728 x 90

تظاهرات گسترده مردم دلیر زاهدان به‌رغم اعدامهای گسترده و دستگیریهای انبوه

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

تظاهرات گسترده مردم دلیر زاهدان به‌رغم اعدامهای گسترده و دستگیریهای انبوه

با شعارهای خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن؛ سلطنت، ولایت، یکصد سال جنایت؛ مرگ بر جمهوری اعدامی

خانم مریم رجوی: اعدامهای جنایتکارانه و دستگیریهای کور هموطنان بلوچ را در قیام و سرنگونی مصمم تر کرده است

 

امروز جمعه ۱۵اردیبهشت بار دیگر مردم دلیر زاهدان پس از نماز جمعه در خیابانهای شهر دست به تظاهرات زدند و شعارهایی مانند «خامنه‌ای قاتله، سفره ما خالیه»، «خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن»، «سلطنت، ولایت، یکصد سال جنایت»، «مرگ بر جمهوری اعدامی»، «توپ تانک فشفشه، آخوند باید کشته شه»، «برادر شهیدم، خونتو پس می‌گیرم»، «می‌جنگیم می‌میریم، ذلت نمی‌پذیریم»، «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان»، «می‌کشم می‌کشم آن که برادرم کشت»، «بسیجی بسیجی، داعش ما شمایی» و «آزادی آزادی آزادی» سر دادند. مردم زاهدان بنرها و پلاکاردهایی حمل می‌کردند که بر روی آنها از جمله نوشته بود: «آرمان ما مرگ ندارد، یا شهادت یا آزادی»، «نهادهای بین‌المللی فریاد مظلومیت بلوچستان را بشنوید». روی پلاکارد دیگری با اشاره به سیاست خامنه‌ای در زمینه اعدام و دستگیری نوشته بود: «حل مشکلات کشور با کشتن مردم بلوج، دستگیری، تیراندازی و اعدام!».

 

تظاهرات امروز در حالی صورت گرفت که پاسداران در اطراف مصلای مکی و خیابانهای مختلف زاهدان مستقر شده بودند و نیروهای امنیتی در روزهای گذشته با یورش به مناطق مختلف زاهدان از جمله کریم آباد، سعدی، پهلوانی، کوثر و شیر آباد شمار زیادی از جوانان را دستگیر کرده بودند. دژخیمان به دستور خامنهای و برای ایجاد رعب و وحشت بیش از ۲۰زندانی از هموطنان بلوچ را در زندانهای مختلف کشور اعدام کردند.

 

خانم مریم رجوی به مردم بپا خاسته زاهدان درود فرستاد و گفت، خیزش شجاعانه امروز نشان داد اعدامهای جنایتکارانه و دستگیریهای کور نه تنها در عزم هموطنان بلوچ در مبارزه علیه رژیم آخوندی خللی ایجاد نکرده، بلکه آنها را در قیام و سرنگونی مصمم‌تر کرده است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۵ می‌۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12babe29-8d8a-4d25-b4af-8c97870a2667"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات