728 x 90

تظاهرات ایرانیان در بروکسل / تلویزیون و.ار.ت. بلژیک: اینگرید بتانکور گفت:آنچه خطرناک است مخالفت با رژیم آخوندها نیست، بلکه زانو زدن در برابر آنها خطرناک است

تظاهرات ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸
تظاهرات ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

تلویزیون و.ار.ت. بلژیک

تلویزیون و.ار.ت. بلژیک ـ اپوزیسیون ایران در بروکسل در مقابل مقر اتحادیه اروپا تظاهراتی را برگزار کرد.

شاهین قبادی گفت: ما خواهان آن هستیم که اروپا به سیاست فاجعه‌بار استمالت پایان بدهد. خواهان آن هستیم که تحریم‌های سخت و جامعی را علیه این رژیم مذهبی اعمال کنند....

ایرانیان در بروکسل علیه رژیم حاکم بر کشورشان تظاهرات کرده و گفتند: «ما از مقاومت ایران حمایت می‌کنیم و خواهان یک ایران آزاد هستیم».

تظاهر کنندگان با این تظاهرات در بروکسل خواهان ابراز حمایت از مردم ایران بودند... این تظاهرات از حمایت شخصیت‌های سیاسی مختلف برخوردار شد. یکی از آنها اینگرید بتانکور بود... که گفت: «‌آنچه خطرناک است مخالفت با رژیم آخوندها نیست، بلکه زانو زدن در برابر آنها خطرناک است».

 

بروز بلژیک ـ ۲۶خرداد۹۸

بروز ‌Bruzz بلژیک: تظاهرات در بروکسل علیه رژیم ایران؛ (تظاهر کنندگان گفتند): «کشور ما به‌مدت ۴۰سال به‌ گروگان‌گرفته‌ شده است».

شورای ملی مقاومت ایران... (تظاهراتی) را در میدان شومن... برگزار کرد. همراه با بخش گسترده‌یی از جامعه ایرانیان در بروکسل، (این شورا) وضعیت در (ایران) را محکوم کرد.

 

تلویزیون اسکای نیوز ۱۶ژوئن۲۰۱۹

تلویزیون اسکای نیوز۱۶ژوئن۲۰۱۹ـ اپوزیسیون ایران از بلژیک، اروپایی‌ها را به اعمال تحریم علیه رژیم ایران فراخواند.

از اروپا که رژیم ایران طوق نجات توافق اتمی و اقتصاد فلجش را در آن می‌بیند، بار دیگر فریاد اپوزیسیون ایران شنیده می‌شود؛ خواست مقاومت ایران سرنگونی این رژیم است و این‌که آمران و عاملان (جنایتها) محاکمه شوند و وزرات اطلاعات و سپاه پاسداران به‌عنوان گروه‌های تروریستی لیست‌گذاری شوند.

رژیم ایران طبق معمول با فرار به جلو تلاش دارد به مسئولیت خود در قبال بحرانهای اقتصادی اقرار نکند و آنها را به گردن تحریم‌ها بیندازد. اما به‌نظر می‌رسد این استراتژی فایده‌یی ندارد و دلیل آن اعتراضات مستمر (در داخل ایران) است.

 

تلویزیون الاخباریه – ۲۶خرداد ۱۳۹۸

اپوزیسیون ایران تظاهراتی در بروکسل در مرکز نهادهای اروپایی برگزار کرد تا خطر رژیم ایران برای امنیت و صلح جهانی را -که حوادث اخیر تنگه هرمز جای شکی در مورد آن باقی نگذاشته- به گوش تصمیم‌گیرندگان اروپایی برساند.

در این تظاهرات حقوقدانان و نمایندگان پارلمان و دیگر حامیان مقاومت ایران در سخنرانی هایشان، از مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه حمایت کردند.

محمد محدثین (گفت):‌ پیام این تظاهرات واضح است: رژیم ایران باید سرنگون شود. مردم و جامعه ایران در وضعیت انفجاری قرار دارند.

خانم مریم رجوی (در پیامی به تظاهرات بروکسل) از کشورهای اروپایی خواستار اعمال تحریم‌های فراگیر علیه رژیم تروریستی (حاکم بر) تهران و گنجاندن وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در لیست تروریستی شد. وی همچنین خواستار ارجاع (پرونده) سران رژیم ایران به دادگاههای بین‌المللی به‌خاطر جنایت‌هایشان علیه مردم ایران شد.

 

سخنرانی‌ها شخصیتها و نمایندگان جوامع ایرانی در تظاهرات ایرانیان در بروکسل ـ ۲۵خرداد۱۳۹۸

ژان پیر برار – نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه

دوستان عزیز، برعهده ماست که این روز زیبای همبستگی را به پایان ببریم. به شما درود می‌فرستم، به همه شما زنان و مردان که وارثان ارزش‌های جهان‌شمول انقلاب فرانسه هستید: آزادی، برابری، برادری؛

اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر در برابر آخوندها، سیاست استمالت را در پیش گرفته‌اند. وقتی استمالت می‌کنید، در برابر تروریستها و فاشیستها ضعیف هستید. تجربه آن‌را در تاریخ اروپا داریم آنگاه که همه کوتاه‌آمدنها در برابر هیتلر منجر به تشویق خیره‌سریهای او در آینده شد.

و آقای آبه نخست‌وزیر ژاپن به تهران می‌رود و بالاترین تحقیر این بود که وقتی مستبدان از او استقبال می‌کردند، همان مستبدان یک نفتکش ژاپنی را به‌آتش زدند. این عاقبتی است برای زانو زدن در برابر استبداد. هرگز و هرگز نباید تسلیم شد.

شما امروز اینجا هستید، برای ادامه‌دادن به مبارزه برای ایران، برای آزادی مردم ایران، شما برای آزادی‌های جهان‌شمول مبارزه می‌کنید. امروز مردم ایران به‌یمن مبارزاتش، به‌یمن درد و رنج‌ها و فداکاریهایش همراه با سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران، آماده است تا مسیر ایران را مشخص کند تا این کشور بزرگ به کشوری برای همکاری در منطقه تبدیل شود و نه رویارویی. تا کشوری برای صلح باشد؛ و شما آماده‌اید، همراه با خانم رجوی که در طرح ۲۲ژوئن ۲۰۱۳خود (گفته است)، ما خواهان یک نظام کثرت‌گرا و آزادی بیان به‌صورت کامل هستیم؛ متعهد می‌شویم به لغو مجازات اعدام، ما متعهد به جدایی دین از دولت هستیم، همچنین به برابری کامل مرد و زن. باید گفت در این زمینه شما الگوی آن‌را به‌نمایش می‌گذارید. شما مدافع یک سیستم قضایی مدرن هستید بر پایه استقلال کامل قضات.

سرانجام موضع‌گیری شما برای یک سیاست خارجی بر پایه هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، صلح، همکاری منطقه‌یی و بین‌المللی و خلع‌سلاح اتمی، مسائل بسیار مهمی هستند. بله مردم ایران آماده است تا مسئولیت‌های خود را برعهده بگیرد و دیکتاتوری را نابود کند. تحقق آن یک پیشرفت برای کل بشریت است و این تأییدی بر این است که چرا ما باید در اقداماتمان و نه فقط در حرف، با مبارزه مجاهدین همبستگی داشته باشیم. برای ادامه مبارزه‌تان آرزوی موفقیت دارم و ما هم متعهد می‌شویم که همبستگی‌مان را با شما ادامه بدهیم؛ همان‌طور که خودمان از آن بهره بردیم، آنگاه که زیر یوغ نازی‌ها قرار داشتیم. متشکرم،

 

پائولو کازاکا

فقط یک سیاست برای مقابله با آخوندها وجود دارد و این سیاست قرار دادن همه آنها در لیست تروریستی است. نه فقط آنهایی که در خارج ایران عمل می‌کنند، چون آنهایی که در داخل ایران اقدام می‌کنند بهتر از کسانی نیستند که در خارج عمل می‌کنند. هم سرویس‌های امنیتی و هم سپاه پاسداران رژیم ایران همگی باید در آن لیست قرار بگیرند. ما باید با آنها در همه‌جا در خارج و در داخل ایران مقابله کنیم؛ و باید از اساس فهم کنیم که تنها راه متوقف‌کردن آنها، حمایت از مردم ایران در مبارزه‌اش برای آزادی و دموکراسی است. راه دیگری برای پیروزی بر این رژیم وجود ندارد. از شما بسیار متشکرم بابت حضورتان در اینجا. هرگز و هرگز دست از نبرد برندارید. ۴۰سال حضور داشته‌ایم و هر چند سال که نیاز باشد حضور خواهیم داشت و استبداد در ایران را شکست خواهیم داد.

 

سیلوی فاسیه شهردار پیشین لوپن

خانم سیلوی فاسیه شهردار پیشین شهر لوپن در فرانسه سخنران دیگر این تظاهرات بود که با قدردانی از مبارزات زنان ایران به‌ویژه زنان مجاهد در اشرف ۳گفت: زنان ایرانی در خط مقدم مبارزه هستند. هیچ تظاهراتی نیست که بدون حضور زنان برپا شود. آنها هدف اصلی سرکوبگری رژیم آخوندها هستند. زنان و مردان ایرانی در نبرد خود دقیقاً می‌دانند چه می‌خواهند. آنها خواهان جدایی دین از دولت و برابری زن و مرد در ایران فردا هستند. همان چیزی که مریم رجوی خواهان آن بوده است.

وی تأکید کرد پیام تظاهرات امروز به اتحادیه اروپا این است که مردم ایران خواهان یک ایران آزاد هستند و در این مبارزه

مردم اروپا و مردم فرانسه و همه مدافعان دموکراسی و حقوق‌بشر به آنها می‌پیوندند.

من از همه شما که در اینجا حضور دارید متشکرم. از همه زنان رزمنده متشکرم.

 

محمود نوبری

ما افتخار داریم که از طرف جوامع ایرانی کشورهای بنلوکس از حضور گرم و پرشور همه شما عزیزان در این تظاهرات تشکر کنیم.

 

سروش ابوطالبی

سروش ابوطالبی هستم از کمیته جوانانی که به برگزاری این تظاهرات کمک کردند. ما امروز گردهم آمده‌ایم تا از ارزش‌هایی دفاع کنیم که مربوط به همه ماست. آزادی بیان، آزادی، عدالت، امنیت همگانی. این حقوق بنیادین در ایران از اساس نقض می‌شوند. سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژیم اصلی‌ترین ارگانهای سرکوب آن هستند. متأسفانه ما با رژیمی در ایران مواجهیم که حد و مرزی را برای حمله به همه کسانی که از عدالت سخن می‌گویند به‌رسمیت نمی‌شناسد. تروریسم از شیوه‌های کار این رژیم است که به‌نحوی گسترده آن‌را به‌کار می‌گیرد. این‌چنین است که شاهد تروریست‌های رژیم در اروپا بوده‌ایم که طراحی‌هایی کرده و دستگیر شدند، در دانمارک، هلند، فرانسه و آلمان و حتی در بلژیک و شهر بروکسل جایی که تروریست‌های رژیم قصد داشتند توطئه بمب‌گذاری علیه گردهمایی بیش از ۱۰۰هزار تن (در پاریس) به‌پیش ببرند. این در تاریخ بی‌سابقه است. یک دیپلمات رسمی (رژیم) خودش مسئول تحویل بمب به تروریست‌های شد.

ما ایرانی‌های حامی دموکراسی و دوستان حامی دموکراسی ما که در اینجا گردهم آمده‌اند، خواسته‌یی داریم که نه فقط به‌نفع خودمان بلکه به‌نفع همه است. سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژیم باید در لیست سیاه سازمانهای تروریستی قرار گیرند. در پایان تأکید می‌کنم که ما همواره گفته‌ایم نباید حقوق‌بشر را فدای منافع اقتصادی کرد.

 

رها حشمتی خواه:

در کشور من ایران، زنان و دختران بیش از همه سرکوب می‌شوند. می‌دانیم که رژیم با چه چیزی مواجه است: انزوا و بحران اقتصادی در جامعه بین‌المللی. همین زنان و دختران هستند که حرف آخر را خواهند زد. چون آنها موتور محرک برای سرنگونی این رژیم هستند. فقط به حضور زنان در همین‌جا نگاه کنید که نماینده زنان و دختران در ایران هستند که برای تغییر رژیم مبارزه می‌کنند. ما باید از اتحادیه اروپا بخواهیم تا سیاست استمالت خود را با رژیم ایران متوقف کند و رسماً حق مشروع مردم ایران و مقاومت آن‌را برای سرنگونی این رژیم به‌رسمیت بشناسد. متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df33bfcc-0b54-4b82-bbc7-d24f208bc64a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات