728 x 90

تظاهرات پاریس به‌مناسبت سالگرد انقلاب ضدسلطنتی - سخنرانی شماری از نمایندگان پارلمان، شهرداران و شخصیتهای سیاسی

تظاهرات پاریس به‌مناسبت سالگرد انقلاب ضدسلطنتی - شماری از نمایندگان پارلمان، شهرداران و شخصیتهای سیاسی
تظاهرات پاریس به‌مناسبت سالگرد انقلاب ضدسلطنتی - شماری از نمایندگان پارلمان، شهرداران و شخصیتهای سیاسی

تظاهرات و راهپیمایی ۷ساعته ایرانیان در پاریس

به‌مناسبت سالگرد انقلاب ضدسلطنتی

برای آزادی و استقلال -علیه دیکتاتوری و وابستگی

یکشنبه ۲۳بهمن ۱۴۰۱ (۱۲ فوریه ۲۰۲۳)

حمایت از قیام و انقلاب دموکراتیک نوین مردم ایران

پشتیبانی از ارتش آزادیبخش ملی و کانون‌های شورشی

ضامن پیروزی قیام خلق

مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر

مرگ بر خامنه‌ای- درود بر رجوی

اجتماع بزرگ و سخنرانی خانم مریم رجوی

و شماری از نمایندگان پارلمان، شهرداران و شخصیتهای سیاسی

در میدان تاریخی «دانفرروشرو» نماد دفاع ملی

و سنگر فرماندهی مقاومت ضدفاشیستی فرانسه

 

ژاک بوتو معاون شهرداری مرکز پاریس شهردار منطقه ۲ پاریس (۲۰۲۰)

ژاک بوتو معاون شهرداری مرکز پاریس شهردار منطقه ۲ پاریس (۲۰۲۰)

چند سال پیش در شهرداری منطقه ۲ نمایشگاهی را در رابطه با قتل‌عام ۶۷برگزار کردم جایی که زندانیان مجاهد تک به تک اعدام شدند در حالی‌که بی‌دفاع بودند زندانی شده بودند و توسط آخوندها اعدام شدند همان آخوندهایی که هم‌چنان بر سر قدرت هستند هزاران نفر در عرض چندماه اعدام شدند من در اون تاریخ از خانم مریم رجوی استقبال کردم در شهرداری منطقه ۲

می‌خوام به ایشون بگم همه تحسین ام را ابراز کنم به‌خاطر مبارزه ش به‌عنوان یک زن به‌عنوان حامی دموکراسی و به‌عنوان مسئول سیاسی تا آخر ادامه میدیم تا پیروزی ادامه میدیم از شما متشکرم.

 

‌ژان فرانسوا لوگاره – رئیس کمیسیون حفظ میراث پاریس

ژان فرانسوا لوگاره – رئیس کمیسیون حفظ میراث پاریس

عمامه که به جای تاج آمده سمبلیریزه می‌کنه همه نقص های حقوق‌بشر را؛ همه جنایتهایی این رژیم را؛ این رژیم مجرم هست به‌خاطر نسل‌کشی علیه مردم و تهدید می‌کند امنیت همه جهان را؛ به همین دلیل همه کشورهای باید متحد شوند و ما به همین دلیل اینجا هستیم تا فقط یک پیام را برسانیم باید مبارزه کرد باید که انقلابی که هم‌اکنون در جریان است به سرانجام برسد باید آزادی و دموکراسی پیروز شوند و هم‌چنین جمهوری در ایران برقرار بشود هم‌چنانکه برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی خواهان آن است

این همبستگی خودش نشون می‌دهد در تیرانا در کمپ اشرف در آلبانی؛ آلبانی که توانست با قاطعیت عمل کند و سفارت رژیم ایران را ببندد و اخراج کند اون به‌اصطلاح دیپلماتها را؛ در اشرف زنان و مردانی هستند که سمبلیزه می‌کنند امید و مبارزه برای آزادی را و ما هم همبسته هستیم با آنها؛ به اونها این پیام را می‌دهیم با همه آنهایی که در کنار ما هستند به این مبارزه؛ وقتی وقتی تمام می‌شود که سه واژه‌ای که ما الآن اون را گرامی می‌داریم به سرانجام برسد.

یعنی زنده باد دموکراسی

زنده باد جمهوری

زنده باد آزادی

 

اینگرید بتانکور – کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا

اینگرید بتانکور – کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا

خیلی خوب است که اینجا در طرف درست تاریخ قرار داشته باشیم. اینجا در میان «دانفر روشرو» پاریس با همه ایرانیان در تبعید، ما در کنار تظاهر کنندگانی هستیم که در ایران هستند، در همه جای ایران.

و ما گرامی می‌داریم امروز تاریخ سقوط دیکتاتوری شاه را، یک دیکتاتوری که فاسد بود. یک دیکتاتوری خون‌ریز و ما تقریباً دوباره به نقطه شروع رسیدیم، چونکه امروز مانند دیروز همان ارزشها و همان اصول هستند که ما از آنها دفاع می‌کنیم. آزادی مردم ایران و حق دموکراسی برای مردم ایران. یک دموکراسی که به سرقت رفت، منحرف شد، دزدیده شد توسط خمینی که به‌جای شاه آمد و سوء‌استفاده کرد از وضعیتی که شاه به‌وجود آورده بود و حذف کرده بود، اعدام کرده بود، به‌قتل رسانده بود، تعداد زیادی از رهبران مخالف دیکتاتوری او را. ولی امروز ایرانیان دوباره پرچم را به‌دست گرفتند و دوباره به خیابان‌ها آمدند و تظاهر کنندگان در خیابانهای ایران شعار می‌دهند «مرگ بر همه دیکتاتورها، چه دیکتاتوری آخوندها، یا چه دیکتاتوری شاه» «نه تاج و نه عمامه».

امروز ایران از نیرویی برخورداره که در شهرهای ایران، در خیابانهای تهران حاضر هست. اما هم‌چنین در سراسر جهان به‌خصوص اینجا در فرانسه و در پاریس. من به شورای ملی مقاومت ایران اشاره می‌کنم. مثل ما سالیان پیش، مثل فرانسه در همینجا در همین میدان که یک مقاومت را به‌وجود آورده بود که به فرانسه اجازه داد خارج بشه از جنگ جهانی دوم، نه به‌عنوان شکست‌خورده، بلکه به‌عنوان نیروی پیروز و اجازه داد که انتقال از فاشیست به سمت آزادی و دموکراسی با نظم و ترتیب صورت بگیرد، با احترام به حقوق‌بشر و حقوق زنان با احترام به قوانین، امروز ایران هم یک مقاومت دارد. مقاومتی که مبارزه می‌کند، سازمان‌یافته هست نبرد می‌کند در داخل ایران و در خارج ایران و تضمین یک انتقال هست، انتقال منظم به‌دور از هرج و مرج.

این نبردی برای زنان هست برای آزادی همه مردم ایران. برنامه این بانو این خانم یک برنامه بسیار ساده هست. اول از همه ده ماده او هست، یعنی آزادی، انتخابات آزاد، یک انتقال آزاد به سمت دموکراسی بعدش جدایی دین از دولت که اساسی و ضروری است. جدایی دین از دولت موضوع اساسی هست و با این جدایی آزادی بین زنان و مردان را تضمین می‌کند. موضوع بعدی برابری بین زن و مرد هست که در برنامه ۱۰ ماده‌یی تضمین شده است و پایان جاه‌طلبیهای اتمی رژیم ایران. پایان تهدید اتمی رژیم ایران، پایان برنامه اتمی رژیم ایران که به زانو در آورده به لرزه می‌اندازد دموکراسیهای ما را.

پس زمان ان است که زمان ان است کهبه‌پاخیزیم. دیگه نترسیم و به زانو در نیاییم و به روبه‌رو نگاه کنیم در برابر دیکتاتوری حاکم بر ایران به زانو در نیاییم. نه فقط مردم ایران، بلکه ما در اینجا در فرانسه و در اروپا، چونکه نبرد مردم ایران مبارزه ما هم هست. ایران آزاد باید توسط دولتهای ما حمایت بشه و انتقال به سمت دموکراسی توسط یک زن با جنبشی که در رأسش یک زن هست به نام مریم رجوی باید این جنبش را به‌رسمیت شناخت. شورای ملی مقاومت باید بهش کمک بشه و آنرا به‌رسمیت شناخت توسط دولتهای ما. هر تلاشی توسط دموکراسیهای ما، دولتهای ما و رؤسای دولتهای ما برای حمایت از بازگشت به یک رژیم فاسد و خون‌ریز. بازگشت به یک دیکتاتوری، چه یک ورژن دیگری از آخوندها باشد، و چه نوع دیگری از سلطنت یا شاه یک خیانت هست به مردم ایران. ما اینجا هستیم برای این‌که تضمین کنیم که مسیر مردم ایران، صدای مردم ایران شنیده خواهد شد و اجازه نخواهیم داد که دولتهای ما همدست بشوند برای سوء‌استفاده حق مردم ایران به دموکراسی.

ما اینجا هستیم برای این‌که صدای همه آنهایی را به گوشها برسونیم که در تهران، در ایران و در همه شهرهای این کشور نمی‌توانند صدایشان را برسانند. ما اینجا هستیم تا گرامی بداریم یاد همه جوانانی که اعدام شدند، چون مثل ما امروز اینجا در پاریس تظاهرات کردند برای احقاق حقوقشان و آنها به‌قتل رسیدند. به‌خاطر این‌که آنها همین کاری را می‌کردند که ما امروز داریم می‌کنیم. ما برای آنها مبارزه می‌کنیم و تا آخر مبارزه خواهیم کرد تا روز یکه دموکراسی در ایران برقرار بشود.

همه این قدرتها، همه این اعتراضات، همه این انقلاب غیرممکن می‌بود، اگر یک بانوی فوق‌العاده در رأس این مقاومت نبود.

یعنی خانم مریم رجوی

 

گی فرهوفستاد – نخست‌وزیر بلژیک (۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸)

گی فرهوفستاد – نخست‌وزیر بلژیک (۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸)

من اول می‌خواهم عذرخواهی کنم که نمی‌تونم به زبان شما صحبت کنم یعنی به فارسی و خیلی خوب فارسی را بلد نیستم و به فرانسوی صحبت می‌کنم فقط یک چیز را میدونم اگر فرانسوی صحبت کنیم زبان شما را هم داریم صحبت می‌کنیم دو کلمه مثل هم هست دیکتاتوری و دموکراسی اینها واژه هاش مشابه است در فرانسه و در فارسی

و می‌خوام تشکر کنم اول از همه از خانم رجوی که من رو همراه + کرد در این گرامیداشت در این یادبود او یک زن شجاع است و باید بگم زنان ایران پیشتاز دوران جدید دموکراتیک در ایران خواهند بود امروز ۴۴مین سالگرد انقلاب ایران است انقلابی که چندین هفته قیام در اون علیه شاه صورت گرفت و سرانجام نابودی رژیم شاه را رقم زد این امیدهای مردمی به‌سرعت از بین رفت وقتیکه روشن شد خیلی سریع که یک دیکتاتور جدید جایگزین دیکتاتور قبلی شده از وقتیکه آخوندها قدرت را به‌دست گرفتند حتی یک روز هم بدون این نگذشت که نقض‌هایی صورت بگیره و کشتارهایی به‌دست رژیم اسلامی یک جایگزینی جنایت خون‌ریز علیه مردم ایران صورت گرفت و به سختی میشه باور کرد که این افراد شجاع این مردان و این زنان شجاع که بارها و بارها این قدرت را به‌دست آوردند که قیام کنن و به خیابان‌ها بیان با به جان خریدن خطر برای جونشون علیه این رژیم قیام کنن به‌رغم ۴دهه سرکوب و اعدام و قتل هزاران هزار بیگناه فقط به‌خاطر این‌که ایران آزاد و دموکراتیک هدف اونهاست من باید به شما بگم که جهان بندرت دیده که این همه شجاعت وجود داشته باشه من همیشه با مردم اوکراین هستم که داره مبارزه می‌کنه علیه یک حکومت دیگه مردمی که خیلی شجاع هست شجاعترین بلاشک مردم ایران هستند و ازشون از این بابت سپاسگزاری می‌کنیم این وظیفه ماست و وظیفه جامعه بین‌المللی به‌خصوص جامعه اتحادیه اروپا که کمک کنند که خشونت در ایران متوقف بشه کشتار متوقف بشه نقض سوء‌استفاده از قدرت متوقف بشه اعدامها متوقف بشه و به مردم ایران همه نوع حمایتی داده بشه که به اون نیازمنده بنظرم ما به‌عنوان اروپایی می‌تونیم خیلی بیشتر کارهای بیشتری همین امروز بکنیم برای این‌که رژیم آخوندی را حسابرسی بکنیم به‌خاطر جنایتهاش اولین کاری که باید کرد به‌عنوان اروپایی اینه که تحریم‌هایی را اعمال کنیم خیلی گسترده‌تر علیه اون کسانی که مسئولان این رژیم در ایران هستند باید با این تحریم‌ها تلاش کرد ستون فقرات رژیم را در هم شکست رژیم آخوندی را مثلا با لیست‌گذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا تا محکوم کنیم این بهترین شیوه است برای محکوم کردن فعالیت‌های جنایتکارانه سپاه و مسدود کردن ماشین پروپاگاندای اونها و دارایی‌هاشون و فرصت برای سفر لیست‌گذاری سپاه به‌عنوان تروریست یک ضرورت هست برای کمک و هم‌چنین حمایت از همه مردم ایران و هم‌چنین ایرانیان در تبعید در اروپا.

کار دومی که باید انجام بدیم اینه که در این چارچوب من از این موضع به‌وضوح اعلام می‌کنم چه دلیلی داره که مذاکره بر سر اتمی را ادامه بدیم چه معنایی داره در حالی‌که نمیتونید قراردادهایی ببندید نمیتونید یک قرارداد درازمدت داشته باشید و شریکی که دارید باهاش مذاکره می‌کنید در حال دوام نیست ولی من می‌بینم که هر روز رژیم ایران ادامه میده علیه مردم ایران و نشون میده یک‌طرف حساب قابل اعتماد نیست توافق اتمی با رژیمی که اعدام می‌کنه و به‌قتل میرسونه مردم ایران رو بمعنی یک کارت سفید برای ادامه این استراتژی خشونت‌بار خواهد بود

نکته سوم اینه که اروپا باید اقدامات بیشتری را باید انجام بده برای آزادی فوری گروگانها در ایران اونها ناعادلانه دستگیر شدن باید آزاد بشن بلافاصله همه گروگانها چه فرانسوی باشن چه بلژیکی باید بدون هیچ امتیازی هر امتیازی تحت هر عنوانی فقط این رژیم را تشجیع می‌کنه که باز هم گروگانهای بیشتری را برای فشار بر ما بگیره جان این انسان‌ها در خطره به‌جای این‌که بگذاریم رژیم قوانین رو اعمال کنه تک به تک به اون تن بدیم ما باید کنترل را به‌دست بگیریم با هم دیگه و یک طرح اقدام در سطح اروپایی ایجاد کنیم تا شهروندان خودمان را با امنیت کامل آزاد کنیم

دوستان عزیز من در پایان میگم که ایران کشور شما میهنی از تمدن بشری ست و شما امروز در این مبارزه اساسی درگیر هستید بر سر دموکراسی و استبداد و شکوفایی که توسط رژیم ملاها از بین رفت یک شریک شیطانی هستند این آخوندها آینده بشریت امروز تصمیم گرفته میشه در ایران هم‌چنان که در اوکراین و اونچه که غیرممکن می‌نمود که بیش از ۴۰سال ادامه پیدا کرد باید ممکن بشه همین امروز یعنی ایران آزاد خواهد شد از این دیکتاتورها و به مردم شجاع خودش پس داده خواهد شد. زنده باد ایران آزاد و دموکراتیک.

 

جان برکو - رئیس و سخنگوی پارلمان انگلستان (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹)

جان برکو - رئیس و سخنگوی پارلمان انگلستان (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹)

متشکرم. برای افتخاری که نصیب من شد و دعوت شدم که در میان این جمع عظیم باشم. من این قدرت را دارم در صحنه و این اراده و اشتیاقی رو که وجود داره و شوق و خوشحالی رو که وجود داره در صحنه، احساس می‌کنم در اینجا.

این شور و اشتیاق از بزرگترین و پر اراده‌ترین نیرویی است که در اینجا وجود داره. ولی انقلاب بایستی برای مردم و از طرف مردم باشه برای مردم ایران باشد. و ما همه می‌دانیم که آیت‌الله‌هایی که آمدند این آخوندهایی که به سر کار آمدند. این انقلاب را به سرقت بردند و منحرف کردند از اهداف خودش منحرف کردند. و آنرا به جهت دیگری هدایت کردند. خانمها آقایان دوستانم. اون انقلاب را نابود کردند و به ویرانی کشاندند. نکته دوم من خیلی ساده است. این انحصار و دیکتاتوری انحصاری که شاه داشت. پا داد به چنین فریبکاری آیت‌الله و آخوندها و اون باعث شد که اینها سر کار بیایند، چرا که به دموکراسی معتقد نبود. به آزادی معتقد نبودند. این دیکتاتورها به آزادی معتقد نیستند. به حقوق رسانه ای. آزادی رسانه ها. آزادی بیان. آزادی زنان حقوق زنان. و حقوق اقلیتها معتقد نبودند. آنها دیکتاتور هستند. در هر ذره از وجود خودشان و سلطنت خودشان و حکومت خودشان از شاه تا آیت‌الله ها. ولی مردم ایران گفته‌اند ما دموکراسی می‌خواهیم. ما خواهان دموکراسی برای مردم ایران هستیم.

ما دموکراسی می‌خواهیم. ما خواهان آزادی هستیم. ما حکومت قانون می خواهیم. ما احترام به رسانه‌ها را می خواهیم. ما تساوی و برابری زنان را می‌خواهیم و همین‌طور حمایت از حقوق برابر برای اقلیت ها. هر چیزی که مذهبشان باشد. هر اقلیتی با هر مذهبی بایستی این حق را داشته باشد که آزاد باشد. و مردم ایران این حق را دارند که آزاد باشند و این فرصت را دارند که آزاد باشند. چرا چون یک مقاومت معتبر و با شرف و باشرافت وجود دارد در این دنیا. و نیروهایی که دارند. و شما در سخنان خانم رجوی

این اراده، این قدرت و این شورو اشتیاق را احساس کردید؛ هنگامی‌که خانم مریم رجوی سخنرانی می‌کرد. ما همه می‌دانیم که خانم رجوی شخصی است بسیار بی‌باک و بسیار جسور. دارای شخصیتی والا و با آرزوهایی بسیار بزرگ برای آزادی، برای ایران. ده ماده‌ای خانم رجوی برنامه او را خلاصه کرد که چطور می‌شود یک ایران دموکراتیک و آزاد را برپا کرد که عدالت در آنجا برقرار بشه. و همین‌طور آزادی دین از دولت و بسیاری موادی که در آن آمده. چیزی که شما می‌خواهید و چیزی است که ما می خواهیم.

هر گونه نیروی شریف، نیروی شیطانی که بر علیه این برنامه می‌شود بایستی بتونیم نفی کنیم این رژیم تروریستی را. دارم در مورد سپاه پاسداران صحبت می‌کنم. این نیروی سپاه پاسداران این نیروی شریر و شیطانی و تروریست را. پس باید آنرا نفی کنیم.

و در نهایت بودن من در اینجا در بین شما مردان و زنان. فکر می‌کنم بسیار تشویق کننده است. بسیار تشجیع کننده است. ما راضی نمی‌شویم تا این‌که یک ایران دموکراتیک. آزادی دین از دولت با حقوق انسانی حقوق‌بشری در آنجا برقرار بشود. ما راضی نمی‌شویم به کمترین از این.

خانمها و آقایان. هیچوقت خسته نشوید. در مقابل هر مانعی برخیزید. پیروزی نزدیک است. وقتی که شما به آن آزادی و دموکراسی برسید و به آن عدالت. ما در انگلستان همچنین در فرانسه در بلژیک و در کشورهای دیگر. ما در کنار شما هستیم. در کنار هدف آزادی برای مردم ایران هستیم و از حمایت خودمان برای آزادی ایران دست نخواهیم کشید. باشد که شما با این شجاعت و قهرمانی از سوی خانم مریم رجوی پاداش گرفته بشه و خداوند به شما پاداش بدهد و شما به این آزادی دست پیدا کنید.

 

مهناز سلیمیان – دبیر ارشد شورای ملی مقاومت ایران

مهناز سلیمیان – دبیر ارشد شورای ملی مقاومت ایران

به نام ایران، به نام آزادی، درود به شهدای خلق، درود به زاهدان شورشی و کردستان قهرمان

درود به جنگ آوران کانونهای شورشی، درود به زندانیان سیاسی و درود به شما که امروز به اینجا آمدید تا در سالروز پیروزی انقلاب ضدسلطنتی اعلام کنید برای تحقق آرمانهای همان انقلاب، یعنی دموکراسی، استقلال و جمهوری به پشتیبانی از ارتش آزادیبخش ملی ایران و کانونهای شورشی ادامه می‌دهیم تا به یکصد سال دیکتاتوری سیاه سلطنتی و دینی پایان دهیم. شما صدای جوانان و زنان قهرمانی هستید که در این پنج ماه چشم جهانیان را خیره کردند و در برابر کشتار و اعدام توسط خامنه‌یی شجاعان فریاد زدند «سرخم قدغن».

و خامنه‌ای ضحاک می‌کشیمت زیر خاک

و امروز شما هستید که صدای واقعی قیام مردم و شهیدان و زندانیان هستید و با بالاترین هوشیاری و انضباط آنانی را که با تبلیغ خشونت پرهیزی و بی‌هزینه‌گی و سرهم‌بندی کردن آلترناتیوهای دست‌ساز آگاهانه یا ناآگاهانه درصدد خاموش کردن قیام خلق کردند را افشا و خنثی می‌کنید. شما در تمام این دوران بر مرزبندی سرخ و آتشین «نه شاه و نه شیخ» پافشاری کردید. بگذارید در اهمیت این مرزبندی کلام مسئول شورای ملی مقاومت برادر مسعود در ۲۰خرداد همین امسال را یادآوری کنم که آنرا خط قرمز شورای ملی مقاومت و مجاهدین، مرزبندی ملی و تاریخی ایرانیان در انقلاب دموکراتیک نوین خواندند و گفتند: «اصل پایه‌یی نه شاه و نه شیخ به‌معنای نفی هر گونه دیکتاتوری و وابستگی تنها سیاست ملی و میهنی برای ایران و ایرانی و ملیت‌های تحت سمت مضاعف است. هر چیزی غیر از این فریب و غیرواقعی است».

هموطنان عزیز:

تجربه ۵ماهه قیام نشان داد رژیم به‌شدت آسیب‌پذیر است، اما هرگز دست از سرکوب برنمی‌دارد. خود به خود فروپاشی نمی‌شود، خود به خود سقوط نمی‌کند. قیام و انقلاب دموکراتیک با دو موتور محرک حرکت می‌کند. یکی وضعیت انفجاری جامعه و خشم متکاثف مردم علیه ر‌ژیم و دیگری مقاومت سازمان‌یافته، کانونهای شورشی و جوانان شورشگر. به همین خاطر است که رژیم با انواع ترفندها، شیطان‌سازیها و بکار گرفتن مزدوران می‌خواهد این مقاومت را از میدان خارج کند. اما هیهات هیهات مقاومتی که تاکنون ۱۲۰هزار شهید تقدیم کرده، دوشادوش خلق به‌پاخاسته با کانونهای شورشی و جوانان دلاوری که در کف خیابان‌ها در سراسر کشور به رزم و نبرد مشغولند و با اتکا به زنان و مردان از خود گذشته‌ای هم‌چون شما مردم ایران و منطقه را از شر این رژیم خلاص خواهند کرد.

همصدا با زنان و مردان و جوانان شورشی در سراسر خاک ایران به‌ویژه دلاور زنان و مردان بلوچستان و کردستان فریاد می‌زنیم «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر»

 

محسن رضایی – قرائت پیام مسعود رجوی رهبر مقاومت ایران

هم اکنون پیام رهبر مقاومت را براتون قرائت می‌کنم.

مسعود رجوی ۲۲بهمن ۱۴۰۱- اما فراتر از همهٔ اینها، اصل موضوع «جبهه خلق» است. سازمان مجاهدین خلق ایران و سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران از ۶دهه پیش بی‌خود و بی‌جهت به کلمه خلق نیاویختند. هم‌چنان‌که در سال۱۳۸۸ دوباره گفتیم و نوشتیم:

«جبهه خلق» یا «جبهه مردم ایران» در برگیرندهٔ تمام طبقات و اقشار و جریانها و نیروها و افراد ایرانی است که خواستار سرنگونی دیکتاتوری و برقراری دموکراسی و در یک‌کلام خواستار حاکمیت جمهور مردم ایران هستند

بنابراین شاه و شیخ و بقایای حاکمیت و حکومت آنها ضدخلق هستند و در جبهه خلق جایی ندارند مگر با شرایطی که بحث جداگانه دارد و در سال۱۳۸۸ به تفصیل در کتاب قیام و سرنگونی آمده است.

مرزبندی سرخ و آتشین بین جبهه خلق و ضدخلق یعنی مردم و ضدمردم با همهٔ اختلافاتشان در داخل جبهه خلق تنها مرزبندی واقعی و ضروری و حقیقی در عرصهٔ سیاسی است و هر کس مخدوش کند نه با ما، بلکه با آنها، در جبهه مقابل است.

 

زینت میر هاشمی- سر دبیر نشریه نبرد خلق- عضو کمیته مرکزی سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران

زینت میر هاشمی- سر دبیر نشریه نبرد خلق- عضو کمیته مرکزی سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران

هدف اصلی انقلاب مردمی در سالن ۱۳۵۷ سرنگونی دیکتاتوری شاه و تحقق آزادی بود. سرنگونی دیکتاتوری سلطنتی یک پیروزی برای مردم بود اما به‌خاطر سلطه ارتجاع آزادی تحقق نیافت و مبارزه برای آزادی ادامه دارد از آن بهمن تا امروز نیروهای سیاسی تاثیر‌گذار در جنبش ضددیکتاتوری برای تحقق آزادی؛ رهایی؛ عدالت اجتماعی و هر گونه تبعیض مبارزه کردند و در این راه هزاران زن و مرد جان خود را در راه رسیدن به آزادی فدا کردند متأسفانه انقلاب در دستیابی به خواسته‌های خود توسط ارتجاع مذهبی به رهبری خمینی و در توافق با قدرتهای امیریالیستی مصادره شد رژیم ولایت فقیه که میوه رژیم گذشته هست کارهای نیمه تمام ساواک دستگاه سرکوب رژیم شاه را کامل کرد و در قتل‌عام نیروهای مترقی و روشنفکر دست به جنایتهای هولناکی زد پس باید گفت خواسته‌های انقلاب سال۱۳۵۷ هم‌چنان موضوع اصلی جنبش ضددیکتاتوری هست که این روزها بالنده‌تر و آگاهمندتر شده است.

جنایتهای استبداد مذهبی نباید جنایتهای دیکتاتوری سلطنتی را از سپهر سیاسی ایران پاک کند مردم از دیکتاتوری سلطنتی عبور کرده و از استبداد دینی هم با اتحاد و همبستگی و سرنگونی جمهوری اسلامی عبور خواهد کرد.

شعارهایی که بیشترین بار در کف خیایان سر داده می‌شود نشان می‌دهد که خواست و نیاز مردم آزادی و عدالت است که با استقرار جمهوری دموکراتیک کثرت‌گرا و جدایی دین از حکومت تحقق خواهد یافت در حقیقت شعار زن زندگی آزادی بیان نمادین همین خواست و نیاز است مردم خیابان را باتمام هزینه‌های آن برای کسب آزادی انتخاب کردند همراه با شعارهای مردم ما هم می‌گوییم:

مرگ بر دیکتاتور

مرگ بر خامنه‌ای

مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر

زنده باد آزادی

زنده باد انقلاب

 

گیسو شاکری

گیسو شاکری

و در طول این ۴۴سال ارتجاع چنان فضایی ساخت که باقیمانده‌های ستم‌شاهی به‌جای نشستن در دادگاههای مردمی خود را محق به بازگشت می‌بینند غافل از آن که انقلاب ضدبنیادگرایی اسلامی ادامه انقلاب ضدسلطنتی ست که ناکام و نارسیده در نیمه راه به سرقت رفت اما اکنون ما اکنون در آغاز انقلاب ۱۴۰۱ با آگاهی از عبور از دیکتاتوری مدرن شاه و دیکتاتوری ارتجاعی شیخ همراه با بیش از ۶دهه مبارزه و رودرویی بی‌امان با هر دو رژیم و پرداخت بهایی سنگین که همگان می‌دانند از شکنجه و زندان و اعدام و تبعید و جانباختن جوانانمان به دنیایی نوین با شعار مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر.

 

ماهان تاراج

ماهان تاراج

سازمان مجاهدین که ۴۴ساله که مقاومت می‌کنند بی‌وقفه مقاومت آنها مشروعیتش رو از تعداد زندانیان سیاسی می‌گیره که به بدترین شکنجه‌ها و وحشیگریها را اعمال کردند علیه شون و اعدام‌های گسترده‌یی که آنها علیه‌شان صورت گرفته رژیم آخوندها به‌خوبی دریافته که سرنگونی‌اش از همین مقاومت رقم خواهد خورد. اگر رژیم آخوندی این‌قدر تلاش می‌کنه به این علت است که به‌خوبی فهمیده که سرنگونی‌اش از طرف همین کانونهای شورشی مجاهدین در ایران رقم خواهد خورد.

در این چارچوب همیشه در رابطه با ابتکارعمل برخی، که تلاش دارند یک نماینده را به‌اصطلاح به‌عنوان بچه شاه نماینده خودشون به‌عنوان مخالفان رژیم آخوندها معرفی کنند. این یادآور دورانیه که خمینی شعار همه با هم را می‌داد بدون این‌که هیچ اتحادی و هیچ مخالفتی را بپذیره. این ابتکارعمل‌ها خواسته یا ناخواسته بقای آخوندها را هدف قرار داده هم‌چنانکه خانم رجوی بارها اعلام کرده هدف مقاومت ما کسب قدرت نیست خیر، هدف ما سرنگونی رژیم هست برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک، که در آن انتخابات آزاد برگزار بشه برای تعیین رئیس‌جمهور بعدی ایران، انتخاباتی آزاد و دموکراتیک چیزی که شاه و آخوندها همواره از مردم ما دریغ کردند هم‌چنانکه ایرانیها می‌گویند مرگ بر دیکتاتور چه شاه باشه چه رهبر

 

ندا امانی-مسئول انجمن جوانان ایرانی -سوئیس

ندا امانی-مسئول انجمن جوانان ایرانی -سوئیس

دوستان عزیز مقاومت خوش آمدید دوستان آزادی و دموکراسی، خوش آمدید به تظاهرات بزرگ ما امروز تا بگوییم نه به هر گونه دیکتاتوری در ایران نه شاه نه آخوند.

ندا امانی هستم هوادار سازمان پرافتخار مجاهدین که با تمام عواطفم از این مقاومت و مریم رجوی حمایت می‌کنم.

اما در اینجا نه از موضع مجاهدی بلکه به‌عنوان کسی که در رشته تاریخ تحصیل کرده نگاهی به تحولات می‌کنم اولین درس تاریخ اینه که زمان رژیم به پایان رسیده،

پایینیها این حکومت را نمی‌خواهند و بالایی‌ها نمی‌تونند حکومت کنند و روی زمین روی زمین یک نیروی رزمنده سرنگون کننده وجود داره.

دومین درس تاریخ اینه که بازگشت به سلطنت ایران غیرممکنه

تلاشهای ارتجاع و استعمار در علم کردن پس مانده‌های شاه برای بازگشت به سلطنت نیست بلکه برای سنگ‌اندازی مقابل قیام و حفظ رژیم آخوندیه.

همین دو روز پیش بچه شاه را شنیدیم که گفت قیام فعلاً در حال سکون است ما هم باید منتظر لطف نیروی انتظامی باشیم که به رژیم پشت کند و رژیم سرنگون شود، فقط آیه یاس برای مردم و امیدوار کردن رژیم آخوندی است.

در انگلستان سلطنت طی۸۰۰تا ۹۰۰سال مستمر رفرم کرده تا به وضعیت فعلی رسیده در حالی که در ایران سلطنت همیشه مظهر فاشیسم و وابستگی بوده، از کودتای رضا خان و نابود کردن مشروطیت تا رفتن زیر عبای هیتلر بعد هم کودتای علیه مصدق و کشتار نیروهای انقلابی توسط پسرش خواهش فقط رستاخیز. آری همان‌طور که سردار خیابانی گفت نیروهای میرا از صحنه حذف خواهند شد.

تاریخ ایران را مجاهدین و کارنامه درخشان و سراسر فدای آنها می‌نویسند.

کسانی که یا در شکنجه‌گاههای شاه بودند یا در سیاه‌چال‌های آخوندا یا بر سر چوبه‌های دار، و امروز کانونهای شورشی در کف خیابان‌ها، پس ما از هر نسلی که باشیم حق داریم که فریاد بزنیم مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر

 

هیات متخصصان فرهنگ پویا - استاد فیزیک

فرهنگ پویا - استاد فیزیک

طی پنج ماهی که از قیام مردم ایران می‌گذرد دو حقیقت هر روز روشن‌تر می‌شود

نخست این‌که مردم ایران به چیزی کمتر از سرنگونی تمام‌عیار این رژیم رضایت نمی‌دهند

دیگر این‌که استمرار این قیام هر چه بیشتر به سازمان یافتگی مشروط است و از نقش مقاومت سازمان‌یافته و کانونهای شورشی نمی‌توان صرف‌نظر کرد به همین خاطر رژیم به هم‌پیمانان داخلی و بین‌المللیش و آلت دستهای سپاه و وزارت به کار افتاده‌اند تا با آلترناتیوهای پوشالی و ائتلافهای مجازی در مقابل قیام مانع‌تراشی کنند اما هیچ اتئلافی درباره ایران بدون حضور و نقش آفرینانی در روی زمین نه واقعی و نه پایدار است اگر شورای ملی مقاومت ایران دیرپاترین ائتلاف تاریخ ایران است خمیره وجودیش از مقاومت روی زمین است. اگر از روز اول با مرزبندی با شیخ و شاه با به جان خریدن انواع فشارها راه بازگشت به دیکتاتوری سلطنتی را مسدود نمی‌کرد؛ اگر سی خرداد نبود اگر کاروانی از ۱۲۰۰۰۰ شهید و۳۰۰۰۰ سربدار سال۶۷ نبود؛ اگر چهارده سال پایداری؛ پایداری با شکوه در اشرف نبود؛ اگر مجاهدین پروژه‌های اتمی و موشکی و تروریستم آخوندی دولتی آخوندها و جنایتشان در کشورهای منطقه را افشا نمی‌کردند آنها هم مانند بسیاری دیگر دچار شقه و فروپاشی می‌شدند خوشا به‌حال مردم ایران که در مقاومت و نبرد سهمگین خود از پشتوانه عظیمی چون ائتلاف شورای ملی مقاومت با سازمانی محوری مجاهدین برخوردارند

آری آن که حرف آخر را می‌زند نیروی رزمنده کف خیابان است همان قهرمانان کانونهای شورشی که ۵ماه است کابوس سرنگونی را در مقابل چشمان خامنه‌ای جنایتکار نمایان می‌کنند و ما با افتخار و با تمام قوا از آنها پشتیبانی می‌کنیم.

مرگ بر ستمگر چه شاه باشد چه رهبر

نه سلطنت نه رهبری دموکراسی برابری

 

مهدی ابریشمچی -مسئول کمیسیون صلح شورای ملی مقاومت

قبل از هر چیز قبل از هر چیز مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر

به نام خدا و به نام خلق قهرمان ایران و به نام شهدای به خون خفته خلق که جان خودشان را فدای جارو کردن رژیم سلطنتی کردند و ما امروز اینجا ایستادیم تا جارو شدن استبداد سلطنتی را جشن بگیریم. درود بر همه تون

هموطنان عزیزم خواهران و برادران تظاهرات امروز شما قبل از هر چیز فریاد خلق قهرمان ایران بود که با نبرد بی‌امانش سال۵۷ نظام سلطنتی را به گورستان تاریخ سپرد. این‌طور نیست؟

جمعیت: بله

ولی متأسفانه رهبری انقلاب انقلاب مردم ایران انقلاب آزادیخواهانه شون به‌قول مسعود عزیزمون توسط ولیعهد واقعی شاه یعنی آیت‌الله خمینی ربوده شد. مرگ بر خمینی

بله ولی تظاهرات شما نشان داد که این تظاهرات که بعد از چند ماه قیام مردم ایران خستگی‌ناپذیر توفنده رزمنده غرش کننده امروز در مقابل انظار همه شکل گرفت نشان میدهد که هیچ دیکتاتور جلادی نمیتونه مانع از رسیدن ما به گوهر تابناک آزادی بشه آیا درسته؟

جمعیت: بله

شعار جمعیت- نه شاه می‌خواهیم نه ملا لعنت به دیکتاتورها

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aaf04389-82c8-45c5-9444-89b5a7499d85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات