728 x 90

تظاهرات مخالفان مادورو برای فشار بیشتر بر او در خیابانهای ونزوئلا ادامه دارد

تظاهرات مخالفان مادورو برای فشار بیشتر بر او در خیابانهای ونزوئلا ادامه دارد-آرشیو
تظاهرات مخالفان مادورو برای فشار بیشتر بر او در خیابانهای ونزوئلا ادامه دارد-آرشیو

مخالفان دولت مادورو در ونزوئلا گفته‌اند امروز شنبه ۱۳ بهمن ۹۷ دست به اعتراضهای گسترده‌یی می‌زنند و امیدوارند از این طریق نیکولاس مادورو را وادار به برگزار انتخابات تازه‌یی کنند.

کشورهای اروپایی فرانسه، آلمان، اسپانیا و بریتانیا تهدید کرده‌اند در صورتی که مادورو انتخابات جدیدی برگزار نکند، خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا به‌رسمیت خواهند شناخت.

 

بنا‌ به گزارش خبرگزاری رویترز خوان گوایدو در یک پیام ویدیویی که در توییتر منتشر شده، خطاب به مردم گفته است " شما را در خیابانها خواهیم دید."

مخالفان معترض گفته‌اند امروز در چهارگوشه ونزوئلا دست به تظاهرات می‌زنند. رهبران مخالفان که از حمایت آمریکا و متحدانش برخوردارند می‌گویند خواهان ادامه فشار بر آقای مادورو برای کناره‌گیری از قدرت و برپایی انتخابات جدید هستند.

مخالفان دولت مادورو امیدوارند کشورهای اتحادیه اروپا هم به پیروی از آمریکا آقای گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا به‌رسمیت بشناسند.

انتظار می‌رود شماری از کشورهای اروپایی تا روزهای آینده چنین موضعی اتخاذ کنند اما به‌گفته ناظران شماری از این کشورها استقبال محتاطانه‌ای خواهند کرد.

پارلمان اروپا اخیراً در قطعنامه‌ای، خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا به‌رسمیت شناخت.

لازم به ذکر است که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده، امروز شنبه ۱۳ بهمن ۹۷ گفت که از همه ملتها می‌خواهد که خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به‌رسمیت بشناسند و از آزادی‌ جانبداری کنند.

وی گفت مادورو هیچ مشروعیتی ندارد و باید از قدرت کنار برود.

وی درباره موضع ایالات متحده در نبرد میان مادورو و خوان گوایدو اظهار داشت که جانب مردم ونزوئلا را می‌گیرد.

پنس همچنین به مادورو هشدار داد که «به نفع مادورو است که عزم و اراده ایالات متحده را آزمایش نکند».

مایک پنس که در جمع ونزوئلایی‌های تبعید شده در شهر میامی فلوریدا در میزگردی حضور یافته بودگفت: «شما رهبرانی که اینجا حضور یافته‌اید باید بدانید که رئیس‌جمهور ما هم‌چنان کنار شما می‌ایستد تا زمانی که این رنج به پایان برسد و آزادی به ونزوئلا بازگردد.»

لازم به یادآوری است که خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی یا پارلمان ونزوئلا، هفته گذشته در اجتماع دهها هزار تن از مخالفان با نامشروع نامیدن دولت مادورو خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا نامید و وعده انتخابات مجدد را داد.

قابل ذکر است که نیکلاس مادورو سال گذشته در انتخاباتی که کاندیداهای اصلی مخالفان از حضور در آن منع شدند و مخالفان نیز آن را تحریم کردند، اعلام پیروزی کرده بود. از این رو مخالفان تأکید دارند که آن انتخابات غیرآزاد بوده و مادورو مشروعیت مردمی ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d02a8b9-305b-4368-8465-a4a853b0de8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات