728 x 90

تظاهرات و گردهمایی ایرانیان آزاده در نروژ و ایتالیا / همبستگی نمایندگان پارلمان و شخصیتها با قیام مردم ایران

تظاهرات و گردهمایی ایرانیان آزاده در نروژ  در حمایت از قیام سراسری مردم ایران
تظاهرات و گردهمایی ایرانیان آزاده در نروژ در حمایت از قیام سراسری مردم ایران

همزمان با دهها شهر در اروپا، آمریکا،استرالیا و کانادا، ایرانیان آزاده و اشرف‌نشانها در اسلو پایتخت نروژ تظاهرات کردند و حمایت خود را از قیام قهرمانانه مردم ایران و شهرهای شورشی اعلام کردند.

سخنران اول تظاهرات گفت: «اسم من پیر عیده از حزب سوسیالیست چپ است من به شما قول می‌دهم وقتی که من از شما و مبارزه‌تان حمایت می‌کنم در واقع حمایت تمامی حزب را در پشت خود دارم.. من بسیار در شگفتم که شما را در مبارزه‌تان در خیابانهای اسلو هر بار مصمم‌تر از قبل می‌بینم. آنچه که در حال حاضر در ایران می‌گذرد مرا کاملاً متقاعد می‌کند که سرنگونی رژیم ایران در چشم‌انداز است. چرا که اکثریت مردم را علیه خودش دارد».

 

در این تظاهرات پیام دو تن از نمایندگان پارلمان توسط مجری برنامه قرائت شد.

آقای کریستیان یدده نماینده پارلمان از حزب پیشرو و عضو کمیسیون خارجه و دفاع در پیام خود نوشت: «من همراه با شما در جنگتان علیه رژیم ترور ایران ایستاده‌ام.تبعیض سازمان‌یافته و نهادینه شده و خشونت علیه زنان چهره واقعی رژیم استبدادی ایران را به نمایش می‌گذارد. من و حزب ما از هر گونه تلاش و تاثیر‌گذاری توسط شورای ملی مقاومت، در برقراری دموکراسی، آزادی و برابری جنسیتی در ایران حمایت می‌کنیم و مضافا می‌گویم که ما خواهان یک کشور دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت در ایران هستیم».

 

خانم اینگ یرد اسگو عضو کمیسیون خارجه و دفاع پارلمان نروژ از حزب محافظه کار- حزب حاکم نیز در پیام خود نوشت:"مایلم همبستگی خودم را با تمام زنانی که مورد سرکوب، خشونت، تهدید ات و یا محرومیت از آزادی قرار می‌گیرند، ابراز کنم. جامعه‌یی که قادر نباشد تا به زنان آزدی آنان را بدهد، در عالم واقعیت حق نصف جمعیت خویش را رد کرده است. این غیرقابل قبول است. اگر بخواهیم به پیش برویم، باید که همه افراد همفکر، همبستگی خویش و حمایت از مقاومت را ابراز کنند."

در این تظاهرات آقای پرویز خزایی نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای نورودیک نیز به سخنرانی پرداخت.

 

کارزار جهانی در حمایت از قیام ایران و شهرهای شورشی –ایتالیا

در تظاهرات ایرانیان و اشرف‌نشانها در ایتالیا خانم الیزابتا زامپاروتی از قیام‌کنندگان ایران حمایت کرد و گفت:

«آن چه در ایران می‌گذرد فقط یک اعتراض نیست، حرکت بزرگ مردم ایران در واقع شورش آنها علیه اختناق است.

امروز با وجود بستن وسایل ارتباطات جمعی ما از آنچه که در ایران می‌گذرد با خبریم. هزاران ایرانی شجاع خبر کشته شدن صدها تن و هزاران هزار زخمی را گزارش می‌کنند.

وی به استمالت جویان از فاشیسم دینی حمله کرد و گفت: سیاست مماشات با رژیم ایران بس است، این سیاست باید خاتمه پیدا کند. اولین نشانه ختم این سیاست، به‌رسمیت شناختن جنبش مقاومت ایران در مقابل رژیمی است که فقط یک چهره دارد، آن هم چهره ولی‌فقیه این رژیم و چهره کسانی که سیاستشان با نقض حقوق‌بشر رقم می‌خورد و تمام منطقه را بی‌ثبات می‌کند».

 

آقای رضا اولیا عضو شورای ملی مقاومت گفت:

«من می‌خواهم از مردم ایران، از زنان و مردانی هم‌اکنون دست‌اندرکار در سخت‌ترین مبارزه هستند تقدیر کنم. آنها جان برکف جنایتکاران حکومت آخوندی را در خیابانهای ایران به چالش می‌کشند. مردم ایران آزادی می‌خواهند. ما از تمامی دولتهای دمکراتیک، می‌خواهیم که از مردم ایران و از خواسته‌های برحق آنها حمایت کنند. ما هم در همه جای جهان صدای هموطنان مبارز و کانون‌های شورشی پرشور خواهیم بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48e39b01-907d-4d8e-970c-b41e8a5659e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات