728 x 90

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران + تصویر

تظاهرات ایرانیان در لندن ۵ مرداد۹۸
تظاهرات ایرانیان در لندن ۵ مرداد۹۸

 

تظاهرات لندن

همبستگی با مقاومت و قیام مردم ایران

شنبه ۵مرداد ۹۸

حمایت از کانونهای شورشی و ارتش آزادیبخش ملی

پشتییانی از آلترناتیو دمکراتیک، شورای ملی مقاومت

 

در ادامه تظاهرات جهانی ایران در بروکسل، واشنگتن، برلین و استکهلم و گردهماییهای ۵روز در اشرف ۳، روز شنبه ۵مرداد۹۸، همزمان با سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان، تظاهرات بزرگ هموطنان آزاده در لندن، با همبستگی و شرکت اعضای هر دو مجلس عوام و اعیان انگلستان، اعضای پارلمان ایرلند، اعضای کانون وکلای انگلستان و ولز و دیگر شخصیتهای سیاسی و حامیان مقاومت ایران در انگلستان، برگزار شد.

این تظاهرات که در آستانه سالگرد حمله وحشیانه مزدوران عراقی رژیم آخوندی به اشرف در ۶و۷مرداد سال۸۸همزمان با بالا گرفتن قیام مردم ایران در همان سال برگزار گردید، با اجتماع هموطنانمان در میدان ترافالگار آغاز شد و سپس تظاهرکنندگان با راهپیمایی در خیابانهای لندن، خروش آزادیخواهی و عزم جزم مردم ایران و کانونهای شورشی برای سرنگونی فاشیسم مذهبی، جایگزینی یگانه آلترناتیو دموکراتیک(شورای ملی مقاومت ایران) و تحقق ایران آزاد فردا را طنین‌انداز کردند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به شرکت‌کنندگان در این گردهمایی پیامی فرستاد: (پیام خانم مریم رجوی)

 

قانون گذاران انگلستان و سایر شخصیتها و سخنرانان تظاهرات لندن، ضمن محکوم کردن جنایات ضدبشری و اعدامها و سرکوب و حشیانه رژیم آخوندی در مقابله با مقاومت و خیزشهای اعتراضی و حق‌طلبانه هموطنانمان، بر حمایت خود از قیام مردم ایران و کانونهای شورشی و بر پشتیبانی از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت و برنامه خانم مریم رجوی برای ایران آینده تأکید کردند.

سخنرانان و شرکت‌کنندگان در تظاهرات لندن خواستار برخورد قاطع دولت انگلستان با دیکتاتوری آخوندی و به‌ویژه اخراج مزدوران و جاسوسان این رژیم شدند؛ مزدورانی که اقدامات غیرقانونی آنها علیه مقاومت و پناهندگان ایرانی در خدمت وزارت اطلاعات و ارگانهای سرکوبگر رژیم، بارها توسط کمیته پارلمانی انگلستان و شخصیتهای سیاسی و مدافع حقوق‌بشر در انگلستان افشا و محکوم شده است.

آنان همچنین باجخواهی اتمی و برنامه موشکی و تروریسم صادراتی و جنگ‌افروزی دیکتاتوری آخوندی، به‌ویژه راهزنی دریایی و حمله به نفتکش‌ها در خلیج‌فارس و تنگه هرمز را به‌شدت محکوم کردند.

پس از اجتماع در میدان ترافالگار و ایراد سخنرانیها، هموطنان آزاده و حامیان مقاومت در خیابانهای لندن به راهپیمایی پرداختند تا فریاد مردم تحت ستم میهنمان را به گوش شهروندان و افکار عمومی انگلستان برسانند.

 

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

            

 

پیام خانم مریم رجوی به تظاهرات ایرانیان در انگلستان:

مریم رجوی: بریتانیا و اروپا را فرا می‌خوانیم برای تغییر این رژیم در کنار مردم ایران قرار بگیرند

پیام مریم رجوی به تظاهرات ایرانیان در انگلستان

پیام مریم رجوی به تظاهرات ایرانیان در انگلستان

 

هموطنان عزیز،
یاران و حامیان مقاومت که خواست مردم ایران برای سرنگونی و آزادی را فریاد می‌کنید
قانون‌گذاران، مدافعان حقوق‌بشر و شخصیت‌های برجسته سیاسی در انگلستان که راه‌حل حقیقی و راهگشا برای مسأله ایران را در مقاومت برای آزادی و دموکراسی یافته‌اید.
به‌ همه شما درود می‌فرستم.

همچنین ادای احترام می‌کنیم به نام‌های ماندگار و وجدانهای درخشان مردم و تاریخ معاصر بریتانیا از جمله لرد کوربت، لرد اسلین و لرد جانسون که در چهار دهه گذشته بی‌دریغ به‌ حمایت از مقاومت ایران برخاستند.
همچنین لرد آرچر، لرد وادینگتون، لرد رِنتون، لرد ایوبری، لرد کینگ، لرد فریزر، بارونس ترنر، بارونس گیبسون و رودی ویز، جیم دابین، وکیل وون و الیزابت سیدنی که هیچ‌وقت آنها را فراموش نمی‌کنیم.

رابین کوربت، وجدان بلندمرتبه پارلمان و مردم انگلستان که در مقابل سیاست‌های دولت و حزبش برخاست تا لیست‌گذاری ناعادلانه علیه مجاهدین را لغو کرد.

لرد اسلین چراغ روشن عدالت و مظهر مجسم عصیان در برابر تاریکی ستم و بی‌عدالتی. وکیل قربانیان و ستمدیدگان و متهمین به دروغ از طرف سیاست‌های زدو بند که به‌قول خودش همواره از آنها تنفر داشت.
درود و سپاس بر‌ همه دوستان فراموشی‌ناپذیر مردم و مقاومت ایران.

هموطنان،
تظاهرات امروز شما در لندن، نقطه اوج سلسله تظاهرات ایران آزاد است که در یک ماه و نیم گذشته از بروکسل تا واشنگتن و برلین و استکهلم جریان داشت.
و تداوم گردهمایی سالانه مقاومت ایران است که دو هفته پیش به مدت ۵روز در اشرف ۳برگزار شد....( جزئیات بیشتر)

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

 

 

 

متیو آفورد نماینده برجسته مجلس عوام انگلستان از حزب محافظه کار:

متیو آفورد نماینده برجسته مجلس عوام انگلستان از حزب محافظه کار

متیو آفورد نماینده برجسته مجلس عوام انگلستان از حزب محافظه کار

 

چه افتخار بزرگی است که امروز اینجا همراه شما باشم، در یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان، لندن و افتخار بزرگی برای من بود که به‌تازگی در رأس یک هیأت انگلیسی در گردهمایی ایران آزاد در قرارگاه اشرف۳در آلبانی شرکت کردیم. این فرصت بزرگی بود که با تعداد زیادی از افراد این قرارگاه در رابطه با تجربیاتشان با رژیم (حاکم) گفتگو کنیم، از شرایط وحشتناکی که آنها تجربه کرده‌اند، شکنجه، اما بیشتر از همه امیدشان به آینده. اما بسیاری از ما در پارلمان مشاهده کردیم که چه حمایت گسترده‌یی از شورای ملی مقاومت و خانم رجوی و مشخصاً از طرح ایشان به‌عنوان یک نظام جایگزین در تهران وجود دارد.

اما همچنین ما حمایت نمایندگان منتخب از ایالات متحده، کانادا، اروپا و بسیاری از کشورهایمان را هم دیده‌ایم.

اما اتفاقات اخیر در خلیج‌فارس به ما نشان داده که رژیم ایران درگیر راهزنی دریایی حکومتی شده است و بسیاری از ما برای مدت طولانی نسبت به تفکیک موضوع حقوق‌بشر از توافق اتمی با رژیم ایران به‌عنوان یک اشتباه بزرگ معترض بوده‌ایم‌ و من پس از وقایع اخیر نیز این موضوع را مورد تأکید قرار داده‌ام.

بنا بر این، من معتقدم که امروز پاسخ ما بایستی قاطع باشد. اما باید بر روی یک اصل استوار شود که سپاه پاسداران و رژیم تهران باید به‌خاطر قساوت‌هایشان مورد حسابرسی قرار گیرند.

به‌اعتقاد من راه انجام این کار، فرستادن یک پیام است تا بگوییم که این سازمانها باید در تمامیتشان طبق قانون تروریسم ممنوعه اعلام شوند.

 

ثانیاً احساس می‌کنم که اکنون ما بایستی یک‌دست باشیم و باید بگوییم که ما می‌خواهیم شاهد تغییر رژیم در تهران باشیم. تغییر رژیمی که از یک روند دموکراتیک عبور می‌کند، تغییر رژیمی که توسط رهبری خانم رجوی صورت می‌گیرد، تغییر رژیمی که طرح ۱۰ماده‌یی او را برای رسیدن به ایرانی بهتر و نظم بهتر جهانی به‌ارمغان می‌آورد.

اما بالاتر از همه باید اذعان کنیم که بالاترین سرمایه برای او رابطه دوستی بین مردم ایران و شورای ملی مقاومت و بقیه جهان است و ما می‌توانیم این سرمایه را برای غلبه بر جنایت‌های وحشتناکی که در این کشور به‌وقوع پیوسته، به‌کار بگیریم. ما شاهد مردم شجاع بسیاری در این کشور هستیم که اعلام آمادگی برای تغییر می‌کنند، آنها آماده‌ ایستادگی هستند و روی آنها باید حساب شود و آنها آماده‌اند که یک ایران آزاد را ببینند.

به کسانی که امروز در سراسر دنیا در حال گوش‌دادن هستند، در ایران و اینجا در میدان ترافالگار، ما یک چیز می‌گوییم: حاضر، حاضر، حاضر.

شما آمده‌اید تا به سخنان کسی گوش فرا بدهید که نشان داده است یک جایگزین برای رژیم آخوندها وجود دارد، کسی که نشان داده جایگزینی برای ایران اتمی وجود دارد، کسی که نشان می‌دهد یک فرصت برای ایران وجود دارد تا به همان کشور بزرگی تبدیل شود که همیشه بوده وجود دارد و او خانم رجوی است، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، به سخنان او گوش فرا می‌دهیم.

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

 

استرون استیونسون همآهنگ‌کننده کارزار برای تغییر در ایران:

استرون استیونسون هماهنگ‌کننده کارزار برای تغییر در ایران

استرون استیونسون هماهنگ‌کننده کارزار برای تغییر در ایران

متشکرم. متشکرم. عجب سخنرانی عالی‌یی توسط مریم رجوی. این ششمین گردهمایی بین‌المللی است که توسط مقاومت ایران سازماندهی می‌شود و به تغییر رژیم در ایران فراخوان می‌دهد. طی چند هفته اخیر، حامیان شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران در گردهماییهای بزرگی در بروکسل، واشنگتن، برلین، استکلهم، تیرانا و اکنون در اینجا در لندن شرکت کرده‌اند. ولی به‌یاد داشته باشید، امروز همچنین دهمین سالگرد قتل‌عام ژوییه ۲۰۰۹(مرداد۱۳۸۸) در قرارگاه اشرف است. بیش از هزار نیروی تا دندان مسلح عراقی که تحت فرامین مستقیم (حکومت) تهران عمل می‌کردند، به افراد غیرمسلح حمله کردند و دست به کشتار مردان و زنان زدند ولی ۱۰سال بعد، پس از قرار گرفتن در معرض چندین حمله و قتل‌عام در اشرف و کمپ لیبرتی، ما شاهد بودیم که اشرف۳در آلبانی به‌نحوی معجزه‌آسا از خاکسترها برخاست. و امروز ما می‌توانیم به برادران و خواهرانمان در آلبانی، بیشترین احترامات خود را به‌خاطر شجاعت و پایداری آنها نثار کنیم.

ما طی چند هفته اخیر، قدرت جنبش خود را به‌ جهان نشان دادیم. من فقط امروز می‌خواهم بگویم، امیدوارم اینجا در این تظاهرات عظیم کسی از جانب روزنامه گاردین حضور داشته باشد که به آن گوش فرا دهد. آنها سخنگوی آخوندها هستند. آنها باید از مزخرفاتی که منتشر می‌کنند شرم کنند. این ننگ‌آور است که روزنامه‌هایی مانند گاردین هنوز هم سیاست شکست‌خورده مماشات با رژیم دیکتاتوری مذهبی و فاشیستی در ایران را ادامه می‌دهند. چرا آنها حمایت خود را متوجه مردم ایران نمی‌کنند، که خواهان تغییر رژیم و بازگشت به دموکراسی، حقوق‌بشر، حقوق زنان، عدالت و صلح هستند؟ این روزنامه‌ها ادعا می‌کنند که غرب فقط انتخاب بین دو گزینه جنگ و مماشات را پیش روی خود دارد. این یک دوگانگی غلط است. امتیاز دادن به این رژیم فقط آنها را جری‌تر می‌کند و این دیدگاه آنها را تأیید می‌کند که غرب ضعیف است. ما به‌دنبال جنگ نیستیم. ولی ما خواهان شجاعت هستیم. ما خواهان پایداری هستیم، نه ضعف. ما باید حمایت خود را از مردم و مقاومت عظیم ایران نشان بدهیم.

ما فقط باید حمایت خود را از مقاومت و مردم ایران نشان بدهیم. قبل از باز داشت هفته قبل کشتی «استنا ایمپرو»، آخوندها به ۶تانکر نفتی در خلیج‌فارس شبیخون زده بودند، یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کردند، به مزدوران حوثی خود در یمن موشک تحویل دادند تا به عربستان سعودی شلیک کند. آنها نیرو و تسلیحات برای سرپا نگه‌داشتن بشار تأمین می‌کنند. آنها از تروریست‌های حزب‌الله در لبنان حمایت می‌کنند و همچنین از شبه‌نظامیان جنایتکار شیعی در عراق اکنون این رژیم جنایتکار راهزنی بین‌المللی را هم به فهرست طولانی تجاوزات خود اضافه کرده است. ایران به‌رغم فرهنگ غنی و باز و متمدنانه‌اش، تبدیل به یک کشور طرد شده جهانی شده است. این رژیم دیکتاتوری مذهبی فاشیستی به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و صدور تروریسم محکوم شده است، در حالی‌که ۸۰میلیون شهروند برای غذا رساندن به خانواده‌های خود در مضیقه هستند. این رژیمی است که دهها هزار زندانی سیاسی را اعدام کرده است. رژیمی است که شلاق می‌زند، دست و پا قطع می‌کند، چشم از حدقه بیرون می‌آورد، مردم را در ملأعام حلق‌آویز می‌کند. رژیمی که بیش از ۳۵۰۰نفر شامل زنان و کودکان را تحت حاکمیت حسن روحانی به‌اصطلاح میانه‌رو اعدام کرده است. در داخل ایران، شکنجه‌گران و دژخیمان از هر زمان دیگری فعال‌ترند تا مخالفان را با موجی از ارعاب و سرکوب از بین ببرند. این یک حکومت دیکتاتوری است که از طریق فساد، باج‌دهی، ترور، اخاذی و ارعاب حکومت می‌کند و حدود ۱۰هزار از تن شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز ۱۸ماه گذشته را دستگیر و زندانی کرده است......بسیاری از دستگیر‌شدگان تا حد مرگ شکنجه و یا ناپدید شده‌اند. این رژیمی است که به‌گفته خانم رجوی گشتاپوی وزارت اطلاعات خود را در اروپا و سراسر جهان بسیج کرده است. این رژیم از سفارت‌خانه‌های خود به‌عنوان کارخانه بمب‌سازی و واحد‌های تروریستی برای طراحی جنایت‌هایش استفاده می‌کند. خانم‌ها و آقایان، ما باید همه سفارتهای (رژیم) ایران در اروپا را ببندیم.

باید همه دیپلمات‌های (رژیم) ایران را اخراج کنیم. انگلستان باید مثل آمریکا سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات را وارد لیست سیاه تروریستی کند.

این رژیمی نیست که بشود با آن مماشات یا استمالت کرد. این یک رژیم شیطانی است که باید سرنگون شود و مردم ایران دیگر ترسی ندارند. بوی انقلاب به‌ مشام می‌رسد و انقلاب توسط اعضای شجاع سازمان مجاهدین، به‌ویژه در کانون‌های‌ شورشی که تقریباً در همه شهرها و شهرستانهای کشور حضور دارند محقق خواهد شد. آنها هر روز جان خود را به‌خطر می‌اندازند تا این استبداد شیطانی را به‌پایان برسانند. ما شجاعت مردم ایران را تحسین می‌کنیم که علیه این رژیم تروریستی برخاسته‌اند. می‌خواهیم که آنها بدانند اینجا در اروپا و امروز اینجا در لندن، ما از آنها حمایت می‌کنیم و شانه به شانه مقاومت و سازمان مجاهدین می‌ایستیم. متشکرم.

اکنون باعث خوشوقتی بزرگ من است که رهبر اسطوره‌یی و خارق‌العاده مقاومت را معرفی کنم و یک ویدئو کوتاه از مسعود رجوی را ارائه می‌کنم.

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

 

سناتور کاترین نون معاون مجلس سنای ایرلند

سناتور کاترین نون معاون مجلس سنای ایرلند

سناتور کاترین نون معاون مجلس سنای ایرلند

عصر بخیر دوستان ایرانی و دوستان بین‌المللی. حضور در اینجا و در چنین محل شگفتی‌آوری برای این گردهمایی بسیار مهم، واقعاً فوق‌العاده است. امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا علیه رژیمی اعتراض کنیم که به‌مدت ۴دهه، در حال نقض غیرقابل‌تحمل حقوق‌بشر بوده است. (رژیم) ایران هم‌چنان دارنده بالاترین آمار اعدام در جهان است. این شامل اعدام نوجوانان نیز می‌شود که از دید هر عقل سلیمی در جهان، بسیار هولناک است. حلق‌آویز در ملأعام به‌طور مرتب انجام می‌شود. این اقدامات هم‌چنان تحت دولت به‌اصطلاح میانه‌روی روحانی صورت می‌گیرند. مانند هر دیکتاتوری دیگری در گذشته، (حکومت) تهران نیز تنها در پی تضمین بقای خودش است. این وضعیت در دوران حکومت روحانی هر روز بدتر شده است. زن‌ستیزی این رژیم به‌هیچ‌وجه امر پوشیده‌یی نیست و هر کدام از ما، یعنی رهبران زن در سراسر جهان که از مردم ایران حمایت می‌کنند، به‌طور خاص از این اقدامات منزجر هستیم در آن‌طرف این طیف، ما شورای ملی مقاومت ایران و ۱۰۰۰زن شجاع و از خود گذشته و رهبران مترقی از میان زنان را داریم. خانم رجوی، تمام زندگی‌اش را صرف کرده و فداکاریهای بسیاری برای یک آینده روشن و فوق‌العاده، برای همه ایرانیان به‌خصوص زنان ایران کرده است.

مردم ایران که از این سرکوب به تنگ آمده‌اند با شعارهای مرگ بر دیکتاتور به خیابانها آمده‌اند مفتخرم که عضو گروهی از پارلمانترها و سناتورهای فراحزبی ایرلندی هستم که از خانم رجوی و برنامه ۱۰ماده‌یی او برای یک ایران آزاد حمایت می‌کنند؛ ایرانی که در آن، برابری جنسیتی در هر دو عرصه حقوق سیاسی و اجتماعی رعایت می‌شود، مجازات اعدام ملغی و یک قضاییه عادلانه و مستقل بر اساس اصل برائت، حق دفاع و حق محاکمه در یک دادگاه علنی، تشکیل می‌شود. اجازه بدهید سخنانم را با این جمله به پایان می‌برم: تغییر رژیم در ایران ضروری است و این تغییر باید هر چه زودتر رخ دهد. متشکرم.

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

 

جیم هیگینز معاون سابق پارلمان اروپا

جیم هیگینز معاون سابق پارلمان اروپا

جیم هیگینز معاون سابق پارلمان اروپا

آقایان و خانم‌ها

جنبش شما تنها نیست مبارزه‌تان بین‌المللی است، و من می‌خواهم احتراماتم را نثار خانم رجوی کنم. عجب رهبری. عجب عنصر الهام‌بخشی، عجب دیدگاهی،، چه انرژی و چه عزم راسخی. من می‌خواهم، احترام خاصی را نسبت به سازمان شما ابراز کنم. نیروهای شما در ایران، کسانی که برای سازمان شما کار می‌کنند.

خانم‌ها و آقایان، حکومتی که شهروندان آن کشور را حلق‌آویز می‌کند، یک حکومت وحشی است. حکومتی که دموکراسی را سرکوب و حقوق‌بشر را نقض می‌کند، یک حکومت دیکتاتوری است. حکومتی که حق دموکراتیک مردم را برای انتخاب دولت سرکوب می‌کند، رژیم ستمگری است که باید برکنار شود و جهان آزاد در این‌باره بی‌تفاوت باقی نمی‌ماند. همکار من استرون استیونسون این افتخار را داشته که بتواند به‌مدت بیش از ۱۰سال، میزبانی خانم مریم رجوی را در مناسبتهای مختلف در پارلمان اروپا در بروکسل و استراسبورگ برعهده داشته باشد در همین رابطه ما که از شورای ملی مقاومت و برخی دیگر که از جنبش ایران آ‌زاد حمایت می‌کردند، توانستیم قساوتی که قبلاً توسط استراون بازگو شده بود را برجسته کنیم که در رابطه با حملات وحشیانه و بی‌رحمانه‌ای بوده که علیه اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در کمپ اشرف ۱اعمال می‌شد. ما وضعیت اسفناکی را برجسته کردیم که در هنگام نقل مکان و یا جابه‌جایی از کمپ اشرف به کمپ به‌اصطلاح لیبرتی به‌وقوع پیوست. و ما از این واقعیت به‌وجد آمدیم که اشرف۳در آلبانی موفقیتی بود که فقط در محدوده زمانی ۲سال حاصل شده است.

ما در اینجا گرد آمده‌ایم به این دلیل که آرزویی که در سال۱۹۷۹برای احقاق دموکراسی و آزادی داشتیم، به یک کابوس تبدیل شد، ما اینجا گرد آمده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که آرزوی سال۱۹۷۹که شاه به‌خاطر آن سرنگون شد به‌واقعیت می‌پیوندد و دموکراسی حاصل می‌شود. اینجا حضور داریم تا حمایت خودمان را به‌عنوان عضو دولت ایرلند در طول ۲۶سال و عضو پارلمان اروپا به‌مدت ۱۰سال ابراز کنیم. اینجا حضور داریم تا حمایت خودمان را ابراز کنیم و هر آن‌چه که به‌طور انسانی و سیاسی در توان داریم به‌کار گیریم تا این آرزو محقق شود؛ و سرانجام ما در اینجا حضور داریم تا یک پیام قوی به رژیم روحانی و خامنه‌ای در تهران برسانیم: عمر شما به‌سر رسیده، دوران شما به‌سر آمده، تیک‌تاک ساعت شنیده می‌شود، واقعاً از شما سپاس‌گذارم.

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

 

سناتور جری هورکان عضو سنای ایرلند و معاون کمیته مالی سنا

سناتور جری هورکان عضو سنای ایرلند و معاون کمیته مالی سنا

سناتور جری هورکان عضو سنای ایرلند و معاون کمیته مالی سنا

عصر بخیر دوستان، همکاران، خانمها و آقایان.

من می‌خواهم از همه شما تشکر کنم، که امروز در این تظاهرات و راه‌پیمایی حضور یافتید تا با مردم ایران همبستگی نشان دهید و همچنین با معترضان علیه رژیم چه در اینجا و چه در ایران. چه فوق‌العاده است که در اینجا در چنین موقعیت تاریخی هستم. به همراه همکارانم از ایرلند، سناتور کاترین نون و عضو سابق پارلمان ایرلند جیم هیگینز، همگی از ایرلند آمده‌ایم تا امروز در همبستگی با شما اینجا باشیم. این آخرین گردهمایی از سلسله گردهماییهای مشابهی است که در سراسر اروپا و آمریکا در حمایت از یک ایران آزاد و دموکراتیک برگزار شد. من در هر دو تظاهرات برلین و استکهلم شرکت داشتم که هزاران ایرانی در آنها شرکت کردند تا از خواست مردمی برای تغییر دموکراتیک در ایران حمایت کنند. و همچنین در حمایت از جنبش سازمان‌یافته مقاومت ایران به رهبری خانم مریم رجوی.

همچنین من مانند سایر همکارانم که سخنرانی کردند، افتخار این را داشتیم که در مراسم ایران آزاد در اشرف ۳در آلبانی باشیم. در آنجا من به‌طور مستقیم شاهد پیشرفت فوق‌العاده‌ای بودم چه امروز و چه در برلین و چه در استکهلم،اکنون بسیار روشن است که شما از حمایت گسترده‌یی چه در آن کشورها و چه در سطح بین‌المللی برخوردارید. در برلین، من در دروازه براندنبورگ و جایی که دیوار برلین فرو ریخت، به همراه پاتریک کندی، حضور داشتم. من در تیرانا به همراه رودی جولیانی و جو لیبرمن بودم. همان‌طور که خودشان گفتند، موضوع ایران باعث متحد شدن دمکراتها و جمهوریخواهان آمریکا شده، کاری که رئیس جمهور خودشان هم نمی‌توانست بکند.

ما هم‌چنین می‌دانیم که آنانی که از شورای ملی مقاومت ایران و خانم رجوی حمایت می‌کنند، با مجازات‌های سنگین زندان و اعدام مواجه می‌شوند. قتل‌عام بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی هوادار سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۹۸۸، یک مدرک تراژیک ترس رژیم از شورای ملی مقاومت و تمامی این جنبش اپوزیسیون می‌باشد.

 

امروزه بسیاری از کارشناسان و دیپلماتها نسبت به جنگ با ایران هشدار می‌دهند، اما آن‌چه را نمی‌بینند این است که همین حالا جنگ به بسیاری از مردم ایران تحمیل شده است. این جنگ را ۴۰سال است که این رژیم با تهاجم سیستماتیک علیه حقوق و آزادیهای مردم ایران عملی کرده و به این ترتیب اقتصاد،‌ زیربنا و محیط‌زیست ایران را نابود کرده است. شما می‌توانید در سراسر ایران نابودی، بدبختی، فساد، سرکوب و فقر را ببینید.

لذا من افتخار می‌کنم که بخشی از یک تلاش دو حزبی در سنای ایرلند هستم و از اتحادیه اروپا و دولت خودمان می‌خواهم که از سازمان ملل بخواهد نقض حقوق‌بشر و قتل‌عام سال۱۹۸۸در ایران را بررسی کند تا مسببین آن به پای میز عدالت کشیده شوند.

ما همچنین از دولت ایرلند و اتحادیه اروپا می‌خواهیم تا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کند، زیرا سپاه یک ابزار حیاتی در استمرار استبداد در ایران است و در صدور تروریسم به سوریه، یمن، لبنان و کشورهای دیگر دخالت دارد.

من به تلاشهای دوستان پارلمانی‌ام در انگلستان افتخار می‌کنم، زیرا آنها هم در پارلمان خودشان مشغول همین اقدامات هستند. در همکاری با یکدیگر و حمایت شما، ما باید دولتهایمان و اتحادیه اروپا را متقاعد کنیم تا سیاست‌های خود را تغییر دهند و حق مردم ایران برای تغییر رژیم در ایران را به‌رسمیت بشناسند تا بتوانند حمایت و استقرار یک حکومت دموکراتیک و آزاد را کسب کنند. ما در کنار شما می‌ایستیم تا بتوانید تغییری که می‌خواهید در کشور تان ایجاد کنید و آزادی را برای مردم خود بیاورید.

در نهایت من می‌خواهم به همه کسانی که در شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران طی سالهای مدید تلاش زیادی کرده‌اند، ادای احترام کنم. من آرزوی بهترین موفقیتها را برای خانم رجوی و شورای ملی مقاومت و همه شما برای آینده دارم. متشکرم.

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

 

خانم دولت نوروزی نماینده شورای ملی مقاومت در انگلستان

خانم دولت نوروزی نماینده شورای ملی مقاومت در انگلستان

خانم دولت نوروزی نماینده شورای ملی مقاومت در انگلستان

متشکرم خانمها و آقایان. تشکر می‌کنم از همه دوستان، خواهران و برادرانم. شما از سراسر انگلستان به اینجا آمده‌اید تا همراه ما باشید و پیام مردم ایران را برای تغییر رژیم در ایران به‌گوش همه برسانید.

ما به اینجا آمده‌ایم تا ۴دهه درد و رنج مردم ایران را که تحت سرکوب مداوم هستند به‌گوش همه برسانیم. بیش از ۱۲۰هزار تن در ایران قتل‌عام و کشتار شده‌اند. این شامل قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸(۶۷) توسط دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران است. ما امروز به اینجا آمده‌ایم تا آرزوی اصلی مردم ایران را به گوش همه برسانیم که خواستار عدالت، آزادی، تغییر رژیم و حمایت از خانم مریم رجوی برای آزادی هستند

خانمها و آقایان، ۴دهه است که شما در تمامی فراز و نشیبهای این مسیر در کنار جنبش مقاومت بوده‌اید. ۴دهه است که مقاومت ایران قربانی اصلی این رژیم بنیادگرای مذهبی بوده است. ما همواره به جامعه جهانی گفته‌ایم که قاطعیت تنها گزینه در برابر این رژیم است. جنبش ما بهای سنگینی پرداخته است. بیش از ۱۲۰هزار تن از بهترین و تحصیل‌کرده‌ترین مردان و زنان خود را به‌خاطر حمایت و دفاع از آزادی بیان، آزادی اجتماعات، آزادی مذهب، برابری حقوق زنان و از میان برداشتن شکنجه و اعدام در ایران فدا کرده است.

خانم رجوی چراغ راهنمای امید در ایران است. او و مسعود رجوی رهبران واقعی هستند که بیش از سه دهه است این جنبش را برای کسب دموکراسی رهبری می‌کنند. ما در برابر سرکوب کارزار شیطان‌سازی، و تروریسم این دیکتاتوری مذهبی ایستادیم. که نخست در ایران شروع شد سپس این رژیم کارزار خود را در سایر نقاط شامل خاورمیانه، عراق،‌ یمن، سوریه، لبنان و فلسطین و افغانستان گسترش داد. دیگر کافی است.

آخوندها باید بروند، آخوندها باید بروند.

آنها نماینده مردم ایران و خواسته‌های آنها برای آزادی و دموکراسی هم‌زیستی، صلح، توسعه و پیشرفت. نیستند. آن‌چه ما می‌خواهیم، آزادی است، همین الآن؛ و پایان این رژیم همین الآن.

سرنگون کردن این رژیم وظیفه مردم ایران به رهبری مقاومت مشروع آنها یعنی شورای ملی مقاومت ایران و ستون فقرات اصلی آن یعنی مجاهدین خلق ایران است.

به‌نظر من توطئه‌های تروریستی اخیر رژیم، انفجارهای اخیر نفتکشها در بسیاری کشورهای خلیج‌فارس و دریای عمان و در سواحل امارات و ربودن کشتی انگلیسی، همه نشانه‌هایی است از این‌که جامعه جهانی باید با مردم ایران و مقاومت مشروع آن متحد شود تا یک سیاست قاطع و ایجاد یک تغییر بنیادین حقیقی در ایران میسر شود. همان‌طور که لرد کوربت فقید می‌گفت، ایران آزاد خواهد شد، ایران آزاد خواهد شد. حاضر، حاضر، حاضر.

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

 

پائولو کازاکا نماینده سابق پارلمان اروپا:

پائولو کازاکا نماینده سابق پارلمان اروپا

پائولو کازاکا نماینده سابق پارلمان اروپا

از همه شما متشکرم.

حضور در لندن همواره برای من مایه خوشوقتی بوده است و خوشوقتی بیشتر، بودن با جامعه ایرانیان است.

ما امروز در حال بستن سلسله شش گانه‌ای از گردهماییهای گسترده در کشورهای غربی هستیم که در آن ایرانیان در تبعید همبستگی خود را با مردم ایران که برای آزادی خود در ایران مبارزه می‌کنند نشان می‌دهند

۲۸ژوئیه (۶مرداد)، دهمین سالگرد اولین قتل‌عام اشرف را گرامی می‌داریم، همچنین یاد قربانیان این قتل‌عام را. و قتل‌عام های بعد از آن در اشرف را گرامی می‌داریم ۲سال بعد از آن در آوریل ۲۰۱۱ و اول سپتامبر ۲۰۱۳ که بدترین آنها بود و نیز همه قتل‌عام‌هایی که پس از آن در لیبرتی رخ داد

مایلم بهترین دعاهایم را نثار این قهرمانان بکنم. قهرمانانی که بعضی از آنها مجروح شدند و یا برای بقیه عمر دچار نقص‌عضو شدند. و نیز به بستگان آنها و مردم آزادیخواه ایران تسلیتهای خود را ابراز می‌کنم. چون ما باید آنها را به‌یاد داشته باشیم. همچنین باید در مورد حال حاضر نیز فکر کنیم. در مورد راههای مقابله و مبارزه با رژیم ایران که هیولایی برای مردم ایران، همسایگان و جامعه جهانی به‌شمار می‌رود و برای مقابله با دروغپردازیهایی که دیده‌ایم همواره علیه اپوزیسیون این رژیم در جریان است.

طی دو روز گذشته ما شاهد خیلی چیزها بودیم. ما شاهد بودیم که روزنامه‌ها چگونه تهمتهای اعجاب آور تماماً مسخره‌یی را علیه سازمان مجاهدین منتشر کردند، شاهد حسابهای ساختگی، انتشار خبرهای ساختگی تا ملاقاتهای ساختگی. ما متشکر باشیم، چون مگر ایران کشور کوروش کبیر نیست که اولین منشور حقوق‌بشر را ارائه کرد؟

این یک وارونه‌گونه‌ای محض است. در مثل، مانند این است که بگوییم: ما باید از هیتلر قدردانی کنیم، چون از سرزمین کانت و شیلر می‌آید!

این چیزی است که هرگز برای ما قابل‌قبول نیست، چرا که آنها می‌خواهند تاریخ گذشته مردم ایران را بدزدند هدف آنهاست. ما باید به‌وضوح روشن سازیم که تاریخ گذشته مردم ایران، از کوروش کبیر، تا ستارخان در مشروطه و مصدق در جنبش ملی دهه ۱۹۵۰و طبعاً همچنین مسعود رجوی اینها میراث شما هستند. و شما در مسیر ساختن ایرانی هستید که کاملاً در امتداد افتخارات گذشته است. شما به این هدف خواهید رسید، آن‌هم بعد از دور انداختن آخوندها و پشت سر گذاشتن این برهه سیاه از تاریخ خودتان. به این هدف می‌رسید من به این گفته خودم اطمینان دارم و کاملاً به آن ایمان دارم. متشکرم. پیش بسوی آینده. آینده از آن شماست.

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

 

راجر گادسیف عضو ارشد مجلس عوام انگلستان از حزب کارگر

راجر گادسیف عضو ارشد مجلس عوام انگلستان از حزب کارگر

راجر گادسیف عضو ارشد مجلس عوام انگلستان از حزب کارگر

همکاران برجسته، خانمها و آقایان، دوستان عزیز. خوشحالم که امروز با شما هستم به‌همراه همکارانم از سایر احزاب مجلس عوام، برای حمایت از آرمان آزادی، حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران.

دوستان من، من تماماً با آن‌چه همکارانم و دیگر سخنرانان گفته‌اند موافقم؛ یعنی این‌که انگلستان باید حق مردم ایران برای تغییر دیکتاتوری مذهبی به‌رسمیت بشناسد و از شورای ملی مقاومت، رئیس‌جمهور برگزیده آن خانم رجوی و برنامه ۱۰ماده‌یی دموکراتیک او برای آینده ایران حمایت کند. چون (این برنامه) یک نقشه‌مسیر روشن را برای مردم ایران ارائه می‌کند تا یک ایران آزاد و دموکراتیک را برقرار سازند.

دوستان من، مانع اصلی در برابر تغییر دموکراتیک در ایران، سپاه پاسداران است. من از تصمیم دولت آمریکا حمایت می‌کنم که تمامیت سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نام‌گذاری کرد و تحریم‌هایی را علیه خامنه‌ای و بیت او اعمال کرد. امیدوارم دولت انگلستان به‌زودی به متحد ما آمریکا بپیوندد و گامهای مشابهی را در پیش بگیرد.

من همراه با همکارانم در مجلس عوام یک قطعنامه پارلمانی را بدین‌ منظور در ماه آوریل به‌ثبت رساندیم. این قطعنامه توسط شمار بسیاری از اعضای پارلمان از تمامی احزاب سیاسی مورد حمایت قرار گرفت. در این قطعنامه از فراخوان خانم رجوی برای نام‌گذاری سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات به‌عنوان تروریست آن‌هم در تمامیتشان، حمایت شده است؛ همچنین دولت (انگلستان) را فرامی‌خواند که سپاه پاسداران و وزرات اطلاعات (رژیم) ایران را در تمامیتشان ممنوعه و سازمانهای تروریستی خارجی اعلام کند.

دوستان من، این رژیم بی‌رحم در ایران، فقط زبان قاطعیت را می‌فهمد. جامعه بین‌المللی به‌ویژه غرب، باید برای مقامهای این رژیم روشن سازد که ما در جهان آزاد، در کنار مردم ایران و جنبش مقاومت ایران ایستاده‌ایم و از تلاش آنها برای تحقق آزادی، دموکراسی در حقوق‌بشر در ایران حمایت می‌کنیم.

 

من به‌ نوبه خودم به کار همراه با همکارانم در مجلس عوام ادامه خواهم داد تا عدالت برای مردم ایران محقق شود که حقوق انسانی و آزادیهای بنیادینشان توسط این رژیم و نیروهای سرکوبگر آن، از آنان سلب شده است.

ما تماماً از شورای ملی مقاومت ایران حمایت می‌کنیم و در انتظار بزرگداشت روزی هستیم که بتوانیم در ایران باشیم و یک ایران آزاد و دموکراتیک را جشن بگیریم.

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

 

برایان بینلی نماینده سابق مجلس عوام انگلستان:

برایان بینلی نماینده سابق مجلس عوام انگلستان

برایان بینلی نماینده سابق مجلس عوام انگلستان

می‌خواهم بگویم سلام، چقدر زیباست بودن دوباره با شما. چه گردهمایی با شکوهی برای سخنرانان و آنان‌که این مراسم را دنبال می‌کنند برگزار کرده‌اید. شما قلب همه هواداران این جنبش در انگلستان هستید و من به شما درود می‌فرستم. بدون شما موضوع ایران سال‌ها پیش از صحنه محو شده بود. اما اکنون نه‌تنها گم نیست، بلکه ما در شرف پیروزی هستیم.

بگذارید خوشحالی خودم را از دیدن چنین نقطه عطفی در مسیر ایرانی دموکراتیک و آزاد ابراز کنم. همچنین بودن با شورای ملی مقاومت به‌رهبری دوست بسیار خوبم و یکی از بزرگ‌ترین زنان جهان، خانم مریم رجوی.

بسیار خوشحالم که به همکارانم از احزاب مختلف پیوستم تا در کنار شما و مردم ایران باشم که اکنون با اعتراضات سراسری علیه این رژیم بپا خاسته‌اند.امروز شما می‌بینید که آخوندها چگونه تلاش می‌کنند در کار این سازمان اخلال ایجاد کنند. بگذارید یک‌بار دیگر بگویم که رژیم تلاش می‌کند صدها تن از هواداران مجاهدین و خانواده‌هایشان را دستگیر کند، چون اعتراضات مردمی که آنها سازمان می‌دهند، موجودیت این رژیم را تحت‌الشعاع قرار داده و حیات این رژیم قرون‌وسطایی مذهبی را که هنوز قدرت را در ایران در دست دارد، به‌خطر انداخته است. حکومتی که سال‌ها قبل باید سرنگون می‌شد.

 این رژیم با عملکرده‌هایش نشان می‌دهد ضروری است ما از شورای ملی مقاومت و خانم رجوی حمایت کنیم. این لازمه وادار کردن این رژیم به توقف اعمال شرورانه‌اش در منطقه است

من از مواضع دیگر سخنرانان حمایت می‌کنم و امیدوارم پایان این رژیم فرا برسد. من همین پیام را برای دوستانم در آلبانی دارم که هفته گذشته افتخار بودن در کنار آنها را داشتم. به آنها گفتم، هم‌چنان‌که اکنون به شما می‌گویم، ما به فراخواندن دولت و نخست‌وزیر جدیدمان برای حمایت از آرمانهای دموکراتیک مردم ایران، مقاومت مردم ایران و خانم رجوی، ادامه می‌دهیم. آنها یک آلترناتیو حقیقی و واقعی برای این رژیم هستند.

در مقاطع مختلف، مقامهای ارشد این رژیم، از جمله خامنه‌ای، صراحتاً و به‌وضوح به قدرت مجاهدین در سازمان‌دادن اعتراضات ضدحکومتی در داخل ایران اذعان کرده‌اند و نسبت به گسترش روزافزون حمایتهای اجتماعی از مقاومت و از خانم رجوی هشدار داده‌اند. رژیم صدها تن از هواداران مجاهدین و خانواده‌هایشان را دستگیر کرده است. چون اعتراضات اجتماعی بنیان رژیم را به‌لرزه در آورده است.

ما می‌دانیم که این یک رژیم پلید است. می‌دانیم که این یک رژیم دروغین است که هیچ حمایتی در میان مردم ندارد. ما باید این پیام را بدهیم و من به شما قول می‌دهم که تمام تلاشم را برای این هدف به‌کار بگیرم. از دیدن شما خوشحال شدم.

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

 

دنیس لستر از کانون وکلای انگلستان و ولز:

دنیس لستر از کانون وکلای انگلستان و ولز

دنیس لستر از کانون وکلای انگلستان و ولز

 

دوستان عزیز، از نقاط مختلف جهان و سخنرانان برجسته از پارلمانهای انگلستان و سایر کشورهای اروپا، سلام.

مفتخرم که امروز با شما باشم. من عضو کانون وکلا هستم به‌همراه اعضای شورای کانون وکلا در کنارم. آنها با افتخار در کنار شما و من می‌ایستند و من همچنین درود و پشتیبانی و احترام ویژه از طرف رئیس پیشین کمیته حقوق‌بشر کانون وکلا پروفسور سارا چندلر را برای شما دارم.

ما از شما حمایت می‌کنیم و اینجا هستیم تا در جزییات نقش کانون وکلای انگلستان و ولز را شرح دهیم. (کانونی) که صدای قانون و حافظ حاکمیت قانون است. به‌عنوان اعضای کانون وکلا ما به جامعه ایرانیان مقیم انگلستان و اعضای پارلمان از انگلستان و اروپا درود می‌فرستیم و به شما می‌پیوندیم در تقویت هدف حقوق‌بشر، حقوق زنان و دموکراسی در ایران.

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

 

 

دکتر محمد شیخلی شخصیت مبارز عراقی و از وکلای اشرف

دکتر محمد شیخلی شخصیت مبارز عراقی و از وکلای اشرف

دکتر محمد شیخلی شخصیت مبارز عراقی و از وکلای اشرف

 

خانمها و آقایان، متشکرم که من‌ را به این تظاهرات و مناسبت عالی دعوت کردید. سال بعد از سال، سازمان مجاهدین خلق ایران، به‌ تمام جهان ثابت می‌کند که آرزوهای مردم ایران را نمایندگی می‌کند.

آنها هستند که فداکاری کرده و بهای آزادی را برای همه آنهایی که در داخل و خارج ایران سرکوب شده و تحت تعقیب قرار گرفته‌اند، با خون خود می‌دهند. ما همواره بایستی قربانیان رژیم آخوندی را در زندانهای ایران و خونی را که در آستانه آزادی ریخته شد به‌یاد داشته باشیم. و اشرفیان ما که در دوره دولت مالکی جنایات او را علیه بشریت در کمپ اشرف در ۲۰۰۹و ۲۰۱۱ به چالش کشیدند و جانهای بسیاری را فدا کردند.

زنان اشرفی در این رویارویی و نحوه نشان‌دادن آن بدون سلاح به نیروهای دولت مالکی و همچنین به ما، نقشی تاریخی داشتند. جهان در تلویزیون میزان قساوت و جنایت‌پیشگی مأموران رژیم ایران و دولت (وقت) عراق را در آن موقع مشاهده کرد.

رژیم آخوندی حامی واقعی تمامی جوخه‌ها مرگ و شبه‌نظامیان در عراق، سوریه، لبنان و یمن است. این رژیم منابع مردم خاورمیانه را به‌سرقت می‌برد و بی‌گناهان را می‌کشد.

علاوه بر این، رژیم آخوندی سلول‌های خفته و جوخه‌های مرگ تروریستی را از طریق سفارتهای خودش، به کشورهای اتحادیه اروپا گسیل می‌کند.

انگلستان و کشورهای اتحادیه اروپا بایستی در یک اقدام عاجل این سفارتهای تروریستی را ببندند تا امنیت و صلح مردم را در اتحادیه اروپا حفظ کنند.

جنایتهای این رژیم خون‌ریز نباید فراموش شود. جامعه بین‌المللی و شورای امنیت باید تصمیم بگیرند تا یک دادگاه بین‌المللی تشکیل بدهند و این رژیم را در قبال جنایتهایش علیه مردم ایران و مردم عراق، سوریه، لبنان و یمن مورد حسابرسی قرار دهند.

جامعه بین‌المللی کاملاً مطلع است که آلترناتیو دموکراتیک واقعی برای این رژیم خونخوار، رهبری خانم مریم رجوی و سازمان مجاهدین خلق ایران است،

زیرا آنها امید واقعی برای مردم ایران و خاورمیانه هستند. جامعه بین‌المللی باید در کنار خانم مریم رجوی و سازمان مجاهدین خلق ایران بایستد، زیرا آنها نماینده حقوق، آزادی و عدالت برای مردم ایران و مردم خاورمیانه هستند.

دوستان و خانواده من، اجازه بدهید چند کلامی به زبان عربی خطاب به رهبران عرب بگویم:

ما به‌عنوان مردم کشورهای عربی اعتقاد داریم رژیم ایران سردمدار تروریسم در جهان است. جامعه جهانی و شورای امنیت باید دست به اقدامات فوری بزنند. و علیه این رژیم خون‌ریز تحریمهای همه‌جانبه اقتصادی و نظامی اعمال کنند. و باید جامعه جهانی بداند که این رژیم اهل گفتگو نیست. تأکید می‌کنیم و به جامعه جهانی می‌گوییم باید سیاست قاطعی را علیه این رژیم در پیش بگیرد. و السلام و علیکم و رحمت الله و برکاته.

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

 

راجرز لاینز رهبر سابق اتحادیه کارگری انگلستان

راجرز لاینز رهبر سابق اتحادیه کارگری انگلستان

راجرز لاینز رهبر سابق اتحادیه کارگری انگلستان

 

درود، درود.

چند روز پیش در کمپ اشرف بودم امروز حمایت ما از آنها ضروری است، ما هم به حمایتشان نیازمندیم و همراه با هم می‌توانیم جنبشی را شکل بدهیم که هدفش سرنگونی آخوندهاست. به‌همین دلیل ما هفته گذشته به‌ آنجا رفتیم، همراه با نمایندگان ۴۷کشور. ما شاهد ساخت و ساز شگفتی‌آور در آنجا بودیم؛ آن مکان البته موقتی است، تا وقتی به تهران بازگردد.

آخوندها با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، نرخ تورم بالای ۵۰درصد است، بیکاری گسترده است، فقر گسترش می‌یابد، ۲۰میلیون جوان زیر ۳۰سال بیکارند، مردم اعضای بدنشان را می‌فروشند، اعضای بدن و خون خود را (می‌فروشند) و تعفن فساد باور نکردنی است.

می‌خواهم در پایان بگویم: اتحادیه‌های کارگری نگران نسبت اخراجها، اعتصابها و درد و تلاش (کارگران) در ایران هستند. ما به‌ همه اتحادیه‌های کارگری بین‌المللی نسبت به‌ اقدامات رژیم ایران هوشیاری می‌دهیم. مقاومت رو به‌ گسترش است، در تمام استانها، در تمام شهرها، در شبکه‌های اجتماعی، آخوندها دارند سلطه خود را از دست می‌دهند.

 

سینا ادهمی

ما از جانب جامعه جوانان ایرانی مقیم انگلستان و جامعه دانشجویان و متخصصان جوان که در کنار مردم ایران در نیل به آزادی ایستاده‌ایم. ما از نسلی هستیم که هرگز کشور مان را ندیده‌ایم. ما از نسلی هستیم که والدین آنها در سیاه‌چالهای اوین شکنجه شده‌اند. والدین او در میان هزاران نفری است که در قتل‌عام سال ۱۹۸۸، اعدام شده است. خاله و عموهای او توسط خودروهای هاموی به‌زیر گرفته‌ شده‌اند. و یا توسط موشکهایی که در حملات کمپ اشرف و لیبرتی به‌کار گرفته شد، هدف قرار گرفتند. ما از نسلی هستیم که برادرانشان در ایران، امروزه باباتون مورد ضرب ‌و شتم قرار می‌گیرند، در ملأعام شلاق زده می‌شوند و از جراثقالها بدار آویخته می‌شوند و خواهرانی که نمی‌توانند در خیابانها قدم بزنند از ترس این‌که مورد اذیت و توهین قرار گیرند و یا با پاشیدن اسید توسط اوباش حکومتی بسیجی روبه‌رو شوند. ممکن است کسی که تصور کند که نسلی هستیم که ناامید گشته و یأس و ترس آن را فرا گرفته، به همان صورتی که رژیم قصد آن را داشته است، اما واقعیت این است که رژیم در سرکوب ما شکست‌خورده است.

با قهرمانی که در کمپ اشرف۳حضور دارند اکنون چرا نتوانیم این شهامت را کسب کنیم؟‌ با کانون‌های‌ شورشی در ایران و قیام در صدها شهر، چرا نتوانیم امیدوار باشیم و ایمان داشته باشیم؟‌ و با رهبری راسخ مریم رجوی، چرا نتوانیم قوی باشیم؟‌ ما کسانی هستیم که سرانجام رژیم آخوندها را سرنگون می‌کنیم، ما نسلی از امید، شهامت، ایمان و مسئولیت‌پذیری هستیم

و ما هم‌چنان پرچم ۱۲۰هزار شهید ایران را حمل می‌کنیم که زندگی خود را نثار ایران کردند و ما در کنار مریم رجوی می‌ایستیم، در کنار اشرفیان، کانون‌های‌ شورشی و همه مردم ایران، تا تاریخ جدیدی بنویسیم و سرنگونی را محقق کنیم، چرا که یک ایران آزاد، خواسته مردم ایران است، در عین‌حال از دولت انگلستان می‌خواهیم که در طرف درست تاریخ قرار بگیرد و در کنار مردم ایران بایستد. ما این خواسته را در پایان‌دادن به سیاست شکست‌خورده مماشات با ستمگران در تهران طلب می‌کنیم، با حسابرسی از خامنه‌ای و سپاه به‌خاطر ۴۰سال جنایت علیه بشریت. و با به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران و مریم رجوی به‌عنوان آلترناتیو مردمی و تنها آ‌لترناتیوی که قادر است آزادی و دموکراسی را به ایران بازگرداند. متشکرم.

 

 

رعنا رحمانی

اکنون زمان برای یک ایران آزاد فرا رسیده است. ۴۰سال است مردم ایران توسط یک رژیم جنایتکار به‌گروگان گرفته شده‌اند، ولی دیگر کافی است. مردم در سراسر ایران در حال قیام هستند، مبارزان آزادی با یک پیام واضح به خیابانها آمده و به اعتراض برخاسته‌اند، رژیم آخوندها باید برود.

این رژیم هیچ‌چیزی به‌جز درد، رنج و سختی برای مردم ایران و همسایگان در منطقه به‌ارمغان نیآورده‌ است. ما در کنار آن مردم می‌ایستیم، ما در جامعه جوانان ایرانی مقیم انگلستان، حمایت قلبی کامل خودمان را از جوانان ایران ابراز می‌کنیم که در خط مقدم اعتراضات و اعتصابات در سراسر کشور قرار دارند. شما قوی، شجاع و ثابت‌قدم هستید و عامل انگیزش همه ما هستید. شما نسلی از ایران آزاد هستید، ما امروز در اینجا ایستاده‌ایم با یک صدای مشترک که ما خواهان تغییر رژیم هستیم.

سیاست شکست‌خورده مماشات فقط منجر به گروگان‌گیری و تروریسم بیشتر در منطقه و اقصی نقاط جهان شده است. خواسته‌های ما در راستای سیاست‌های شورای ملی مقاومت و برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی است؛ شامل قرار دادن سپاه پاسداران و تمامیت رژیم آخوندها در لیست تروریستی و به‌رسمیت‌شناختن رسمی شورای ملی مقاومت به‌عنوان اپوزیسیون مشروع در مقابل رژیم. من سخنانم را با کلماتی که بر فراز دروازه‌های اشرف۳قرار دارد به‌پایان می‌برم: از آن ما است پیروزی، از آن ما است فردا. متشکرم.

 

مرجان

مرجان

مرجان

 

خیلی ممنونم مرسی از این‌که تشریف آوردید توی سرما و گرما و باران و باد واقعاً تبریک می‌گویم به این همه شرف و مبارز بودنتان

سلام به شما مبارزان خستگی‌ناپذیر که تا سرنگونی رژیم سفاک و خباثت پیشه آخوندها دست بردار نیستید و به کمک کانونهای شورشی خواب را از چشم رژیم گرفته‌اید.

سلام می‌کنم به سردار بزرگ شیر همیشه بیدار

شعار: شیر همیشه بیدار رسیده وقت دیدار

سلام می‌کنم به سردار بزرگ شیر همیشه بیدار آقای مسعود رجوی که کار این جنایتکاران را به چه کنم چه کنم کشانده

من امیدوارم به‌زودی زود به کوشش تک سوار آزادی سرکار خانم مریم رجوی و ارتش آزادیبخش ملت ایران با همیاری جوانان بپا خواسته در کانونهای شورشی در سراسر ایران این قلعه بر سر رژیم خراب خواهد شد و آزادی و دموکراسی در ایران ستم‌زده بر قرار می‌شود.عزیزان همرزمم مطمئن باشید با رسیدن این تک سوار آزادی به دروازه‌های قلعه تحجر و واپسگرایی آخوندهای جنایتکار نه تنها در ایران عزیز که در منطقه خاورمیانه گل‌های آزادی شکوفا می‌شوند و به همین جهت باید چشم به راه این سوار باشید

 

حسین عابدینی

خواهران و برادران و دوستان عزیز شما حامیان و یاران مقاومت و سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران که در پاسخ به ندای رهبر مقاومت ایران در حمایت از کانونهای شورشی و برای رهایی مردم ایران از اختناق و فقر و بی‌عدالتی قیام کردید. و به جهانیان گفتید حق مردم ایران برای مقاومت به‌منظور سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار حاکمیت جمهور مردم ایران باید به‌رسمیت شناخته شود. این حضور و پیام رسای شما طرف دیگری هم دارد رژیمی که در بحرانهای متعدد علی الخصوص بحران مشروعیت و مقبولیت اجتماعی چون مار زخم‌خورده به خود می‌پیچد و لحظه‌ای از کابوس قیام و نبردهای کانونهای قهرمان شورشی آرام و قرار ندارد و همچنین تمامی تاجران نفت و خون که زیر پوش نگرانی از جنگ خارجی بر جنگ واقعی بین مردم و مقاومت ایران با این رژیم سرپوش می‌گذارند. بله ما یک حرف بیشتر نداریم. و حرف اول و حرف آخر مان سرنگونی است.

شعار: حرف اول حرف آخر سرنگونی سرنگونی

درود بر همه شما

حاضر حاضر حاضر

تصاویر اولیه از تظاهرات ایرانیان در لندن 

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

 

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

تظاهرات در لندن - برای ایران آزاد - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران - ۵مرداد۹۸

 

تصویری از تظاهرات ایرانیان در لندن

تصویری از تظاهرات ایرانیان در لندن

تصویری از تظاهرات ایرانیان در لندن

تصویری از تظاهرات ایرانیان در لندن

 

تصویری از تظاهرات ایرانیان در لندن

تصویری از تظاهرات ایرانیان در لندن

 

تصاویری از  آکسیون ـ به یاد ۳۰ هزار گل سرخ در تابستان ۶۷ در تظاهرات لندن:

تصاویری از آکسیون در تظاهرات لندن

تصویری از آکسیون در تظاهرات لندن

تصویری از آکسیون در تظاهرات لندن

تصویری از آکسیون در تظاهرات لندن

تصویری از آکسیون در تظاهرات لندن

تصویری از آکسیون در تظاهرات لندن

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/538a3ca9-e5a4-42fc-9ee9-5bcfa3a6b02d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات