728 x 90

تظاهرات همبستگی با فلسطین در کشورهای مختلف جهان

تظاهرات حمایت از مردم فلسطین در فرانسه
تظاهرات حمایت از مردم فلسطین در فرانسه

روز جمعه و شنبه ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت چندین هزار نفر در شهرهای مختلف جهان از جمله لندن، پاریس، ملبورن و سیدنی استرالیا، مادرید در اسپانیا و در تونس، بنگلادش، ترکیه و آلمان دست به تظاهرات زده و حملات اسراییل را که قربانیان بیگناه بسیاری در غزه به جا گذاشته محکوم کردند.

 

با وجود ممنوعیت تظاهرات همبستگی با فلسطین در پاریس از سوی وزرات کشور، حدود ۲۲ هزار نفر عصر شنبه در قالب ۶۰ گردهمایی و تجمع در مرکز پایتخت فرانسه و نیز در دیگر شهرهای این کشور علیه حملات اسرائیل به فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری راهپیمایی کردند.

به گزارش وزارت کشور فرانسه، بزرگترین گردهمایی در شهر استراسبورگ فرانسه با ۴ هزار شرکت کننده صورت گرفت. در مارسی نیز ۱۵۰۰ نفر و در لیون و نانت یک هزار نفر تظاهرات کردند. گرهمایی‌هایی نیز در شهرهای لیل، نیس، مونپولیه و تولوز برگزار شد.

 

هزاران نفر روز شنبه در مرکز لندن در تظاهراتی در حمایت از مردم فلسطین از دولت بریتانیا خواستند تا برای متوقف شدن عملیات و حملات نظامی اسرائیل علیه فلسطینیان مداخله کند. تظاهرکنندگان در این روز در نزدیکی هاید پارک لندن جمع شدند و از آنجا به طرف سفارت اسرائیل در آنسوی پارک حرکت کردند.

در مادرید، پایتخت اسپانیا نیز تظاهرات هزاران نفری مشابهی برگزار شد.

در استانبول تظاهرکنندگان برای جان‌باختگان فلسطینی درگیری‌های ۶ روز گذشته تشییع جنازه نمادین برگزار کرده و از ارتش ترکیه خواستند برای حمایت از مسلمانان به غزه برود.

در بروکسل پایتخت بلژیک صدها نفر در برابر سفارت اسرائیل تجمع آرام و مسالمت‌آمیز برگزار کردند.

در سیدنی هزاران نفر همزمان با روز نکبت و برای همبستگی با مردم فلسطین و قربانیان دور اخیر جنگ راهپیمایی کردند.(اسکای نیوز ۲۵ اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e0fe872-c8f3-441e-b388-fc05ac7daa6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات