند مؤسسه در ایران است، مشمول تحریم می‌شود.

بخش ۸. قانون حسابرسی کردن از رهبران رژیم ایران ۲۰۲۴ (الف). بدینوسیله با مشورت وزیر امور خارجه، وظایف و اختیاراتی را که به موجب بند ۳ (الف) قانون حسابرسی کردن از رهبران ایران ۲۰۲۴ به رئیس‌جمهور واگذار شده است، به وزیر خزانه‌داری تفویض می‌کنم.

این بخش شامل ارائه گزارش به اعضای کنگره در مورد منابع و داراییهای رهبران رژیم ایران است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6e53376-5ee2-454b-ad31-c5e2b923210e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات