728 x 90

تظاهرات گسترده در پایتخت الجزایر

تظاهرات گسترده در پایتخت الجزایر
تظاهرات گسترده در پایتخت الجزایر

هزاران نفر از مردم الجزایر باز هم روز جمعه ۱۷ اسفند ۹۷، در اعتراض به نامزدی مجدد عبدالعزیز بوتفلیقه برای انتخابات ریاست‌جمهوری به خیابانهای الجزیره پایتخت آمدند.

بوتفلیقه در بیست سال گذشته رئیس‌جمهور الجزایر بوده و اکنون برای پنجمین بار نامزد ریاست‌جمهوری شده است.

وی از حدود شش سال پیش، به‌علت سکته مغزی، به ندرت در مکانهای عمومی ظاهر شده است و در حال حاضر در بیمارستانی در سوئیس بستری است.

لازم به یادآوری است که در تظاهرات روز ۱۱ اسفند در الجزایر معترضان با شعار «نه به بوتفلیقه، نه به سعید» (سعید برادر بوتفلیقه و مشاور رئیس‌جمهوری است)، «قدرت حاکم قاتل است» و «اویحیی، برو گمشو» (نخست وزیر الجزایر که برای سومین دوره متوالی این مقام را برعهده‌ دارد) در مرکز شهر الجزیره راهپیمایی کردند و نیروهای پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و ماشین‌ آب‌پاش تظاهر کنندگان را متفرق کردند.

بوتفلیقه از آوریل سال ۱۹۹۹ میلادی رئیس‌جمهور الجزایر است و در تمام رقابتهای انتخاباتی بعد از آن شرکت و به‌عنوان فرد پیروز در مقام رئیس‌جمهوری باقی مانده است. این سیاستمدار ۸۱ساله رهبری حزب جبهه آزادیبخش ملی را برعهده‌ دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/860a04bf-e732-4c82-9584-757756e52733"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات