728 x 90

قیام سراسری - شماره ۷۰

تظاهرات گسترده در زاهدان با شعار مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر بسیجی و از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری - شماره ۷۰

تظاهرات گسترده در زاهدان با شعار مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر بسیجی و از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران

 

امروز جمعه ۲۹مهر، در سی و ششمین روز قیام سراسری، و در سومین هفته کشتار بزرگ در زاهدان، هزاران تن از هموطنان بلوچ پس از نماز جمعه از مقابل مصلای مسجد مکی زاهدان دست به تظاهرات زدند و در خیابانهای شهر شعارهای «الله اکبر ،مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای اتحاد اتحاد»، «مرگ بر بسیجی»، «می‌کشم، می‌کشم آن‌که برادرم کشت»، «بلوچ می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» و «از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران» سر دادند. این تظاهرات به‌خصوص در مناطق شیر آباد، کوثر، بازار مشترک و امیرالمومنین بشکل گسترده ادامه پیدا کرد. نیروهای سرکوبگر برای مقابله با تظاهرات مردم خشمگین بر پشت بامها مستقر شده و هلیکوپتر به پرواز درآوردند و در مناطق شیر آباد و کوثر و امیرالمومنین به سمت مردم تیراندازی کردند.

 

روز ۸مهر مردم زاهدان بعد از نماز جمعه در اعتراض به تعدی فرمانده انتظامی چابهار به یک دختر دانش‌آموز دست به تظاهرات زدند اما نیروهای سرکوبگر مردم را به رگبار بستند و بیش از صد نفر در خیابانهای اطراف مصلی به‌شهادت رسیدند که بسیاری از آنان کودک و دانش‌آموز بودند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹ مهر ۱۴۰۱ (۲۱ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c43ae86d-1d71-4676-bf22-a82db2d48523"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات