728 x 90

تظاهرات در مقابل کاخ سفید، گرامی‌داشت عاشورای مجاهدین و سالگرد پیروزی انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران

گرامیداشت عاشورای مجاهدین و سالگرد پیروزی انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران
گرامیداشت عاشورای مجاهدین و سالگرد پیروزی انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران

به‌مناسبت سالگرد حماسه نبرد و شهادت اشرف زنان مجاهد خلق و سردار شهید خلق و یارا نشان در ۱۹بهمن ۱۳۶۰عاشورای و سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران در۲۲بهمن ۱۳۵۷، ایرانیان آزاده و حامیان مقاومت ایران گردهمایی و تظاهراتی در مقابل کاخ‌سفید در واشنگتن برگزار کردند.

در این تظاهرات نمایندگان کنگره آمریکا و شخصیتهای سیاسی و مذهبی با شرکت و سخنرانی و ارسال پیام حمایت خود را از قیام مردم ایران و یگانه آلترناتیو دموکراتیک حکومت آخوندی ابراز کردند.

 

تظاهرات‌کنندگان و سخنرانان از فراخوان رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای اعزام هیات بین‌المللی برای تحقیق درباره شهیدان قیام و وضعیت دستگیر ‌شدگان قیامهای آبان و دیماه ۹۸و آزادی فوری آنها تأکید کردند و خاطرنشان کردند که سران رژیم آخوندی، باید از سوی شورای امینت ملل ‌متحد به‌خاطر کشتار ۱۵۰۰تن از قیام‌کنندگان و قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷به‌عنوان جنایتکاران علیه بشریت شناخته شوند و مورد حسابرسی قرار بگیرند.

قاضیتدپو، توماس گرت نماینده کنگره، سرهنگ وسلی مارتین مسئول پیشین حفاظت اشرف و دکتر رورن آلن چرچ از شورای کلیساهای آمریکا و هم‌چنین خانم سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن سخنرانی کردند.

 

خانم مریم رجوی طی پیامی به تظاهرات واشنگتن پس از اشاره به کشتار قیام‌کنندگان و سایر جنایات سرکوبگرانه دیکتاتوری مذهبی و تروریستی حاکم، در حق مردم ایران گفت: از آن‌سو مردم و میهنی را می‌بینیم، ناآرام در مقابل بی‌عدالتی، پرامید برای تغییر، عصیانگر در مقابل سرکوب و تسلیم‌ناپذیر در برابر رژیم ولایت فقیه.با افتخارباید بگویم که در این چهل سال، مبارزه برای آزادی حتی یک روز متوقف نشده و امروز در قیامهای مردم ایران متبلور شده است.

 

خانم رجوی خطاب به هموطنان و اشرف‌نشانها تأکید کرد: تلاش شما برای رساندن فریاد مقاومت و قیام مردم‌تان به‌گوش جهان تحسین‌برانگیز است. بر این تلاش‌ها بیفزایید و رژیم آخوندی را در محاصره بین‌المللی قرار دهید. دولتها و مجامع بین‌المللی را به حمایت از حقوق مردم ایران و محکوم کردن جنایت‌های رژیم برانگیزید.»

در ادامه گردهمایی واشنگتن در مقابل کاخ‌سفید ایرانیان آزاده و اشرف‌نشانها دست به راهپیمایی زدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f167233-f48e-4a81-b1c0-bbdb3106cc75"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات