728 x 90

گزارشی از تظاهرات ورشو - لهستان، تجمع و تظاهرات ایرانیان آزاده / سایت تصویری گتی ایمیج

تظاهرات ایرانیان آزاده و حامیان مقاومت ایران علیه تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم حاکم بر ایران در ساعت ۱۲۳۰دقیقه چهارشنبه همزمان با کنفرانس بین‌المللی لهستان در هوایی سرد همراه با بارش برف و باران و با حضور گسترده خبرنگاران داخلی و بین‌المللی برگزار شد.

شعار جمعیت:

خلق جهان بداند مسعود رهبر ماست

دموکراسی آزادی با مریم رجوی

مرگ بر خامنه‌ای روحانی، درود بر رجوی

ایران مریم، مریم ایران

فریاد هر ایرانی، مرگ بر خامنه‌ای، روحانی

مرگ بر اصل ولایت فقیه، زنده باد ارتش آزادیبخش

شاه سلطان ولایت، مرگت فرا رسیده

تو دیکتاتور من آرش، آتش جواب آتش

می‌جنگیم، می‌رزمیم، ایران را پس می‌گیریم

حکومت آخوندی، سرنگون، سرنگون

 

تظاهرات در ورشو - تصاویری از سایت تصویری گتی ایمیج

تظاهرات در ورشو - تصاویری از سایت تصویری گتی ایمیج

 

همزمان با اجلاس بین‌المللی ورشو در لهستان که اینجا در استادیوم بین‌المللی ورشو پایتخت لهستان برگزار می‌شه هموطنان ایرانیان آزاده و جوامع ایرانی از اقصی نقاط اروپا اینجا گردهم آمدند و تجمع و تظاهراتی را برگزار کردند تا پیام قیام رهایی بخش مردم ایران و کانون‌های شورشی را به جامعه جهانی برسانند. هموطنانمون اینجا گردهم آمده‌اند تا بر ضرورت اخراج رژیم نامشروع آخوندی از ملل ‌متحد تأکید کنند و فراخوان بدهند به‌رسمیت شناخته شدن شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان آلتر ناتیو این رژیم، آنها آمده‌اند اینجا که بگویند دیکتاتوری دینی با همه مزدورانش باید از کشورهای منطقه از عراق و افغانستان و سوریه و همه کشورهای منطقه اخراج بشه. فراخوان میدن هموطنانمون به لیست‌گذاری تروریستی سپاه آخوندی و وزارت اطلاعات رژیم آخوندی. اینجا هوا سرده قبلش باران میامد، برف میآمد ولی این هیچ چیزی از گرمای وجود هموطنانمون کم نکرد و آنها در این تظاهرات حضور پیدا کردند. در این تجمع و تظاهرات هموطنانمون شماری از شخصیتهای بین‌المللی از جمله شهردار رودی جولیانی، سناتور رابرت توریسلی، سید احمد غزالی، مارچین شوینچسکی، شهردار پیشین ورشو سخنرانی خواهند کرد با حضور انبوه خبرنگاران رسانه‌های لهستان و رسانه‌های بین‌المللی.

 

شعارهای جمعیت:

مرگ بر اصل ولایت فقیه، زنده باد ارتش آزادی،

حکومت آخوندی، سرنگون، سرنگون

یک دو سه ۱۰۰، هزار اشرف میسازیم تا پیروزی می‌تازیم

ایران رجوی، رجوی ایران

دموکراسی آزادی با مریم رجوی

 

ایرانیان آزاده سپس به راهپیمایی در خیابانهای ورشو پرداختند و خواستار مقابله قاطع با تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم آخوندی شدند.

 

در تظاهرات ایرانیان آزاده و حامیان مقاومت ایران در ورشو، که همزمان با کنفرانس بین‌المللی لهستان برگزار شد، شماری از شخصیتهای برجسته از آمریکا و اروپا و همچنین تعدادی از شخصیتها و نمایندگان پارلمان لهستان به سخنرانی پرداختند.

 

شهردار رودی جولیانی طی سخنانی در این تظاهرات، ضمن تشریح جنگ‌افروزی و اقدامات جنایتکارانه رژیم آخوندی در خاورمیانه تأکید کرد که کنفرانس ورشو برای مقابله با این اقدامات رژیم تشکیل شده است.

شهردار جولیانی افزود: برای استقرار صلح و ثبات در خاورمیانه تنها راه، تغییر رژیم در ایران است

وی ضمن برشمردن اقدامات تروریستی رژیم در کشورهای مختلف در ماههای اخیر از جمله بلژیک و فرانسه و آمریکا و آلبانی، خواستار برخورد قاطع دولتها با این اقدامات رژیم شد.

شهردار جولیانی با حمایت از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی برای ایران فردا، همبستگی خود را با قیام مردم ایران اعلام کرد و گفت: رژیم ایران هر کاری را برای توقف قیام مردم ایران انجام داده است اما متقابلاً تظاهراتها بزرگتر و قوی‌تر شده و بهتر سازماندهی شده است. و به پیش می‌روند.

 

سناتور رابرت توریسلی در سخنانش گفت:

هزاران شهید در ایران که در گورهای خود آرمیده‌اند گواه این حقیقتند که هیچ مذاکره‌ای با این رژیم موضوعیت ندارد. این رژیم باید خاتمه یابد، همین الان!

آنها هر اسمی دوست دارند می‌توانند روی این کنفرانس بگذارند. هر اسمی می‌خواهند به آن بدهند. ولی واقعیت این است: دیروز، موضوع مذاکره با تهران بود، ولی امروز و فردا موضوع پایان دادن به رژیم و آوردن یک دولت آزاد به تهران است. به استقبال آینده بروید.

 

سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر سخنران دیگر این گردهمایی بود وی در بخشی از سخنانش گفت: ۱۲۰هزار نفر از اعضای مقاومت ایران به‌دست این رژیم به‌قتل رسیده‌اند. از جمله ۳۰هرار زندانی سیاسی در قتل‌عام سال ۶۷با این رژیم نمی‌شود مماشات کرد. یک مقاومت با بیش از ۵۰سال تاریخچه وجود دارد و این تنها نیروی واقعی تغییر است.

سناتور زیبیگنیو چیخون در سخنان خود گفت: امروز ملت شما برای کسب آزادی و کرامت مبارزه می‌کند و معتقدم که این هدف به‌زودی محقق خواهد شد. چون مردم ایران نشان داده‌اند که شایسته آن هستند.

 

سناتور ریشارد مایر عضو سنای لهستان، سخنران دیگر این کنفرانس در سخنانش از جمله گفت:

امروز من تلاشهای خانم مریم رجوی را تحسین می‌کنم که برای اتحاد و رفاه در ایران تلاش می‌کند. من امیدوارم که به یمن تلاشهای شما مردم ایران به آزادی و دموکراسی دست یابند. تنها چنین ایرانی هست که صلح را در این بخش از جهان تضمین خواهد کرد.

 

مارچین شوینچیسکیشهردار پیشین ورشو گفت: با اشاره به حضورش در گردهماییهای سالانه مقاومت ایران در پاریس، یکبار دیگر حمایت خود را از برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی و آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران ابراز کرد و گفت: من مطمئن هستم که (مردم) ایران در این نبرد برای آزادی، حقوق‌بشر و احترام برای انسان و صلح پیروز خواهند شد.

 

جواد دبیران از کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت و شماری از اعضای جوامع ایرانیان در اروپا نیز از دیگر سخنرانان این گردهمایی بودند.

تظاهرات در ورشو - تصاویری از سایت تصویری گتی ایمیج

تظاهرات در ورشو - تصاویری از سایت تصویری گتی ایمیج

 

 

قبل از ظهر امروز چهارشنبه ۲۴ بهمن، ۱۳ فوریه ، همزمان با کنفرانس بین المللی لهستان در ورشو ایرانیان آزاده و حامیان مقاومت ایران دست به تظاهرات زدند تا پیام قیام رهایی‌بخش مردم ایران و کانونهای شورشی را به جامعه جهانی برسانند.

همزمان با این تظاهرات یک کنفرانس مطبوعاتی با شرکت شهردار رودی جولیانی، سناتور رابرت توریسلی، نخست وزیر سید احمدغزالی، مارشین شوینیسکی، شهردار پیشین ورشو و شماری از اعضای پارلمان لهستان برگزار شد.

در این کنفرانس مطبوعاتی، که گروه بزرگی از نمایندگان و خبرنگاران رسانه های خبری در آن شرکت داشتند، شهردار رودی جولیانی با اشاره به جنایتهای رژیم در کشورهای خاورمیانه از جمله عراق و سوریه و لبنان و یمن، تاکید کرد که این رژیم حامی اصلی تروریسم در جهان است و کنفرانس ورشو بر مقابله با این اقدامات رژیم متمرکز خواهد بود.

شهردار رودی جولیانی همچنین گفت:

ما می خواهیم یک تغییر رژیم در ایران را شاهد باشیم. و شاهد استقرار رژیمی دموکراتیک و حامی قانون در ایران باشیم. ما معتقدیم که آلترناتیو خانم رجوی و شورای ملی مقاومت  ایران است و سازمان مجاهدین در مرکز این آلترناتیو قرار دارد. وی افزود :  به این ترتیب است که ما می توانیم صلح و ثبات را در خاورمیانه داشته باشیم.

دیگر سخنرانان در این کنفرانس مطبوعاتی بر ضرورت مقابله با جنگ افروزی رژیم آخوندی و حمایت از قیام مردم ایران و آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران بعنوان یگانه جایگزین رژیم آخوندی تاکید کردند. 

 

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس: سخنرانی رودی جولیانی وکیل ترامپبرای اجتماع اپوزیسیون ایران در ورشو

آسوشیتدپرس- لهستان – ورشو۱۳فوریه - رودی جولیانی، وکیل پرزیدنت ترامپ و شهردار سابق نیویورک روز چهارشنبه برای اعضای اپوزیسیون ایران در ورشو سخنرانی کرد. این گردهمایی در آستانه یک کنفرانس بین المللی حول وضعیت در خاورمیانه برگزار شده است.

 

 

گزارش تلویزیون رویتر- ورشو -۲۴بهمن۹۷

 (روی تصویر جولیانی): ما در اینجا با شما هستیم تا نکات مهمی را به همه مقامات حاضر در کنفرانس ورشو یادآور شویم.

برای برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه بایستی یک تغییر عمده در مورد رژیم استبداد مذهبی در تهران صورت گیرد. این استبداد بایستی خاتمه یابد و سریعاً خاتمه یابد تا ما به صلح و ثبات برسیم.

ما می خواهیم مطمئن شویم که در گفتگوها حول صلح و ثبات در خاورمیانه، تمرکز عمده روی رژیم ایران باشد.

زیرا من فکر می کنم که کسانی هستند که جنایات وحشتناکی را که توسط رژیم ایران در جریان است، نادیده می گیرند جنایاتی که مسئولش این رژیم مستبد مذهبی در ایران است.

بگذارید قبل از هر چیز من به خانم مریم رجوی تبریک بگویم به رزمی که کرده است و به رهبری عالی یی داشته که این میزان کار برای مردم ایران انجام داده اند تا به آنها آنچه که شایسته شان است داده شود، یعنی یک ایران آزاد و دموکراتیک.

 

 

گزارش مستقیم اسکای نیوز- ورشو-۲۴بهمن۹۷

پخش مستقیم تلویزیون اسکای نیوز:  همزمان با شروع کنفرانس ورشو هواداران اپوزیسیون ایران از کشورهای مختلف حاضر شده اند تا همه جهانیان را به محکوم کردن رژیم ایران بخاطر نقض حقوق بشر و عملکردهای تروریستی اش چه در کشورهای اروپایی و چه در کشورهای دیگر فرا بخوانند. این کنفرانس و این تظاهرات که هم اکنون پشت سرمن مشاهده میکنید مربوط به اپوزیسیون ایران است. آقای رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک وسید احمد غزالی نخست وزیر سابق الجزائر و رابرت توریسلی عضو سابق سنای آمریکا و شماری از پارلمانترهای لهستان در آن شرکت دارند.

خانم مریم رجوی در یک پیام ویدئویی مستقیم که برای حاضران پخش شد، برضرورت تغییر رژیم ایران بعنوان راه حل ریشه یی و عملی برای تحقق آزادی در ایران و رهایی مردم و رسیدن آنها به حقوقشان تأکید کرد.

 

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات